Anketa:
Šesťdňová 2009 s Magic Slovakia Teamom - druhý deň
ZdieľaťPridané: 14.10.2009 Autor: Beal
Čitatelia: 4036 [Šport - Šesťdňová]
Druhý súťažný deň bol pohromou pre Slovákov.
Seriál článkov - Šesťdňová 2009:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2009 | Nasledujúci
Juraj Dozsa včerajšok nedokončil pre poruchu na motore tak isto ako aj Štefan Svitko. V poradí sa preto prepadajú hlboko nižšie. Dnes štartujú znovu a začíname šplhať znovu hore, teraz nik nedokáže predpovedať kam až sa dostaneme.
Pridané: 14.10.2009 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - Šesťdňová 2009:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2009 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Šesťdňová 2009 s Magic Slovakia Teamom - prvý deň - Beal
- Šesťdňová 2009 s Magic Slovakia Teamom - otvorenie - Beal
- Šesťdňová s Magic Slovakia Teamom - príchod - Beal
- Šesťdňová 2009 - 5. deň - Slovakia junior trophy team na 10.mieste - Awia
- Šesťdňová s Magic Slovakia Teamom - deň tretí a štvrtý - Beal
- Šesťdňová 2009 skončila - Slovakia junior trophy team na 9. mieste - Awia
- Druhý deň na šesťdňovej 2009 pre Slovákov smolný! - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdňovej 2009 - Awia
- Šesťdňová 2007 aj so slovenskou účasťou! - Awia
- ISDE 2008 Serres, Grécko: Deň 6. Slovakia Hant Team vyhral Svetový pohár - Cacao
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!