Anketa:
Holandská GP 250-tiek: McWilliams triumfoval a získal svoje prvé víťaztvo.
ZdieľaťPridané: 02.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5427 [Šport - GP 250]
![]() |
McWilliams sa dostal do čela v treťom kole a už sa nikdy neobzrel dozadu. Boli to znovu pneumatiky, ktoré prehovorili do celkového výsledku preteku, keď McWilliams napriek odporúčaniu týmu obul dopredu tvrdú pneumatiku. Trať rýchlo usychala a rozhodnutie sa ukázalo byť správne.
Horší výber pneumatiky mal Tetsuya Harada, ktorý sa stratil do stredu poľa z Pole Position a neskor spadol. Raz sa vrátil ns slikoch zajazdil najrýchlejšie kolo z neuveriteľným náskokom 1.2 sekundy. Ale nič z toho nemal, lebo nakoniec skončil 24-ty.
Vedúci jazdec Šampionátu, Dajiro Katoh bol 11-ty, pravdepodobne tiež koli zlej voľbe pneumatík. Ale, jeho tímový kolega Emilio Alzamora skončil lepšie. Španiel išiel perfektný závod a dal druhej polovici tímu Telefonica Movistar Honda ich prvé pódiové postavenie v tejto sezóne. David de Gea, skončil tretí a tiež si zabezpečil prvé pódium v sezóne.
Výsledky:
1. Jeremy McWilliams
2. Emilio Alzamora
3. David de Gea
4. Sylvain Guintoli
5. Franco Battainy
6. Marco Melandri
?ampionát:
1. Dario Katoh 131
2. Tetsuya Harada 121
3. Marco Melandri 78
4. Roberto Locatelli 73
5. Roberto Rolfo 71
6. Fansi Nieto 60
Zdroj:www.eurosport.com
Pridané: 02.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- Fonsi Nieto získal svoje druhé víťaztvo... - sita
- Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky - Awia
- Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze. - Awia
- V Jereze triumfoval v 250 cc Nieto - sita
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Harada suverénne zvíťazil v Brne - Awia
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!