Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3068 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29876
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Cerede v sobotu Jakeš tretí

 Zdieľať

Pridané: 30.06.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5616 [Šport]

Počas víkendu sa v maďarskom Cerede uskutočnilo druhé podujatie seriálu ME v endure, kde štartovala trojica slovenských reprezentantov jazdcov - Róbert Kapajčík (KTM - trieda Junior 125 cc), Ivan Jakeš (Honda - trieda Senior 250 cc), Radek Matoška (TM - trieda Senior 4-T).

Ďalší Slovák Emil Čunderlík (trieda Veterán) sa zo zdravotných dôvodov ospravedlnil.

V sobotu v kategórii juniorov v triede do 125 cc zvíťazil Talian Roberto Roto na Honde, Slovák Róbert Kapajčík skončil na 15. mieste. Medzi seniormi sa v triede do 250 cc tešil z víťazstva takisto Talian Stefan Passeri (Yamaha), Ivan Jakeš došiel do ciela na treťom mieste. Radek Matoška obsadil prvý súťažný deň vo svojej triede senior 4T štvrté miesto, zvíťazil Werner Müller z Rakúska.

V druhý súťažný deň - v nedeľu juniorskú triedu 125 vyhral Mauritio Michelier z Talianska na Yamahe, Róbert Kapajčík skončil na veľmi pekonm druhom mieste. V triede senior 250 cc a senior 4T sa v nedeľu nezmenilo nič. Vo štvrťlitroch zvíťazil Stefan Passeri na Yamahe, Ivan Jakeš obsadil 7. miesto a štvortakty vyhral opäť Werner Müller, Radek Matoška obsadil šiestu pozíciu. V hodnotení národov Slovensko obsadilo v sobotu i v nedeľu 5. miesto.

Pozn.: Oba súťažné dni šampionátu sú hodnotené samostatne a taktiež je hodnotená zúčastnená krajina v tzv. európskej trofeji národov.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 30.06.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »