Anketa:
Fonsi Nieto získal svoje druhé víťaztvo...
ZdieľaťPridané: 20.05.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6526 [Šport - GP 250]
Veľká cena Francúzska MS v cestných motocykloch - výsledky kubatúry do 250 cc
![]() |
Forsi Nieto |
Výsledky GP Francúzska cestných motocyklov do 250 cc:
1. Forsi Nieto (Šp.) Aprilia 43:41,140
2. Marco Melandri (Tal.) Aprilia 43:41,392
3. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia 43:47,571
4. Roberto Locatelli (Tal.) Aprilia 43:47,744
5. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 43:52,667
6. Toni Elias (Šp.) Aprilia 43:54,297
7. Emilio Alzamora (Šp.) Honda 43:55,010
8. Sebastian Porto (Arg.) Yamaha 44:01,217
9. Alex Debon (Šp.) Aprilia 44:09,697
10. David Checa (Šp.) Aprilia 44:09,824
![]() |
Forsi Nieto pred Marcom Melandrim |
Priebežné poradie MS:
1. Forsi Nieto (Šp.) 69
2. Roberto Rolfo (Tal.) 52
3. Emilio Alzamora (Šp.) 47
4. Marco Melandri (Tal.) 45
5. Randy de Puniet (Fr.) 42
6. Franco Battaini (Tal.) 39
7. Sebastian Porto (Arg.) 36
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 20.05.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Melandri najmladším majstrom sveta - sita
- V Jereze triumfoval v 250 cc Nieto - sita
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc - sita
- V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri - sita
- V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii - sita
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska - sita
- Rossi získal štvrtý majstrovský titul - sita
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!