Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1507 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

V roku 2009 uvidíme KTM v Medzinárodných majstrovstvách Nemecka Superbikov

 Zdieľať

Pridané: 18.01.2009 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 4210 [Šport - SuperBike]

KTM rozširuje svoje aktivity s nedávno predstaveným modelom 1190 RC8 R a rozhodla sa v roku 2009 zúčastniť v Medzinárodných majstrovstvách Nemecka (IDM) v kategórii Superbike. Jazdcami budú Stefan Nebel a Didier Van Keymeulen.

Po získaní počiatočných skúseností v Svetovom šampionáte FIM Superstock 1000 v roku 2008 sa KTM momentálne snaží posunúť pomerne novú RC8-čku ďalej v spolupráci s KTM Nemecko, čo potvrdzuje samotná účasť v IDM na rok 2009.

Za riadidlami dvojvalcov KTM sa objavia špičkoví jazdci

So skúsenosťami z IDM to bude Nemec Stefan Nebel a Belgičan Didier Van Keymeulen, ktorí majú pred sebou celkovo osem závodov. 27-ročný Nebel vyhral IDM v kategórii Superbike už tri krát a o dva roky mladší Keymeulen získal v roku 2005 titul vo Svetovom šampionáte Superstock 1000 a v roku 2008 sa umiestňoval v Svetovom šampionáte Supersport v prvej desiatke.

Nový tím povedie skúsený technik a tímový manažér Konrad Hefele z Bavorska, ktorý nemá len vyše 20-ročné skúsenosti z pretekov v triede GP, ale taktiež doviedol mladý tím KTM v triede 125-tiek v šampionáte IDM k viacerým úspechom.

"Som presvedčený, že spolu s RC8 R a našim malým, avšak veľmi motivovaným tímom si urobíme vo vysoko prestížnom šampionáte IDM dobré meno. Aj napriek tomu, že nás čaká ešte veľa práce v nadchádzajúcich piatich mesiacoch, sa s nadšením tešíme na prvý závod sezóny." , hovorí Hefele.

Nový projekt bude podporovať aj vývojvý tím zodpovedný za RC8

Pod vedením projektového manažéra RC8 Wolfganga Felbera postavilo KTM ďalší testovací tím, ktorý bude fungovať súčasne s tímom v IDM. Jeho úlohou bude pracovať na ďalšom vývoji RC8-čky, ktorá bude podliehať rovnako tvrdým pravidlám ako je to v IDM. Prvé testy produčnej superbikovej verzie RC8 R, ktorá má v základe 180 koní a kúpiť si ju je možné od jari 2009, už prebehli v Španielsku.

Oficiálne predstavenie superbiku KTM 1190 RC8 R a tímu je plánované v marci na motocyklovej výstave (Motoradmesse) v Dortmunde a definitívne bude nová RC8 R "Ready to Race" na začiatku sezóny IDM v tiede Superbike 24.apríla na okruhu Eurospeedway Lausitz v Nemecku.

Pridané: 18.01.2009 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »