Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3789 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28608
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17033)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11575)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede supermoto 3/4

 Zdieľať

Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15185 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM 990 SUPERMOTO R

Ak ste si chceli tento rok kúpiť veľké dvojvalcové supermoto od KTM, mali ste dve možnosti. Buď sa vrhnete do chápadiel R-kovej verzie 950-tky, ktorú sme mali možnosť potrápiť v teste, s karburátormi starajúcimi sa o 72kW ako pôvodná verzia plus niekoľko ďalších vecí ako lak, nádrž a podobne. Alebo ste zvolili „štandartnú“ 990 verziu, ktorá sa síce nepýšila prídavkom R, zato však mala na konte 85 kW, vstrekovanie a vynovený vzhľad.

 Farebná kombinácia je parádna
Farebná kombinácia je parádna

Pre budúci rok R-ko dostalo okrem nádhernej bielo-čiernej kombinácie s oranžovým rámom aj zopár vylepšení, kde najväčšími zmenami sú vstrekovanie zabezpečujúce rovnaký výkon ako menej elegantný súrodenec, menšia 15 litrová nádrž a iné sedadlo pre lepší posed za riadidlami. Tieto zmeny, okrem spomínaného vstrekovania, sa nachádzali aj na starom R-ku, avšak za nemalý príplatok to bolo predsa možno trochu málo, preto bude mať nový model naviac nádherné ráfiky Marchesini a brzdiť ho budú vpredu monobloky Brembo. Nepatrne sa zväčšil aj uhol hlavy riadenia o pol stupňa na 65,6° a o pár centimetrov sa znížil zdvih odpruženia na 160mm/180mm oproti 200mm/210mm, čo je pochopiteľné, lebo skákať s tým po kopcoch asi aj tak nikto nebude. Hmotnosť išla dole o 2 kilogramy na výsledných 189 bez paliva. S touto motorkou sa nudiť určite nebudete, to vám môžem s úsmevom zaručiť.

 Toto je moja predstava dochádzania do roboty :-)
Toto je moja predstava dochádzania do roboty :-)

Yamaha WR125X

Výchova sa začína už v mladom veku a Yamaha to zrejme dobre vie. Po teste WR250X, ktorú sme tento rok podrobili rôznym skúškam odolnosti, Yamaha pripravila pre fandov supermota ďalší parádny kúsok s názvom WR125X. Pozrite sa na fotky a úprimne povedzte, že keby ste mali 16 rokov a pochádzali z dobrej rodiny, neharašilo by vám z myšlienky doviesť si ju domov. Jasné, že áno! Dizajn sa mimoriadne podaril a robí túto 125-ku dospeláckou viac než dosť. Pneumatiky rozmerov 110 a 140 milimetrov sú rovnaké ako v prípade väčšej 250-tky a hanbiť sa za ne určite nebudete, ako je to v prípade niektorých konkurenčných strojov.

 Moc 16-ročných, ktorým sa nebude páčiť asi nebude
Moc 16-ročných, ktorým sa nebude páčiť asi nebude

Motor je rovnaký ako v prípade YZF-R125 a je naladený na strop povolenej hranice vodičských preukazov od 16 rokov skupiny A1, to znamená 15 koní. O vydarenosti tohto malého jednovalca sme sa jasne presvedčili v teste YZF-R125-ky, ktorá je na tak malý štvortakt živá až až a mladému pilotovi dokáže sprostredkovať presne to, čo sa skrýva pod názvom zábava. Sčervenanie tváre pri jazde v miernom teréne mu určite nebudú robiť pomerne slušné zdvihy 240/230mm, ktoré niekedy nedosahujú ani motorky s ďaleko väčším objemom motora.

 Mladý bude za frája, to je jasné
Mladý bude za frája, to je jasné

Pre mlaďasa vidiaceho sa v tomto štýle je to ponuka ako hrom. Cez týždeň jazdiť za vzdelaním do školy, poobede za „kultúrou“ do mesta, v piatok poobede na víkend zbaliť veci do vaku a upaľovať k babke zapáliť si svoju (prvú?) cígu do miestneho hájiku s kamarátmi. Takto ostrieľaný a plný skúseností večer zaparkovať pred miestnym pohostinstvom a porozprávať toto všetko nejakej milej osôbke, ktorá z vás nebude schopná spustiť oči. Bolo by to fajn a kto by si to nedal, že? :-)

Varovanie ministra zdravotníctva: Fajčenie vážne škodí Vám a ostatným okolo Vás.

 Spracovanie bude určite tromfom číslo 1
Spracovanie bude určite tromfom číslo 1

Foto:
 KTM 990 Supermoto R 2009 Yamaha WR125X 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMYamaha
Model:990 Supermoto RWR125X
Rok:20092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:999 ccm124.02 ccm
Max. výkon:115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot.14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:97 Nm / 7000 ot.12.24 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11,5:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:101 x 62,4 mm52.0 x 58.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm240 mm
Zdvih vzadu:180 mm230 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenejednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17100/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 1140/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Hmotnosť s náplňami:137 kg
Výška sedla:875 mm920 mm
Rázvor:1510 mm1430 mm
Dĺžka:2095 mm
Šírka:835 mm
Výška:1165 mm
Svetlá výška:195 mm255 mm
Objem nádrže:15 l8.5 l

< >

Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria