Anketa:
Konceptbike Victory Core
ZdieľaťPridané: 27.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 6003 [Bleskovky - Novinky]
Značka Victory je na európskom trhu menej známa, no za veľkou mlákou má v profile solidné množstvo modelov, predovšetkým luxusnejších chopprov a turistických "lodí". Obohatila ho o koncept Core, ktorý predstavila na výstave New York Motorcycle Show 2009.
Podľa výrobcu z Mineapolisu ide o tzv. "Performance Cruiser" budúcnosti, čo by sa dalo preložiť viacerými spôsobmi. Môžeme to brať ako veľdielo, komplikovanú záležitosť, alebo výkonový stroj. V každom prípade ak chcela spoločnosť odhaliť motorku až do surovej podstaty, tak sa to dizajnérom podarilo do bodky. Nasvedčuje tomu aj názov Core (ang. jadro).
![]() |
![]() |
Ak považujeme rám za akési pomyselné jadro, tak v tomto odlievanom hliníkovom jadre sa skrývajú všetky potrebné veci od baterky, elektriky až po vzduchový filter. Aj vďaka tomuto pôsobi bike puristicky a nachádzajú sa tu len nevyhnutné prvky a aj tie sú dosť ošklbané. Aj sedlo zostalo bez čalúnenia, no obtiahnuť mahagón by bol hriech, o pohodlnosti na prvý pohľad radšej písať nebudem.
![]() |
![]() |
Do takéhoto monštra treba aj poriadny kus železa, ktoré ho poháňa. O to by sa mal starať vzduchom chladený V-twin s objemom 1731 kubíkov a šesťstupňovou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na zadné koleso prostredníctvom ozubeného remeňa.
![]() |
![]() |
Celkovú surovosť podčiarkujú "laufy" omotané azbestovou textíliou bez tlmičov, ktoré budú asi dosť hlasne dávať na známosť, kto prichádza. Keď má Core byť modelom, ktorý udáva budúce smerovanie firmy, tak sa máme na čo od Victory tešiť.
![]() |
![]() |
Oficiálne Intro Video
Pridané: 27.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!