ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

III. medzinárodný festival motorkárskych filmov 1/2

 Zdieľať

Pridané: 04.06.2012 Autor: Beal
Čitatelia: 8785 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš, hovorí sa. Napriek tomu si dáme tento "splav" na vlne zážitkov už tretíkrát. A tentoraz bude tá vlna ešte väčšia.

Všetko pre motorkárov...

Ako ste si už určite všimli, premiéru má celkom nový dátum konania festivalu, keď sa zo zimných mesiacov presunul do horúceho leta, teda aspoň podľa kalendára by vtedy také malo byť. Môžete tak spojiť príjemné s príjemným a popri sledovaní dych vyrážajúcich filmov si aj kvalitne zajazdiť v nádhernom podtatranskom regióne. A nielen na svojej!

TESTOVACIE JAZDY
V spolupráci s predajcami motocyklov sme pripravili zaujímavý 40 kilometrov dlhý okruh po Liptove a nemenej zaujímavé testovacie motocykle. Vyskúšať si budete môcť tohtoročné novinky Honda Crosstourer, Triumph Tiger Explorer, Kawaski Versys 1000, či Yamahu SuperTenere World Crosser, no nebudú chýbať ani ďalšie zaujímavé modely ako KTM 990 Adventure, BMW K1600GT, Moto Guzzi Stelvio, MV Agusta Brutale, či Triumph Speed Triple. To však z testovania nie je všetko, modelov bude samozrejme oveľa, oveľa viac.

ÚSCHOVŇA VECÍ
Hoci teraz miesto vozenia na motorke tlačím kočiar, nezabudol som na motorkárov a na večný problém s uschovávaním vecí. Snáď vás teda poteší bezplatná úschovňa a parkovisko vyhradené výlučne pre motorky doslova len pár krokov od "epicentra". Jednoducho sme sa snažili spríjemniť vám pobyt na festivale ako najviac to len dokážeme. A nie len vám.

SERVIS REŤAZE a TEST PRÍLB SHOEI
Krochkať blahom si budú aj vaše tátoše. Spoločnosť Slovnaft pripravila počas festivalu akciu pre motorkárov a rovnako ako drvivá väčšina akcií na festivale aj táto bude úplne bezplatná. Záujemcom sa junáci postarajú o údržbu reťaze - rozumej vyčistenie, prípadné správne dopnutie a opätovné namazanie. Ďalšou chuťovkou je možnosť (už mi je to trápne sa opakovať) bezplatne vyskúšať špičkové prilby Shoei. Len prídete, ukážete ktorú a o ostatné sa už postarajú páni v príslušnom stánku. Nie každý deň je tu možnosť dať si testovaciu jazdu prílb.

VÝSTAVA
Už tradične patrí k festivalu aj výstava motocyklov. Inak tomu nebude ani teraz, len dúfame, že nám vydrží počasie a budeme môcť všetku tú krásu vytiahnuť do ulíc mesta. Možno tiež viete, že firma zaoberajúca sa výrobou outdoorového oblečenia a príslušenstva - HUSKY pracuje na výrobe stanu pre motorkárov. Obzrieť si tak budete môcť nie len dva prototypy, ale celú paletu stanov od Huskáčov.


Video: Tourist Trophy 3D : Closer To The Edge - Official Trailer [HD]

V LÚČOCH PREMIETAČKY
Čakajú na vás mnohé slovenské, či dokonca európske premiéry. Najväčším lákadlom je určite prvý 3D film festivalu z prostredia pretekov TT na ostrove Isle of Man. Film s názvom Closer To The Edge vás v sekunde dostane na tento legendárny ostrov a dovolí vám nasať atmosféru legendárnych a zároveň najnebezpečnejších cestných pretekov sveta. Adrenalínom nabitá bude nepochybne aj ďalšia slovenská premiéra – film Tomorrow Will Be Better, dokument o ceste Libora Podmola za získaním titulu majstra sveta vo freestyle motokrose. Európsku kinopremiéru bude mať aj ďalší „dirtbike“ film What!S a mnohé ďalšie snímky nielen z Európy, ale aj z celého sveta. Koniec koncov, celý program kina nájdete tu: PROGRAM


BESEDY POD HOLÝM NEBOM
Počas festivalových večerov budú na vopred označených miestach (letných terasách) prebiehať diskusie. Na čele s najúspešnejším Slovákom Štefanom Svitkom sa predstavia naši dakaristi a v rozhovore vám čo-to prezradia aj zo zákulisia tohto šialenstva.
Prostredníctvom večerných besied, premietania fotiek a rozprávania sa však dostanete aj do Arménska, Kambodže, Černobyľu a na kopu ďalších zaujímavých miest.

ZĽAVY
V spolupráci so subjektmi pôsobiacimi na Liptove sme pripravili pre návštevníkov festivalu ďalšiu bombu. Počas trvania akcie (28. júna - 1. júla 2012) si budete môcť na základe predloženia festivalovej vstupenky uplatniť atraktívne zľavy na množstve miest a to nielen v Ružomberku. Je to zaujímavá služba hlavne pre tých motorkárov, ktorí si chcú počas festivalových dní urobiť aj výlet po okolí. Zoznam partnerov bude postupne zverejňovaný na stránke [www.filmfest.sk www.filmfest.sk], zatiaľ môžeme spomenúť napríklad zľavu na vstupné do Thermal Parku v Bešeňovej, 50% zľavu na meranie výkonu v Profituning, zľavu na vstupné do skanzenu v Pribyline a tiež do osady Vlkolínec, ktorá je zaradená do pamiatok UNESCO, na vstupy do jaskýň, múzeí ale tiež na občerstvenie!

Video: Marc Ristori - Forever Free

>

Pridané: 04.06.2012 Autor: Beal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »