ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6909 [Šport - Motocross]

5. preteky seriálu ME v motokrose - Jastrebarsko-Mladina (Chorvátsko)

BRATISLAVA 30. júna (SITA) - V sobotu 29. júna 2002 sa v chorvátskom stredisku Jastrebarsko - Mladina uskutočnili piate preteky majstrovstiev Európy v motokrose v triede OPEN. V konkurencii 40 jazdcov zo 17 krajín sa na pretekoch predstavili aj štyria jazdci s licenciou Slovenskej motocyklovej federácie (SMF) - Erik Riho, Tomáš Bučenec, Ľubor Kaňa a Jozef Drozda. Do hlavných pretekov sa zo Slovákov kvalifikovali Bučenec, Kaňa a Riho. Najviac sa darilo Tomášovi Bučencovi, ktorý si vybojoval do klasifikácie 9 bodov za siedme miesto v prvej jazde. Erik Riho 1. jazdu skončil predčasne v 10. kole a Ľubor Kaňa vypadol už v 4. kole.
V druhej jazde obsadil Kaňa 18. miesto, Tomáš Bučenec odstúpil pred koncom pretekov z 29. miesta a Riho na štart pre problémy nenastúpil. V kvalitnej konkurencii európských jazdcov si najlepšie počínali Rakúšan Siegfried Bauer a Sašo Kragelj zo Slovinska, ktorí sa v jednotlivých jazdách podelili o víťazstva, resp. 2. priečky. V celkových výsledkoch skončil na treťom mieste Čech Martin Žerava. V priebežnom poradí ME sa na čelo prebojoval Kragelj, ktorý na vedúcej priečke vystriedal Belgičana Manuela Priema.

Výsledky - 1. jazda (1 930 m, 15 okruhov):
1. Sašo Kragelj (Slovin.) 35:02,999 - 20 bodov
2. Siegfried Bauer (Rak.) 35:05,782 - 17
3. Erwin Machtlinger (Rak.) 35:09,387 - 15
...7. Tomáš Bučenec (SR) 36:11,172 - 9
(Lubor Kaňa odstúpil v 4. okruhu, Erik Riho odstúpil v 10. okruhu)

Výsledky - 2. jazda (16 okruhov):
1. Siegried Bauer (Rak.) 36:25,257 - 20
2. Sašo Kragelj (Slo) 36:35,537 - 17
3. Martin Žerava (Cze) 36:37,865 - 15
...18. Lubor Kaňa (SR) 38:05,216
29. Tomáš Bučenec (SR) - pred koncom odstúpil, (Erik Riho nenastúpil na štart)

Celkové výsledky pretekov:
1. Siegried Bauer (Rak.) 37 bodov
2. Sašo Kragelj (Slo) 37
3. Martin Žerava (ČR) 26
...11. Tomáš Bučenec (SR) 9

Priebežné poradie seriálu ME:
1. Sašo Kragelj (Slovin.) 122
2. Manuel Priem (Belg.) 97
3. Joakim Eliasson (Švéd.) 62
...35. Tomáš Bučenec (SR) 9

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 02.07.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »