Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov

 Zdieľať

Pridané: 03.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3782 [Šport - Motocross]

Tohtoročná motokrosová sezóna vyvrcholila v anglickom Matterley Basin neďaleko Winchestra najprestížnejšími pretekmi sveta Monster Energy FIM Motocross of Nations 2017. Rozmočená trať a celkovo veľmi náročné podmienky zvládli jazdci slovenského tímu v zložení Tomáš Šimko (MXGP), Richard Šikyňa (MX2) a Tomáš Kohút (MX OPEN) na výbornú.

Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov
Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov

V nedeľu sa chlapci po víťazstve v B finále prebojovali medzi svetovú motokrosovú elitu a postúpili do skupiny A. Je to fantastický úspech pre slovenský motokros, keď sa postup do elitnej A skupiny podaril zopakovať po dlhých 11 rokoch. V poobedňajších hlavných pretekoch sa nakoniec po 36. mieste Tomáša Šimka (MXGP), 26. a 25. mieste Richarda Šikyňu (MX2) a 28. a 27. mieste Tomáša Kohúta (MX OPEN) slovenský tím umiestnil na celkovom 19. mieste.

Richard Šikyňa (MX2 – tím MX Slovakia): „V sobotu sa nám v kvalifikačných pretekoch veľmi nedarilo a skončili sme 23.. Ja som sa nevedel dostať poriadne do tempa a trochu som sa na trati trápil. V noci poriadne zapršalo a tak bola nedeľa na poriadnom blate. V B-finále som mal celkom dobrý štart. Trať bola veľmi náročná, plná hlbokých koľají, ale aj napriek tomu som sa postupne dostal na 2. miesto, na ktorom som aj dojazdil. Podarilo sa nám s chalanmi nakoniec postúpiť do A-finále, z čoho sme mali všetci obrovskú radosť. Nemal som však veľa času si to vychutnať a ani si oddýchnuť, keďže som šiel hneď po sebe ďalšie dve finálové jazdy. Snažil som sa dať do toho všetko. Trať bola naozaj veľmi ťažká, ale cítil som sa na motorke dobre. Nakoniec z toho bolo 26. a 25. Miesto. V triede MX2 mi to vyšlo na celkovú 12. priečku a v tímoch sme brali 19. miesto, čo je super. Chcem poďakovať všetkým ľuďom z tímu, mechanikovi za obetavý prístup za tak náročných podmienok, keď počas tohto víkendu dokázal vždy na čas perfektne pripraviť motorky. Tiež rodine za podporu a hlavne mamine, ktorá sa o celý tím neúnavne starala po celé preteky a aj mojej priateľke. Ešte raz všetkým ďakujem.“

Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov
Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Na Motokros národov do Anglicka sme odchádzali s veľkým očakávaním, ale aj pokorou. Rišo má za sebou veľmi náročnú sezónu a nie vždy mu všetko vychádzalo podľa jeho a aj našich predstáv. V sobotu v kvalifikácii aj napriek tomu, že sa veľmi snažil to nebolo ideálne. V nedeľnom B-finále však zabral v tú najdôležitejšiu chvíľu a dokázal okrem Čecha Jara Romančíka nechať za sebou celé štartové pole. V poobedných finálových jazdách vydal tiež zo seba úplne všetko, za čo sa mu chcem aj touto cestou úprimne poďakovať. Chcem však spomenúť aj veľmi obetavý výkon Tomáša Šimka, ktorý aj napriek menším skúsenostiam na sveťáckych tratiach zaťal zuby a všetkých nás presvedčil o úprimnej snahe pomôcť tímu. A to aj vtedy, keď už toho mal viac, ako dosť. Tomáš Kohút predviedol tiež svoje bojovné srdce a veľmi výrazne sa podieľal na celkovom úspechu. Jednoducho sme mali v Anglicku „TÍM“ a nie trojicu jazdcov. Bolo úžasné sledovať v B-finále snahu všetkých chalanov tieto preteky ako tím vyhrať. Desiatky tisíc ľudí s uznaním sledovalo Slovákov, ako postupne prechádzajú cieľom. Rišo 2., Tomáš Kohút 4. a Tomáš Šimko 5. Nikto z prítomných vtedy asi nemohol zapochybovať o tom, že Slovákom miestenka do A-finále právom patrí. Celkové 19. miesto po finálových jazdách a skok o 9 priečok oproti minulému roku dáva všetkým, ktorí sa úprimne snažia pomôcť slovenskému motokrosu obrovskú nádej a zároveň aj silu nevzdávať to a naďalej tvrdo pracovať.“

Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov
Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov

Pridané: 03.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »