Anketa:
Dve novinky pre ďalšiu sezónu od Continentalu.
ZdieľaťPridané: 19.09.2008 Autor: agressor
Čitatelia: 5231 [Bleskovky - PR článok]
Continental pre nás do ďalšej sezóny pripravil dve novinky. Jedna je pre milovníkov bahna a druhá pre brúsičov slajdrov. Poďme sa na ne teda pozrieť.
ContiGeländeSport Intermediate
Ubehlo viac ako 50 rokov odkedy sa v roku 1952 na trhu objavila prvá offroadová pneumatika Continental Gelände-Sport. Po mnohých rokoch bez pravej motokrosovej pneumatiky sa kruh uzatvára v roku 2008 novou ContiGeländeSport Intermediate.
Retrospektíva
Už v roku 1954 boli tieto pneumatiky používané na závodoch viac ako 100 jazdcami z Anglicka, Francúzska, Švajčiarska, Rakúska, Belgicka a Nemecka. Zaznamenali 91 víťazstiev, 69 druhých a 45 tretích miest. Tieto čísla zodpovedajú 80% úspešnosti závodníkov v cieli.
Súčasnosť
ContiGeländeSport Intermediate je na trh uvedená ako všestranná motokrosová pneumatika na tréning a závodenie na mäkkom aj tvrdom povrchu. Novo vyvinutou je zmes „Black Chili“, ktorá zaručuje dlhú životnosť, dobrý grip a pravidelné opotrebovanie štupľov počas brzdenia aj v ostrých zákrutách.
Predná pneumatika poskytuje:
- vysokú trakciu a stabilitu počas brzdenia vďaka CAD, čo znamená silovo orientovaná geometria štupľov (calculated force-orientated polygonal knob geometry),
- stabilitu v ostrých klesaniach s maximálnou smerovou stabilitou a presným riadením,
- vysokú samočistiacu schopnosť,
- veľmi dobrú bočnú stabilitu v rýchlych prejazdoch ostrých zákrut vďaka trakcii dosiahnutej trojuholníkovým usporiadaním bočných stupľov.
Zadná pneumatika poskytuje:
- extrémne riedko osadená vzorka zabezpečuje rýchlu akceleráciu zo štartu a z ostrých zákrut vďaka lichobežníkovej geometrii štupľov,
- posilenú X-vrstvovú konštrukciu s dobrou vnútornou odraznosťou pre väčšiu stabilitu a kontrolu v šmykoch a skokoch,
- veľmi dobrý prenos brzdných síl cez optimálnu vzorku so širokými priečnymi štupľami.
![]() |
Nová ContiGeländeSport Intermediate a konkurencia |
Konkurencia
Bridgestone M series (M403/404), Dunlop D series (D752/D756), Metzeler MC series (MC5), Maxxis Maxxcross series (M7304/7305), Michelin Cross Competition series (M12) a Pirelli Scorpion MX series (MX Extra).
Rozmery
Pneumatiky sa vyrábajú v prevedení TT NHS s rozmermi 80/110 – 21 na predné koleso s hĺbkou dezénu 12mm a 100/100 a 110/100 na 18 aj 19 palcové zadné koleso s jednotnou hĺbkou dezénu 16mm.
ContiRaceAttack Slick
ContiRaceAttack Slick je nová závodná pneumatika od Contientalu určená výhradne pre okruhy (NHS – racing and track days), ktorá sa vyznačuje najmä prenosom veľkej brzdnej sily, možnou vysokou prejazdovou rýchlosťou v zákrute a schopnosťou veľkého zrýchlenia pri výjazde zo zákruty.
![]() |
Nová ContiRaceAttack Slick |
Pre ContiRaceAttack Slick hovorí ďalej:
- revolučná technológia prednej pneumatiky, ktorá poskytuje jasnú spätnú reakciu počas brzdenia v ostrých zákrutách, spočíva v patentovanom dizajne prednej pneumatiky s ľahkou skeletovou konštrukciou pre minimalizovanie centrifúgového efektu.
- vysoká bočná priľnavosť robí možnými extrémne preťaženia (až do 1,37 G) v hlbokých náklonoch a veľmi vysokých prejazdových rýchlostiach zákrut. Toto je dosiahnuté použitím zmesi „Black Chili“ s maximálnou priľnavosťou a kontrolovateľným výkonom.
- jedinečný dizajn zadnej pneumatiky poskytuje maximálnu dotykovú plochu s vozovkou pre lepšiu trakciu počas zrýchlenia v ostrých zákrutách, ako aj na rovinkách. Je to dané optimálnym dizajnom skeletu, ktorý poskytuje lepšiu trakciu silným superbikom,
- technológia súvislej zmesi (Continuous Compound Technology) zaisťuje vysoký kilometrický výkon pre endurance závody alebo okruhové dni. Táto spočíva v patentovanom procese tepelne kontrolovaného vulkanizačného procesu, ktorý dáva možnosť použitia jednej zmesi s homogénnou zrnitosťou. Hotová pneumatika potom poskytuje vysokú priľnavosť na krajoch a vysokú výdrž styčnej plochy v strede.
Vyrábané typy a rozmery:
Predná pneumatika sa vyrába len v klasickom rozmere 120/70 R 17 s tvrdosťami Soft a Medium. Zadné sú 180/55 a 190/60 R 17 s tvrdosťami Medium a Endurance a pripravuje sa aj zmes Soft. Všetky sú samozrejme v prevedení TL NHS.
Pridané: 19.09.2008 Autor: agressor Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Suzuki GSX 650F - malý veľký turista
- Suzuki SFV 650 Gladius K9 - láska na prvý dotyk
- Tomáš Svitok v roku 2009 s tímom K+L Intermoto Czech
- Live: Novinky z EICMA 2008 v Miláne naživo!
- Live: Novinky z Kolína naživo!
- KTM 690 Enduro – nástupca elitára
- Yamaha XT660Z Ténéré - motorka, s ktorou nájdeš konce všetkých ciest
- Honda VT750 Shadow - legendárny tieň
- Test najmenšej Ninje od Kawasaki - 250R
- Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!