Anketa:
Harada suverénne zvíťazil v Brne
ZdieľaťPridané: 27.08.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5178 [Šport - GP 250]
Najrýchlejší celý víkend, jazdec MS Aprilia teamu Tetsuya Harada viedol pred teamovým kolegom Marcom Melandrim a vedúcim šampionátu
Dajirom Katohom, velkolepým štýlom a zapezpečil si tak víťaztvo na GP Českej republiky na Brnenskom Autodrome.
![]() |
Melandri sa naťahoval o druhú pozíciu s Katohom, jazdiacom na Honde, po vačšinu preteku. Nakoniec ho obehol v 20-tom a zároveň poslednom kole preteku v Brne.
Prvý traja pódiový jazdci skončili s viac ako pol minútovým náskokom pred štvrtým Španielom Alfonsom Nietom. Haradovo víťaztvo, jeho druhé túto sezónu, mu zvýšilo počet bodov v šampionáte na 162. Katoh stále vedie s náskokom 35 bodov, ked do konca sezóny ostáva ešte 6 pretekov.
Výsledková listina:1. Harada Tetsuya MS Aprilia Racing
2. Melandri Marco MS Aprilia Racing
3. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda
4. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar
5. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing
6. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP
Celkové poradie
1. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda 197
2. Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 162
3. Melandri Marco MS Aprilia Racing 149
4. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 115
5. F.Nieto 76 bodov 89
6. Alzamora 75 bodov 84
Zdroj: www.eurosport.com
Pridané: 27.08.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách - Feci
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- GP Pacifiku - 250ky - Po Katoh-ovom páde tentoraz ľahká záležitosť pre Haradu - feci
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa - feci
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde - feci
- Talian Rossi víťazom VC JAR - sita
- 250-tky na GP Catalunia - Awia
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph posiela na cesty nový Tiger Sport 800 Tour 2026
- Honda CB125R: Štýlový mestský naháč v nových farbách pre rok 2026
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť Juraj Varga na bugine až v roku 2027
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


