Anketa:
Michal Puškár získal titul šampióna UEM Alpe Adria
ZdieľaťPridané: 28.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7350 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu si slovenský motocyklový reprezentant Michal Puškár (SG FIX racing) na Autodróme v českom Moste šiestym víťazstvom v sezóne zabezpečil titul tohtoročného šampióna seriálu UEM Alpe Adria v triede 125SP.
![]() |
Celkový triumf v tomto profesionálnom motocyklovom šampionáte, ktorý patrí medzi najprestížnejšie na starom kontinente sa mu podarilo získať vďaka dostatočnému bodovému náskoku, aj keď do konca zostávajú ešte podujatia v Poľsku a Chorvátsku. Boj o celkové striebro a bronz je stále otvorený, hlavnými uchádzačmi sú Taliani Nicolo Trevisan a Alex Sirianni. V celkovom poradí figuruje 40 jazdcov z deviatich krajín.
![]() |
Michal:,, Druhýkrát v kariére, po piatich rokoch od prvého titulu a prvýkrát v tíme SG FIX racing sa mi podarilo získať titul UEM AA šampióna. Uplynulý víkend v Moste bol dosť náročný. Prvá kvalifikácia sa jazdila v sobotu o 9 hodine ráno za dažďa. Trocha som podcenil nerovnosti na dráhe, ktoré sa nachádzajú v predposlednej zákrute. Odľahčilo mi predné koleso a už som letel. Výsledkom bolo zranené zápästie, keď mi ruku nešťastne zakliesnilo pod motocyklom. V druhej kvalifikácií po niekoľkých kolách som mal problém vôbec udržať motorku, aj napriek tomu sa podarilo získať siedmu pole postion v sezóne pred aktuálne celkovo piatym jazdcom tabuľky prestížnych majstrovstiev Nemecka Tomom Bushom (GER). Tento jazdec patrí v Nemecku medzi špičku v tejto triede, keď sa mu podarilo získať niekoľko pódiových umiestnení v domácom šampionáte, kde sa na každom podujatí uchádza o štart takmer 50 jazdcov. Prvý rad na štartovom rošte doplnili Nicolo Trevisan z Talianska a Maďar Adrian Gyutai. V nedeľnom rannom warm-upe v dôsledku znečistenia trate popolom z neďalekých komínov Nemec nešťastne havaroval, zranil sa a zo štartu bol vyradený. V závode sa mi podarilo vybudovať si náskok, ktorý som potom kontroloval až do cieľa. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, partnerom, môjmu otcovi a všetkým vám, ktorí ste sledovali toto podujatie a držali palce.“
![]() |
Pridané: 28.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006 - Harly
- Michal Puškár v polovici sezóny na celkovom druhom mieste v UEM Alpe Adria šampionáte - Redakcia
- Puškár v Rijeke zvíťazil, Ruža v superbikoch tretí - Redakcia
- UEM Alpe Adria v Moste Michal Puškár stále na čele šampionátu, Jantulíkovi lotéria s pneumatikami nevyšla - Redakcia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007 - Awia
- Michal Puškár tretí na UEM Alpe Adria Championship v Moste - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Michal Puškár získal štvrté víťazstvo na Veľkej Cene Slovenska , ktoré znamenalo aj deviaty titul Slovenského šampióna - Redakcia
- Michal Puškár získal ôsmy titul Slovenského šampióna, na medzinárodnej scéne mu patrí druhá priečka - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!