Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2510 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze.

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7085 [Šport - SuperBike]

Kolízia v prvom kole v hneď prvej šikane rozdelila štartové pole na dve polovice, ale nič nemohlo zastaviť zaujímavú ťahanicu víťaza Troy-a Bayliss-a a druhého muža v cieli Colin-a Edwards-a.

Akira Yanagawa skončil tretí pred jeho tímovým kolegom Gregorio-m Lavill-om.

Súboj rameno na rameno blížiac sa k poslednej zákrute Parabolica v Monze bol rozhodujúcim bodom nedeľnajšieho preteku Superbike-ov, ináč sprevádzaného kontroverznými incidentmi. Po hromadnej havárii o prvom kole vo veľmi kritizovanej novej šikane, prišla nehoda Roberta Ulm-a a Steva Mertin-a, ktorá odsunula väčšinu ostatných jazdcov.
Nie menej ako 15 z 31 štartujúcich pretekárov nedojazdilo, spolu s Neil-om Hodgson, ktorý odstúpil v 16 kole z 18-tich, a Ruben-om Xaus-om, ktorý havaroval hneď potom.

S Troy-om Bayliss-om a Colin-om Edwards-om hlavnými súpermi v šampionáte, ktorý to chceli čím skôr dotiahnuť k cieľovej vlajke, to bol práve Bayliss, ktorý premenil tento pretek na svoje prvé víťaztvo v tejto sezóne, špeciálne cenné pred jeho hlavným rivalom. Po odstúpení Neil-a Hodgson-a a Ruben-a Xaus-a, sa Akira Yanagawa dostal na stupne víťazov po prvý raz túto sezónu pred svojím týmovým kolegom Gregorio-m Lavill-om. Ben Bostrom havaroval a vykĺbil si pravé rameno aj keď deklaroval svoj záujem zúčastniť sa druhého preteku.

Troy Bayliss zakončil perfektný deň v Monze víťaztvom aj v druhom preteku Superbike v priebehu troch hodín, znovu pred Colin-om Edwards-om a Akir-om Yanagaw-om. Tentoraz skončil štvrtý Tadayuki Okada, na druhej továrenskej Honde.
Bayliss-ove druhé víťaztvo dňa bolo zároveň aj druhým víťazstvom v sezóne, a zabezpečilo mu vedenie v šampionáte a náskokom 28 bodov, pred hlavným rivalom Troy Corser-om. Ruben Xaus skončil šiesty na továrenskej Ducati pred siedmym Neil-om Hodgson-om a Regis-om Laconi-m, jediným jazdcom Aprilia, ktorý pretek dokončil.

Zdroj: www.motonline.com

Pridané: 14.05.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »