Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4243 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Holandská GP 250-tiek: McWilliams triumfoval a získal svoje prvé víťaztvo.

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5427 [Šport - GP 250]

Jeremy McWilliams, jednoducho zajazdil svoje prvé víťaztvo v Grand Prix. Keď pretínal cieľovú čiaru v Assene mal neuveriteľný náskok 16 sekúnd, pred Alzamorom, ktorý došiel druhý.

McWilliams sa dostal do čela v treťom kole a už sa nikdy neobzrel dozadu. Boli to znovu pneumatiky, ktoré prehovorili do celkového výsledku preteku, keď McWilliams napriek odporúčaniu týmu obul dopredu tvrdú pneumatiku. Trať rýchlo usychala a rozhodnutie sa ukázalo byť správne.

Horší výber pneumatiky mal Tetsuya Harada, ktorý sa stratil do stredu poľa z Pole Position a neskor spadol. Raz sa vrátil ns slikoch zajazdil najrýchlejšie kolo z neuveriteľným náskokom 1.2 sekundy. Ale nič z toho nemal, lebo nakoniec skončil 24-ty.

Vedúci jazdec Šampionátu, Dajiro Katoh bol 11-ty, pravdepodobne tiež koli zlej voľbe pneumatík. Ale, jeho tímový kolega Emilio Alzamora skončil lepšie. Španiel išiel perfektný závod a dal druhej polovici tímu Telefonica Movistar Honda ich prvé pódiové postavenie v tejto sezóne. David de Gea, skončil tretí a tiež si zabezpečil prvé pódium v sezóne.

Výsledky:
1. Jeremy McWilliams
2. Emilio Alzamora
3. David de Gea
4. Sylvain Guintoli
5. Franco Battainy
6. Marco Melandri


?ampionát:
1. Dario Katoh 131
2. Tetsuya Harada 121
3. Marco Melandri 78
4. Roberto Locatelli 73
5. Roberto Rolfo 71
6. Fansi Nieto 60

Zdroj:www.eurosport.com

Pridané: 02.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »