Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3005 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29876
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kráľom v Ronde Casey Johnson, Bučenec štvrtý

 Zdieľať

Pridané: 28.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5638 [Šport - Motocross]

Slovenský motokrosový reprezentant Tomáš Bučenec obsadil na víkendovom Slovnaft Arenacrosse v brnenskej hale Rondo štvrté miesto v triede do 125 cc. Absolútnym kráľom 3. ročníka tradičného medzinárodného halového motokrosu na hline v hokejovej aréne sa stal Američan Casey Johnson, ktorý vyhral triedu Open i triedu do 125 cc.

BRNO 26. januára (SITA) - Johnson nenašiel v sobotu a v nedeľu ani v jednej finálovej jazde premožiteľa. "Trať bola tohto roku ešte ťažšia, skoky nabrúsenejšie, takže sa bolo potrebné presne odrážať. Škoda, že mi nevyšli lepšie štarty. Do Brna som prišiel z Talianska s narazeným stehnom a ešte v stredu som si poriadne nemohol sadnúť. Aj vzhľadom na to som s celkovými výsledkami spokojný," povedal pre agentúru SITA jazdec Slovnaft Teamu Tomáš Bučenec. Na podujatí štartoval v triede Open ďalší Slovák Ľubor Kaňa, ktorý sa však neprebojoval do žiadnej finálovej jazdy. Nedeľňajšie finálové jazdy poznačila hromadná havária v triede Open, takže jazdci namiesto dvoch pretekov absolvovali iba jednu jazdu na 10 kôl.

Celkové výsledky:
trieda 125 cc:
1. Casey Johnson (USA) 100 bodov
2. Lukas Weis (Nem.) 68
3. Massimo Bianconcini (Tal.) 54
4. Tomáš Bučenec (SR) 54

trieda Open:
1. Casey Johnson (USA) 75
2. Darryl Atkins (N. Zél.) 57
3. Doug de Haan (Kan.) 49

Výsledky - sobota:
do 125 cc:
1. C. Johnson (USA) Yamaha 50
2. K. Johnson (USA) KTM 37
3. Weis (Nem.) KTM 37
4. Tomáš Bučenec (SR) KTM 28

trieda Open:
1. C. Johnson (USA) Yamaha 50 bodov
2. Atkins (N. Zél.) Honda 37
3. K. Johnson (USA) KTM 33

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 28.01.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »