ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Enduro sezóna 2009 začína v Borskom Mikuláši

 Zdieľať

Pridané: 25.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4613 [Šport - Enduro]

Len pozvoľna sa zima lúči so svojou vládou, avšak čoraz hlasnejšie sa hlásia o slovo motorky. Tento rok čaká vyznávačov enduro a cross country v období od marca do októbra jedenásť podujatí, pričom na Slovensku sa uskutočnia aj preteky majstrovstiev sveta a Európy.

Úvod sezóny bude patriť country crossu, ktorý organizuje RallyCross klub z Borského Mikuláša v dňoch 28. – 29. marca. Prvé tohtoročné preteky nás teda zavedú až priam do „srdca Záhoria, do obce, situovanej v pieskových priesypoch, opretej o majestátny a tajuplný záhorský bor“. Takto sa aspoň predstavuje Borský Mikuláš návštevníkom svojej webovej stránky.

Tamojšia trať vedie prevažne lesnými cestami s trávnato-pieskovým a miestami čisto pieskovým povrchom, jeden okruh bude mať cca 12 km. V areáli súťaže sa bude nachádzať štart, cieľ, preberanie motocyklov, parkovisko ako i občerstvenie. V tomto priestore treba dodržiavať prísny zákaz jazdy na motocykli, štvorkolke či pitbaiku !. Porušenie tohto zákazu sa bude trestať pokutou 20 €. Jazdci sú okrem toho povinní používať pri údržbe a tankovaní motocyklov ekologické podložky. A nezabudnite! Tento víkend prechádzame opäť na letný čas...

Časový harmonogram

Piatok 27.3.:

17. – 20.00 preberanie jazdcov

Sobota 28.3.:

7.00 – 8.00 preberanie motocyklov M SR dorast, M SR veteránov, hobby a jazdcov s jednorázovou licenciou, 8.00 – 9.00 M SR E1, E2 E3, SP E1, E2, E3.

Štart – 10.00 h: M SR veterán, hobby a M SR dorast, o 13.00 h I. VT (E1, E2, E3, Junior) a II. VT (SP E 1, E2, E3).

Nedeľa 25.3.:

preberanie jazdcov, ktorí neštartovali v prvý deň, od 8.30 do 9.00 h, štart rovnako ako v sobotu.

Vyhlásenie víťazov naplánovali organizátori približne na 16.00 h.

Zdroj: Enduro Aktuál motoride

Pridané: 25.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »