Anketa:
Nový Ducati Monster 796
ZdieľaťPridané: 20.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 12976 [Bleskovky - Predstavujeme]
Pre tých, ktorým sa zdá Monster 1100 už príliš veľa a 696-tka zase príliš málo Ducati predstavila zlatú strednú cestu s názvom Monster 796.
„Stredný“ Monster používa ten istý motor Desmodue ako Hypermotard 796, no oproti nemu má o 6 koní väčší výkon, ktorý má teraz hodnotu 87 koní pri 8250 otáčkach za minútu. 696-tka má udávaný výkon 80 koní a 1100-vka, ktorú sme otestovali v tomto teste spolu s Voxanom a Buellom alebo v tomto teste v porovnaní s S2R1000 až 95 koní. Pri porovnaní výkonov v špičke nie je rozdiel nijako výrazný, ale to podstatné sú ich priebehy. 1100-vka má v zálohe poriadny záťah skoro v ľubovoľných otáčkach, zatiaľ čo najmenší „monstrík“ je treba viac točiť, aby sme z neho dostali potrebnú dynamiku. Je jasné ako facka, že 796-tka bude niečo medzi a rozdiel medzi nimi bude cítiť po zvezení každý. Suchá hmotnosť sa drží na veľmi pekných 167 kilogramoch.
![]() |
Laik 796-tku od 1100-vky len ťažko rozozná. |
Ako správna Ducati, aj 796-tka Monster má jednoramennú kyvnú vidlicu a tiež 5-lúčové kolesá prebraté z väčšieho modelu. Naviac bude mať malý veterný štít a bude ho možné objednať v klasickej červenej, čiernej alebo bielej vždy s červeným rámom a čiernymi kolesami s prúžkami.
![]() |
Vzadu si to pýta vymeniť hi-fi sústavu. |
Pre tých, čo sa radi odlišujú ponúka Ducati pre všetky Monstre za príplatok možnosť individuálnej grafiky tzv. „Logomania“, vychádzajúcej z bajkov tejto značky v minulosti. Ak by ste chceli teda retro, ružového, alebo inak „pomaľovaného“ Monstra, nie je problém. Ducati však tvrdí, že Monstra v tomto vyhotovení je možné objednať len v Anglicku, Nemecku, Francúzsku alebo Taliansku, takže problém to tak trochu je. Čo sa doplnkov týka, tých je tradične požehnane a určite sa tam nájdu aj nejaké pekné slipy.
![]() |
Zopár grafík vo vyhotovení Logomania. |
Cenu pre slovenský trh zatiaľ nepoznáme, ale predpokladám, že bude pod hranicou 10 000,-€.
Oficiálne video
Pridané: 20.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Súvisiace články:
- Takto by mohla vyzerať nová Ducati Monster 800 - zeON
- Nový malý Monster 821 od Ducati je na svete - zeON
- Prečo vstúpiť druhýkrát do tej istej rieky – Ducati Monster 796 - Krakatau
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!