Anketa:
Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze.
ZdieľaťPridané: 14.05.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7085 [Šport - SuperBike]
![]() |
Súboj rameno na rameno blížiac sa k poslednej zákrute Parabolica v Monze bol rozhodujúcim
bodom nedeľnajšieho preteku Superbike-ov, ináč sprevádzaného kontroverznými incidentmi.
Po hromadnej havárii o prvom kole vo veľmi kritizovanej novej šikane, prišla nehoda
Roberta Ulm-a a Steva Mertin-a, ktorá odsunula väčšinu ostatných
jazdcov.
Nie menej ako 15 z 31 štartujúcich pretekárov nedojazdilo, spolu s Neil-om Hodgson,
ktorý odstúpil v 16 kole z 18-tich, a Ruben-om Xaus-om, ktorý havaroval hneď
potom.
![]() |
Troy Bayliss zakončil perfektný deň v Monze víťaztvom aj v druhom
preteku Superbike v priebehu troch hodín, znovu pred Colin-om Edwards-om a
Akir-om Yanagaw-om. Tentoraz skončil štvrtý Tadayuki Okada,
na druhej továrenskej Honde.
Bayliss-ove druhé víťaztvo dňa bolo zároveň aj druhým víťazstvom v sezóne,
a zabezpečilo mu vedenie v šampionáte a náskokom 28 bodov, pred hlavným rivalom Troy
Corser-om.
Ruben Xaus skončil šiesty na továrenskej Ducati pred siedmym Neil-om
Hodgson-om a Regis-om Laconi-m, jediným jazdcom Aprilia, ktorý pretek
dokončil.
Zdroj: www.motonline.com
Pridané: 14.05.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Edwards vyhral prvé preteky tretieho kola Superbike-ov v Austrálii. - Awia
- Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo. - Awia
- V Monze triumfoval Bayliss - sita
- Ducati predstavila prototyp motocykla pre MotoGP - Awia
- Holandská GP 250-tiek: McWilliams triumfoval a získal svoje prvé víťaztvo. - Awia
- Na úvod sezóny MS superbikov triumfoval Hodgson - sita
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - celkové poradie seriálu po sezóne - Awia
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne - feci
- Rossi vyhral Honde 150-ty závod v kráľovskej kubatúre - feci
- Mrkaj zblízka na MotoGP špeciály Aprilia a Ducati - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!