ISSN 1336-6491 | Online: 1553 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17657)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý súťažný deň na šesťdňovej 2009

 Zdieľať

Pridané: 13.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4687 [Šport - Šesťdňová]

Vo Figuere da Foz v Portugalsku sa dnes uskutočnil prvý súťažný deň tohtoročnej ISDE. Podľa telefonickej informácie od managerov Slovakia junior trophy teamu (Hrehor, Katriňák) sa 443 štartujúcich jazdcov dnes s problémami popasovalo s nástrahami trate.

Seriál článkov - Šesťdňová 2009:

"Trať nebola ani tak náročná, ale bolo dosť horúco a hlavne veľa prachu. Jazdci mali hodne pádov, ktoré sa nevyhli ani nám. Každý mal minimálne 2-3 pády, čo je v testoch, kde sa počíta každá stotina sekundy nevýhoda. Ale nepadali sme len my. Američanom dnes hneď v prvom teste vypadol jeden z jazdcov trophy teamu a tak pokračujú len 5-ti." informoval nás Jaro Katriňák.

 Štefan Svitko
Štefan Svitko

Vzhľadom na hodinový časový posun v Portugalsku došli poslední jazdci do cieľa len nedávno a tak usporiadatelia zatiaľ zverejnili len priebežné absolútne poradie bez rozdielu kategórií a tried. Ani jazdci a manažéri nevedia ako "stoja" po prvom dni. Musíme si počkať na potvrdenie výsledkov medzinárodnou "jury", ktorá zahájila svoje zasadnutie o 19:00 hod (20:00 hod. nášho času). Podľa tohto absolútneho poradia je z našich jazdcov najlepší Štefan Svitko na 74. mieste (Haviar KTM team Slovakia). V prvej stovke figuruje ešte jazdec Slovakia Junior Trophy Teamu Robert Kapajčík, je 80.mieste.

Poradie ďalších slovenských jazdcov

119.Zlatko NovosádMagic Liptov Slovakia team
138.Marek GiertlSlovakia junior trophy team
141.Peter KrálikMagic Liptov Slovakia team
150.Radek BohuslavHaviar KTM team Slovakia
151.Miroslav ŠevelaSlovakia junior trophy team
152.Thomas HostinskýSlovakia junior trophy team
154.Juraj DozsaMagic Liptov Slovakia team
155.Marek HaviarHaviar KTM team Slovakia
265.Marek VozákFly racing Slovakia team
268.Adam ŠipikalFly racing Slovakia team
317.Ján ZaťkoFly racing Slovakia team

Po skončení zasadnutia JURY budú zverejnené oficiálne výsledky 1. súťažného dňa na stránke http://www.isde2009-live.info.

Zdroj: SMF

Pridané: 13.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Šesťdňová 2009:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »