Anketa:
Prvý súťažný deň na šesťdňovej 2009
ZdieľaťPridané: 13.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4687 [Šport - Šesťdňová]
Vo Figuere da Foz v Portugalsku sa dnes uskutočnil prvý súťažný deň tohtoročnej ISDE. Podľa telefonickej informácie od managerov Slovakia junior trophy teamu (Hrehor, Katriňák) sa 443 štartujúcich jazdcov dnes s problémami popasovalo s nástrahami trate.
Seriál článkov - Šesťdňová 2009:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2009 | Nasledujúci
"Trať nebola ani tak náročná, ale bolo dosť horúco a hlavne veľa prachu. Jazdci mali hodne pádov, ktoré sa nevyhli ani nám. Každý mal minimálne 2-3 pády, čo je v testoch, kde sa počíta každá stotina sekundy nevýhoda. Ale nepadali sme len my. Američanom dnes hneď v prvom teste vypadol jeden z jazdcov trophy teamu a tak pokračujú len 5-ti." informoval nás Jaro Katriňák.
![]() |
Štefan Svitko |
Vzhľadom na hodinový časový posun v Portugalsku došli poslední jazdci do cieľa len nedávno a tak usporiadatelia zatiaľ zverejnili len priebežné absolútne poradie bez rozdielu kategórií a tried. Ani jazdci a manažéri nevedia ako "stoja" po prvom dni. Musíme si počkať na potvrdenie výsledkov medzinárodnou "jury", ktorá zahájila svoje zasadnutie o 19:00 hod (20:00 hod. nášho času). Podľa tohto absolútneho poradia je z našich jazdcov najlepší Štefan Svitko na 74. mieste (Haviar KTM team Slovakia). V prvej stovke figuruje ešte jazdec Slovakia Junior Trophy Teamu Robert Kapajčík, je 80.mieste.
Poradie ďalších slovenských jazdcov
119. | Zlatko Novosád | Magic Liptov Slovakia team |
138. | Marek Giertl | Slovakia junior trophy team |
141. | Peter Králik | Magic Liptov Slovakia team |
150. | Radek Bohuslav | Haviar KTM team Slovakia |
151. | Miroslav Ševela | Slovakia junior trophy team |
152. | Thomas Hostinský | Slovakia junior trophy team |
154. | Juraj Dozsa | Magic Liptov Slovakia team |
155. | Marek Haviar | Haviar KTM team Slovakia |
265. | Marek Vozák | Fly racing Slovakia team |
268. | Adam Šipikal | Fly racing Slovakia team |
317. | Ján Zaťko | Fly racing Slovakia team |
Po skončení zasadnutia JURY budú zverejnené oficiálne výsledky 1. súťažného dňa na stránke http://www.isde2009-live.info.
Zdroj: SMF
Pridané: 13.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Šesťdňová 2009:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2009 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Šesťdňová s Magic Slovakia Teamom - príchod - Beal
- Šesťdňová 2009 - 5. deň - Slovakia junior trophy team na 10.mieste - Awia
- 86. ročník Šesťdňovej predo dvermi - ISDE 2011 KOTKA-HAMINA, FÍNSKO 8.-13.8.2011 - Redakcia
- Druhý deň na šesťdňovej 2009 pre Slovákov smolný! - Awia
- Šesťdňová 2009 - 3. súťažný deň - Juniorka postúpila - Awia
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, prvý súťažný deň - Redakcia
- Šesťdňová 2009 s Magic Slovakia Teamom - prvý deň - Beal
- Slováci odštartovali šesťdňovú v Chille úspešne! - Awia
- Šesťdňová 2011 vo Fínsku - je dobojované - Redakcia
- Naživo - video reportáže zo šesťdňovej ISDE 2011 - Fínsko - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!