Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Fonsi Nieto získal svoje druhé víťaztvo...

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6526 [Šport - GP 250]

Veľká cena Francúzska MS v cestných motocykloch - výsledky kubatúry do 250 cc

 Forsi Nieto
Forsi Nieto
LE MANS 19. mája (SITA) - Na nedeľňajšej Veľkej cene Francúzska, štvrtom podujatí MS cestných motocyklov v Le Mans v kubatúre do 250 cc triumfoval Španiel Forsi Nieto na Aprilii, ktorý zvíťazil s vyše dvojsekundovým náskokom pred Talianom Marcom Melandrim a Francúzom Randym de Punietom.

Výsledky GP Francúzska cestných motocyklov do 250 cc:
1. Forsi Nieto (Šp.) Aprilia 43:41,140
2. Marco Melandri (Tal.) Aprilia 43:41,392
3. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia 43:47,571
4. Roberto Locatelli (Tal.) Aprilia 43:47,744
5. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 43:52,667
6. Toni Elias (Šp.) Aprilia 43:54,297
7. Emilio Alzamora (Šp.) Honda 43:55,010
8. Sebastian Porto (Arg.) Yamaha 44:01,217
9. Alex Debon (Šp.) Aprilia 44:09,697
10. David Checa (Šp.) Aprilia 44:09,824

 Forsi Nieto pred Marcom Melandrim
Forsi Nieto pred Marcom Melandrim

Priebežné poradie MS:
1. Forsi Nieto (Šp.) 69
2. Roberto Rolfo (Tal.) 52
3. Emilio Alzamora (Šp.) 47
4. Marco Melandri (Tal.) 45
5. Randy de Puniet (Fr.) 42
6. Franco Battaini (Tal.) 39
7. Sebastian Porto (Arg.) 36

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 20.05.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »