Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1564 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový skúter Honda Vision 110 od polovice augusta v predaji

 Zdieľať

Pridané: 04.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 13944 [Bleskovky - Novinky]

Vision, novinka vo svete skútrov, ktorá bola nedávno predstavená verejnosti, sa od polovice augusta 2011 dostáva do predaja. Cena modelu je mimoriadne atraktívna a je stanovená na 1 790 EUR vrátane DPH.

Vision sme si predstavili už v máji tohto roku:

11.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15037 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Prichádza nový skúter Honda Vision 110

Honda dnes uvoľnila informácie o novom skútri s názvom Vision. Dá sa tušiť, že to bude praktické vozítko do mesta na väčších kolesách, ale hlavne za dobrú cenu.

 

Značka Honda zaberá na trhu so skútrami dominantné postavenie. Prvý skúter Honda, Juno K z roku 1954, sa mohol pochváliť kombináciou vyspelej technológie a prvotriednych materiálov, štvortaktným motorom s elektrickým štartérom, plným veterným štítom a kapotážou vyrobenou z vystuženého sklolaminátu. O štyri roky neskôr bol predstavený legendárny štvortaktný model Super Cub, ktorý sa ako pojazdný pomocník zapísal do histórie cestnej dopravy po celom svete. Od obyvateľov európskych miest až po japonských dedinčanov, si model Super Cub zadovážili pre každodenné dochádzanie milióny vodičov, ktorí sa mohli spoľahnúť na to, že im tento neuveriteľne spoľahlivý malý stroj bude verne slúžiť. Od roku 1958 bolo vyrobených viac než 60 miliónov kusov modelu Super Cub.

Pokračovaním vo výrobe strojov, ktoré majú za úlohu vniesť do životov svojich užívateľov viac pohodlia a zábavy a za rozumnú cenu poskytnúť riešenie, ktoré je priateľské k životnému prostrediu, sa chce spoločnosť Honda podeliť o svoje úspechy so svojimi zákazníkmi a zaistiť rovnaké potešenie i nasledujúcej generácii. Od základov navrhnutý ako pomocník, prinášajúci komfort a pohodlie za veľmi priaznivú cenu, ponúka úplne nový skúter Vision nadčasové kvality na poli komfortu a spoľahlivosti, kombinované s vyspelými technológiami ako sú napr. vstrekovanie paliva a kombinovaný brzdový systém (CBS) Honda. Model Vision prináša novej generácii zákazníkov potešenie vo forme bezpečnej a lacnej alternatívy osobnej prepravy.

Vývojový koncept

Vozidlá zamerané na každodenné dochádzanie užívateľov po celom svete sa snažia prispôsobiť odlišným potrebám rôznych trhov. To znamená, že modely navrhnuté pre každodenné dochádzanie, ktoré majú už aj tak rôzny charakter, sú predávané v rozmanitých verziách a dizajnoch; a model, ktorý by ašpiroval na celosvetovo používaný produkt a zároveň úplne spĺňal požiadavky rôznych zákazníkov, sa nájde len naozaj vzácne. Svojim skútrom Vision sa spoločnosť Honda rozhodla uspokojiť široký rozsah týchto požiadaviek a osloviť prísľubom maximálneho potešenia z užívania tohto stroja všetkých svojich zákazníkov po celom svete.

Vďaka svojmu štvortaktnému motoru s objemom 110 cm3, poskytujúcim dostatočný výkon, ktorý v kombinácii s prvotriednou úsporou paliva za bežných jazdných podmienok ponúka maximálny dojazd 52 km/l, je model Vision pripravený na všetko, či už sa ponáhľate do školy alebo vyrážate na kávu so svojimi priateľmi. Avšak komfort znamená omnoho viac než len elektrický štartér a nízku spotrebu paliva. Preto sa model Vision pýši taktiež veľkým podsedadlovým úložným priestorom, vyspelým a ľahko ovládateľným prístrojovým panelom a predovšetkým ergonomickým dizajnom, ktorý ponúka dostatok pohodlia pre jazdca i spolujazdca.

Posledným kľúčovým parametrom pri vývoji skútra Vision bola jeho cena. Bez ohľadu na svoje dômyselné prevedenie bol tento skúter navrhnutý ako riešenie, ktoré je cenovo dostupné pre širokú škálu zákazníkov. Aby bolo možné túto podmienku splniť, zaviedla spoločnosť Honda nákupnú stratégiu, ktorá umožňuje využívať tých najvhodnejších dodávateľov po celom svete. Výsledkom je stroj, ktorý našiel rovnováhu medzi nízkou cenou a vysokou kvalitou.

Základná charakteristika

  • Štíhly atraktívny dizajn s pohodlným sedlom pre jazdca a spolujazdca, veľkorysým podsedadlovým úložným priestorom a palivovou nádržou s objemom 5,5 litra.
  • Úsporný a spoľahlivý štvortaktný motor so zdvihovým objemom 110 cm3 so vstrekovaním paliva PGM-FI a s elektrickým štartérom.
  • Atraktívna cena, ktorá príde vhod ako mladým jazdcom, tak dospelým zákazníkom, ktorí hľadajú alternatívny spôsob dopravy, ktorý vyrieši okrem iného aj ich každodenné dochádzanie v hustej premávke.
  • Sebaistá ovládateľnosť a dobrá manévrovateľnosť vďaka tuhému, a napriek tomu ľahkému, podvozku.
  • Kombinovaný brzdový systém Honda (CBS), ktorý vďaka prepojeniu prednej a zadnej brzdy poskytuje pohotový a stabilný brzdný účinok bez ohľadu na skúsenosti jazdca alebo jazdné podmienky.
  • Dokonalý štýl podčiarknutý atraktívnymi prémiovými farbami.

Ľahký, kompaktný a praktický štvortaktný motor

Požiadavky na motor modelu Vision boli náročné. Motor mal byť výkonný, ale úsporný, ľahký a kompaktný tak, aby zaručil užívateľovi najlepší možný jazdný zážitok, ale zároveň bola veľmi dôležitá aj jeho cena. Aby bolo možné skĺbiť všetky tieto kritériá, boli využité všetky poznatky spoločnosti Honda v oblasti technológie štvortaktných motorov tak, aby bolo dosiahnuté vyvážené spojenie efektivity a výkonu.

Aby boli naplnené vyššie uvedené prísne kritériá, bol model Vision vybavený vzduchom chladeným, štvortaktným jednovalcom OHC so zdvihovým objemom 110 cm3. Výberom vzduchom chladeného systému došlo k zníženiu hmotnosti chladiča, ktorý získal jednoduchší tvar a bol odľahčený o čerpadlo chladiacej kvapaliny. Zvolením štvortaktnej technológie bola zaistená úspora paliva, jednoduchá ovládateľnosť a pôsobivo tichý chod. Vo vnútri motora došlo vďaka dômyselnej konštrukcii k zníženiu trenia, čo ďalej zvyšuje efektivitu motora.

Vybavený vyspelým programovaným systémom vstrekovania paliva (PGM-FI) využíva tento motor citlivo vyladenú technológiu vstrekovania, vďaka ktorej s rezervou spĺňa najprísnejšie smernice pre ochranu životného prostredia. Systém bol konfigurovaný za účelom získania jednoducho kontrolovateľného výkonu. Systém vstrekovania PGM-FI prispieva spoločne s trojcestným katalyzátorom výfukového systému k produkcii výfukových plynov s nízkymi emisiami. Model Vision spĺňa požiadavky normy Euro 3.

Rám z oceľových rúrok, kompaktné odpruženie

Mimoriadne kompaktný, ale taktiež dostatočne tuhý pre sebaisté ovládanie, zaisťuje tento podvozok modelu Vision ideálnu oporu. V prednej časti skútra zaisťuje teleskopická vidlica s hydraulickým tlmením hladkú a plynulú jazdu i v tých najhrbolatejších mestských uliciach, zatiaľ čo kompaktný vyrovnávací tlmič reguluje pohyby pružiacej jednotky zadného kyvného ramena, bez toho aby došlo k obmedzeniu podsedadlového úložného priestoru alebo objemu palivovej nádrže.

Špičkový brzdový systém

Skúter Vision ponúka vďaka vyspelému kombinovanému brzdovému systému (CBS), ktorým je vybavený, vysokú úroveň bezpečnosti. Tento systém prepája ľavú brzdovú páčku so zadnou (130 mm, bubnová) i prednou brzdou, čím je dosiahnutý optimálny brzdný účinok, rozvrhnutý na obe kolesá tak, aby mohol jazdec za všetkých podmienok pohotovo a bezpečne zastaviť. Pravá brzdová páčka ovláda len prednú kotúčovú brzdu s priemerom 220 mm.

Zdroj: Honda Slovakia

Pridané: 04.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda Vision 110 2012:

Foto:
Honda Vision 110 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Vision 110
Rok:2012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:108 ccm
Max. výkon:8.43 k (6.20 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:8.7 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:9.5: 1
Vŕtanie x Zdvih:50 x 55mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:80/90-14
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm
Pneu vzadu:90/90-14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:102 kg
Výška sedla:755 mm
Rázvor:1255 mm
Dĺžka:1845 mm
Šírka:670 mm
Výška:1090 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:5.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:1.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 km
Poznámka:
Cena 10/2012: 1 790,- EUR

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria