Anketa:
Aprilia RSV4 odhalená v Ríme
ZdieľaťPridané: 21.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 5355 [Bleskovky - Novinky]
Aprilia prichádza s novou RSV4. Včera odhalili v Ríme prvé kusy. Poďme sa na to zľahka pozrieť.
Nový štvorvalec do V s objemom 1000 kubíkov je ovládaný plynom ride-by-wire, táto elektronika by podľa Aprilie mala zabezpečiť aj trakčnú kontrolu. Z fotiek môžete vyčítať, že o pruženie sa stará firma Ohlins a o brzdenie radiálky Brembo. Poslednému trendu minimalizácie sa nevyhla ani firma z Apeninského polostrova. Nová RSVčka je relatívne malá a kompaktná, na to že ide o litrový superbike.
![]() |
Aprilia RSV4 1000 |
Subtilná Talianka váži len 190kg s náplňami a plnou nádržou, čo je o 9kg menej ako nový Fireblade od Hondy s náplňami.
![]() |
Pri odhalení v Ríme |
Dodávaná bude v dvoch verziách:"normálna verzia" a Factory s kvalitnejšími komponentami pruženia a lepšími brzdami. Oba modely majú nastaviteľnú výšku motora, dá sa posúvať o 10mm hore a dolu a takisto pohyblivú os zadnej kývačky a nastaviteľný sklon hlavy riadenia. Výkon sériovky je zatiaľ neznámy, Race verzia udáva výkon 210 koní na výstupe prevodovky.
![]() |
Nový V4 motor |
Vysoké ambície má Aprilia v šampionáte WSBK, kde sa chce s dvojčlenným tímom v prvom roku umiestniť v top 10, nasledujúci rok začať vyhrávať veľlké ceny a v treťom roku vyhrať šampionát. Prvé miesto v tíme patrí Maxovi Biaggimu, o druhom jazdcovi môžeme zatiaľ len špekulovať.
![]() |
Race verzia RSV4 |
![]() |
Takto vyzerala oficiálna skica. |
Pridané: 21.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!