Anketa:
Tomáš Svitok v roku 2009 s tímom K+L Intermoto Czech
ZdieľaťPridané: 14.01.2009 Autor: agressor
Čitatelia: 4837 [Šport - SuperBike]
Slovenský motocyklový pretekár, 18-ročný Tomáš Svitok, sa v sezóne 2009 predstaví v seriáli Alpe Adria Championship ako pretekár českého tímu K+L Intermoto Czech v triede superšport.
Tím K+L Intermoto Czech patrí medzi popredné tímy svetového šampionátu superšportov a Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600. Umiestnenia na stupňoch víťazov svedčia o tom, že český tím má namierené k najvyšším métam, ktoré sa v motocyklovom športe dajú dosiahnuť.
![]() |
Tomáš Svitok a K+L Intermoto Czech |
Tomáš Svitok:
„Spolupráca s tímom K+L Intermoto Czech je pre mňa veľkou výzvou a naša dohoda doslova vianočným darčekom. Doma už máme motocykel Honda, na ktorom budem v roku 2009 štartovať. Je to Honda, s ktorou tím absolvoval tohtoročný svetový šampionát v triede superšport. Honda pre mňa nie je až taká neznáma, druhú polovicu uplynulej sezóny som jazdil práve na tejto značke triedu superšport a sezónu v Alpe Adrii sa mi podarilo dokončiť štvrtým miestom v poslednom podujatí na Hungaroringu. Urobím všetko čo bude v mojich silách, aby som dosiahol čo najlepšie výsledky a dobre reprezentoval tento špičkový český tím."
Josef Kubíček, majiteľ a manažér tímu K+L Intermoto Czech:
„Sme radi, že budeme v nasledujúcej sezóne spolupracovať s Tomášom, v ktorom je veľký potenciál a má na to, aby to v šampionáte Alpe Adria, kde bude štartovať v triede superšport, dotiahol hodne vysoko. Pôvodne sme rokovali aj o jeho účasti v seriáli Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600, ktoré sa jazdia popri MS Superbikov, ale momentálna ekonomická situácia oboch strán to nedovoľovala. Po niekoľkých stretnutiach sme sa teda dohodli na Tomášovej účasti v Alpsko-jadranskom šampionáte. Určite by sme ho však chceli vidieť v 2-3 pretekoch Majstrovstiev Európy, kde by sa zúčastnil na divokú kartu a rozhodne by mal štartovať na Európskom šampionáte v júli v Brne, kde môžeme od Tomáša čakať dobrý výsledok. V Alpe Adrii bude jazdiť na motocykli, ktorý tento rok štartoval v Majstrovstvách sveta superšportov a my mu k nemu zabezpečíme aj potrebný servis."
Pridané: 14.01.2009 Autor: agressor Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Suzuki GSX 650F - malý veľký turista
- Suzuki SFV 650 Gladius K9 - láska na prvý dotyk
- Live: Novinky z EICMA 2008 v Miláne naživo!
- Live: Novinky z Kolína naživo!
- KTM 690 Enduro – nástupca elitára
- Dve novinky pre ďalšiu sezónu od Continentalu.
- Yamaha XT660Z Ténéré - motorka, s ktorou nájdeš konce všetkých ciest
- Honda VT750 Shadow - legendárny tieň
- Test najmenšej Ninje od Kawasaki - 250R
- Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!