Anketa:
Novinky 2009 v triede supermoto 3/4
ZdieľaťPridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15185 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
KTM 990 SUPERMOTO R
Ak ste si chceli tento rok kúpiť veľké dvojvalcové supermoto od KTM, mali ste dve možnosti. Buď sa vrhnete do chápadiel R-kovej verzie 950-tky, ktorú sme mali možnosť potrápiť v teste, s karburátormi starajúcimi sa o 72kW ako pôvodná verzia plus niekoľko ďalších vecí ako lak, nádrž a podobne. Alebo ste zvolili „štandartnú“ 990 verziu, ktorá sa síce nepýšila prídavkom R, zato však mala na konte 85 kW, vstrekovanie a vynovený vzhľad.
Farebná kombinácia je parádna |
Pre budúci rok R-ko dostalo okrem nádhernej bielo-čiernej kombinácie s oranžovým rámom aj zopár vylepšení, kde najväčšími zmenami sú vstrekovanie zabezpečujúce rovnaký výkon ako menej elegantný súrodenec, menšia 15 litrová nádrž a iné sedadlo pre lepší posed za riadidlami. Tieto zmeny, okrem spomínaného vstrekovania, sa nachádzali aj na starom R-ku, avšak za nemalý príplatok to bolo predsa možno trochu málo, preto bude mať nový model naviac nádherné ráfiky Marchesini a brzdiť ho budú vpredu monobloky Brembo. Nepatrne sa zväčšil aj uhol hlavy riadenia o pol stupňa na 65,6° a o pár centimetrov sa znížil zdvih odpruženia na 160mm/180mm oproti 200mm/210mm, čo je pochopiteľné, lebo skákať s tým po kopcoch asi aj tak nikto nebude. Hmotnosť išla dole o 2 kilogramy na výsledných 189 bez paliva. S touto motorkou sa nudiť určite nebudete, to vám môžem s úsmevom zaručiť.
Toto je moja predstava dochádzania do roboty :-) |
Yamaha WR125X
Výchova sa začína už v mladom veku a Yamaha to zrejme dobre vie. Po teste WR250X, ktorú sme tento rok podrobili rôznym skúškam odolnosti, Yamaha pripravila pre fandov supermota ďalší parádny kúsok s názvom WR125X. Pozrite sa na fotky a úprimne povedzte, že keby ste mali 16 rokov a pochádzali z dobrej rodiny, neharašilo by vám z myšlienky doviesť si ju domov. Jasné, že áno! Dizajn sa mimoriadne podaril a robí túto 125-ku dospeláckou viac než dosť. Pneumatiky rozmerov 110 a 140 milimetrov sú rovnaké ako v prípade väčšej 250-tky a hanbiť sa za ne určite nebudete, ako je to v prípade niektorých konkurenčných strojov.
Moc 16-ročných, ktorým sa nebude páčiť asi nebude |
Motor je rovnaký ako v prípade YZF-R125 a je naladený na strop povolenej hranice vodičských preukazov od 16 rokov skupiny A1, to znamená 15 koní. O vydarenosti tohto malého jednovalca sme sa jasne presvedčili v teste YZF-R125-ky, ktorá je na tak malý štvortakt živá až až a mladému pilotovi dokáže sprostredkovať presne to, čo sa skrýva pod názvom zábava. Sčervenanie tváre pri jazde v miernom teréne mu určite nebudú robiť pomerne slušné zdvihy 240/230mm, ktoré niekedy nedosahujú ani motorky s ďaleko väčším objemom motora.
Mladý bude za frája, to je jasné |
Pre mlaďasa vidiaceho sa v tomto štýle je to ponuka ako hrom. Cez týždeň jazdiť za vzdelaním do školy, poobede za „kultúrou“ do mesta, v piatok poobede na víkend zbaliť veci do vaku a upaľovať k babke zapáliť si svoju (prvú?) cígu do miestneho hájiku s kamarátmi. Takto ostrieľaný a plný skúseností večer zaparkovať pred miestnym pohostinstvom a porozprávať toto všetko nejakej milej osôbke, ktorá z vás nebude schopná spustiť oči. Bolo by to fajn a kto by si to nedal, že? :-)
Varovanie ministra zdravotníctva: Fajčenie vážne škodí Vám a ostatným okolo Vás.
Spracovanie bude určite tromfom číslo 1 |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | Yamaha |
Model: | 990 Supermoto R | WR125X |
Rok: | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 124.02 ccm |
Max. výkon: | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 7000 ot. | 12.24 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 62,4 mm | 52.0 x 58.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 240 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 230 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 100/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 1 | 140/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 137 kg | |
Výška sedla: | 875 mm | 920 mm |
Rázvor: | 1510 mm | 1430 mm |
Dĺžka: | 2095 mm | |
Šírka: | 835 mm | |
Výška: | 1165 mm | |
Svetlá výška: | 195 mm | 255 mm |
Objem nádrže: | 15 l | 8.5 l |
Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora