Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2599 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok

 Zdieľať

Pridané: 25.11.2009 Autor: Beal
Čitatelia: 8546 [Novinky - Pozvánka]

Časopis Motohouse, motocyklové portály motoride.sk, countrycross.sk a KDAH v Ružomberku pre vás pripravili na 26. a 27. februára 2010 dni, počas ktorých si budete môcť napriek zime pozrieť zo sediel motoriek celý svet.

Dočkali ste sa a my tiež. 26. a 27. februára 2010 sa vôbec prvý krát v histórii Európy rozsvieti všemožné oko premietačky, ktorého jedinou úlohou bude počas týchto dní chŕliť na plátno zážitky, športové výkony a dobrodružné cesty motorkárov z celého sveta.

Už sme mali skrátka dosť pokrčených bielych posteľných plachiet na stenách zafajčených krčiem s nekvalitným zvukom a stálym osvetlením, aby si čašníčky videli pod nohy. Nastal čas dať premietaniu motorkárskych filmov úroveň. Aby si každý návštevník projekcie mohol film vychutnať na skutočne veľkom plátne za dokonalej tmy pri kvalitnom zvuku. A nebude to len premietanie našich už sto krát videných videí, čakajú vás dve lahôdky z Indie, snežné skútre, motokros, endurá, cestné stroje, turistika...

Premietanie bude rozdelené na niekoľko filmových blokov pozostávajúcich vždy z iných filmov, preto každý film bude počas tohto festivalu premietaný iba raz! Výnimkou sú víťazné filmy, ktoré budú premietané v niektorých blokoch počas festivalu a potom ešte vo víťaznom bloku v sobotu večer.

Pokiaľ máte doma VAMI vytvorené filmy s motorkárskou tematikou (nie nakopírovanú VHS), môžete ich prihlásiť do tohto festivalu. Prihlášku si môžete vyžiadať mailom na adrese majo@motohouse.cz. Ak poznáte niekoho zo zahraničia, kto vyrobil kvalitný film, alebo nám chcete jednoducho pomôcť pri organizácii, mailujte na rovnakú adresu.

Na záver tejto prvej správy o festivale sa ešte chceme poďakovať vedeniu Kultúrneho domu Andreja Hlinku v Ružomberku za to, že nám ochotne vyšlo v ústrety a podporilo túto jedinečnú akciu. No a tiež pripájame dva trailery z filmov, ktoré prebehnú ružomberským motoplátnom. Medzi premietanými filmami samozrejme nebude chýbať aj niečo z produkcie motoride.sk.

One Crazy Ride

Riding Solo To The Top Of The World

Pridané: 25.11.2009 Autor: Beal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »