Anketa:
Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom.
ZdieľaťPridané: 22.07.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4166 [Šport - Motocross]
V nedeľu, 14. júla sa stala obec Mníšek nad Hnilcom centrom slovenského motokrosu. Na východe republiky sa organizovali Medzinárodné majstrovstvá Slovenska, Slovakia MX CUP 2013.
Na podujatí nechýbali ani jazdci tímu MX Slovakia. Richard Šikyňa a Michal Novocký sa postavili na štart pretekov triedy MX Junior a Tomáš Kohút s Jaroslavom Antaličom pretekali s konkurenciou v kategórii MX85.
Najmenej spokojný s umiestnením bol Jaroslav Antalič, ktorý obsadil konečnú 5. priečku. Po prvej jazde figuroval na 6. mieste, čo bolo spôsobné pádom a v druhej došiel do cieľa na 4. pozícii.
Jaroslav Antalič (MX 85)
,, V prvej jazde sa mi nešlo moc dobre. Spadol som a prepadol som sa na 6. miesto. V zákrute som dal veľa plynu, pretočilo ma a spadol som. V 2. jazde som odštartoval ako druhý a došiel som na 4. mieste. Celkovo mi to dnes nešlo. Nie som so sebou spokojný.´´
Jeho kolega, Tomáš Kohút doplatil na pravidlo o lepšej druhej jazde. Na stupni víťazov mu patril strieborný stupienok, hoci dosiahol rovnaký počet bodov ako víťaz. Po prvom a druhom mieste v oboch jazdách musel prenechať zlato Paľovi. Repčákovi. .
Tomáš Kohút (MX 85)
,,V prvej jazde sa mi podaril skvelý štart. Vypracoval som si náskok a snažil som si ho udržať až do konca.. Pred druhou jazdou som dúfal v podobný štart. To sa mi aj podarilo, ale asi po troch kolách ma predbehol Paľo Repčák. Išlo sa mi dobre, na trati bolo ráno blato, ale inak bola prevažne kamenistá. S celkovým 2. miestom som spokojný.´´
Pod celkový výsledok Richarda Šikyňu sa podpísala jazdecká chyba, ale aj technické problémy, ktoré ho na trati v konkurencii najlepších Slovákov limitovali. Tretie miesto podľa neho nezodpovedá jeho výkonnosti.
![]() |
Víťazi MX 85 |
Richard Šikyňa (MX Junior)
,,Po 1. štarte som bol na 7. pozícii, ale postupne som sa prepracoval na 3. miesto. S kolegom z tímu, Mišom Novockým a Denisom Polášom sme vlastne jazdili pokope. No od 4. kola sa mi na motorke zasekol plyn, tak som šiel radšej na istotu. 2. štart mi vyšiel o niečo lepšie. Bol som druhý, no Mišo Novocký ma ešte na zjazde stihol predbehnúť. Jazdil som za Denisom Polášom. Mal som už zaradenú ,,päťku“ a chcel som ho predbehnúť, ale trafil som dieru. Chytil som pánty, chcel som to ešte vyrovnať tým, že pridám plyn, ale vyhodilo ma to zo sedla. Panvou som trafil riadidla. Som trochu oškretý, štípe to, ale nie je to nič vážne. Trať sa mi nepáčila, bolo tam na môj vkus skutočne veľa kameňov. Nešlo sa mi dobre. S tretím miestom nie som spokojný, lebo viem, že mám na viac. Ale po tom páde som celkom rád aj za bronz. Chcel by som sa poďakovať môjmu trénerovi Mirovi Kučírekovi a celej mojej rodine, bez ktorej by som tento šport robiť nemohol.“
Najlepšie z kvarteta pretekárov tímu MX Slovakia zajazdil Michal Novocký. V prvej jazde sa pred neho dostal ešte Denis Poláš, ale v druhej už nechal celé štartovacie pole za sebou.
![]() |
Víťazi MX Junior |
Michal Novocký (MX Junior)
,,Už v kvalifikácii sa mi šlo veľmi dobre. Predbehol ma vlastne iba Denis Poláš o 7 tisícin sekundy. Štartoval som teda z druhého miesta, čo bola dobrá pozícia, no štart mi moc nevyšiel. Bol som tak siedmy - ôsmy a postupne som sa prepracoval za vedúceho Denisa Poláša. Urobil som však chybu, v zákrute som zašliapol motorku a tá zhasla. Denis mi ušiel a bola z toho 2. priečka po prvej jazde. Tá druhá bola výborná. Dostal som sa na 1. pozíciu, vypracoval náskok a kontroloval si celý priebeh pretekov. Išlo sa mi veľmi dobre. Mal som z jazdy radosť. Vyhovujú mi takéto náročné a rozbité trate. Za tento úspech chcem poďakovať môjmu trénerovi Jarovi Katriňákovi, rodičom a tímu, bez ktorých by to nešlo.“
![]() |
Michal Novocký |
Zdroj: Peter Kolek, Manažér tímu, MX Slovakia
Pridané: 22.07.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jazdci z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českých Víceniciach - Redakcia
- Tomáš Kohút na stupni víťazov aj na pretekoch v Ledeči nad Sázavou - Redakcia
- Všetci jazdci z tímu MX Slovakia na medailových pozíciách. - Redakcia
- 47. ročník Motokrosového šampionátu na Myjave - MM SR 2013 - Redakcia
- Ukončenie seriálu MM SR v motokrose – Slovakia MX cup 2013 - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov - Redakcia
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
- Tomáš Kohút z tímu MX Slovakia v „TOP 10“ najlepších motokrosových jazdcov sveta - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!