Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 525 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1374
Áno, bolo to v pohode: 47% (650)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (724)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 05.09.2011 Autor: Varan
Čitatelia: 20151 [Testy a predstavenia - Test]

Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?

Nie je to tak dávno, čo Honda predstavila nový mestský skúter Vision. 14-palcové kolesá, nenáročný motor s veľmi nízkou spotrebou, vstrekovanie, kombinovaný brzdový systém, moderný dizajn a cena, ktorá by z neho mala spraviť "hit".

Vzhľad prvej cenovej

 Honda Vision

Určite nikto nepoprie, že na prvý pohľad pripomína (cenovo) vyššiu radu SH - svetlo vo vrchnej časti s "palubovkou", integrované smerovky a väčšie kolesá. Osobne dizajn hodnotím pozitívne, teda nie že by som bol z neho nejako veľmi "namäkko", ale svoju cenu vzhľadom rozhodne nedáva najavo. Na pohľad je rozmerovo malý, no v pohode sa naň usadí aj chlap nad 180 cm, aj keď pre objemnejších a vyšších zároveň stavaný nie je, jednak kvôli obmedzenému pohodliu a jednak tomu, že to vyzerá naozaj vtipne. O to lepšie sa na ňom cítia menšie postavy alebo ženy, pokojne aj s výškou tesne pod 160 cm.

Sadám a odchádzam...

 Honda Vision

"Pánečku, nezabudli niečo namontúvať?" boli moje prvé myšlienky, keď som naň sadol. Pocitovo bicyklovú váhu ocenia najmä nižšie a nežnejšie postavy populácie. Otočím kľúčikom, ktorý je mimochodom veľmi malý, takže prívesok je nevyhnutnosťou, a stláčam štartér. Nejde. Už tradičný bezpečnostný prvok zabraňujúci odísť s vyklopeným bočákom ťa ráno pri zohrievaní núti vyhodiť ho na hlavný stojan, čo našťastie nie je žiadny problém.

Pokus číslo dva a mám pocit, že to zhaslo. Nezhaslo, to len štartér je hlasnejší ako motor :-) Počuť iba normami udusený tichučký šepot. Na prístrojovke je len to najnutnejšie: tacháč, pár kontroliek, palivomer a celkový merač km. Žiadne denné počítadlo, žiadne hodiny. Keď naštartuješ a palivomer ti ukáže veľké nič, nemaj strach, je analógový a tak asi minútu trvá, kým sa ručička vyštverá ku skutočnej hodnote v nádrži. Telefón, kľúče a peňaženku dám do otvorených priestorov pred kolenami a môžeme ísť.

110 kubíkov. Málo?

 Honda Vision

Svojím tichým prejavom ani pri jazde nedáva o sebe takmer vôbec vedieť. Tvári sa slabo, 8 a pol koní nie je žiadna prevratná hodnota, no treba mať na pamäti, že ťahá iba 102 kg plne natankovaného skútra s variátorom, takže vždy máš k dispozícii plný výkon. Samozrejme všetko záleží od záťaže a je jasné, že s dvomi plnohodnotnými chlapmi nepôjde ako s 60-kilovou užovkou. Pri ľahšom obsadení v mestských rýchlostiach na svoj výkon prekvapivo akceleruje, do 80 ešte cítiť zrýchlenie a na vyššie rýchlosti si musíš počkať. Pri otázke, či to nie je málo, poviem len, že na to, na čo je určený, a teda do mesta, to málo rozhodne nie je a je to to presne využiteľné optimum. Maximum, čo sa ti podarí dosiahnuť, je 105 km/h pri zásahu obmedzovača, no ani pri vysokých otáčkach necítiš žiadne vibrácie alebo hluk.

Brzdy

 Honda Vision

Pri prvom pohľade som nechápal, k čomu tu je vpredu trojpiestik a prečo je teda vzadu bubon. Neskôr som pochopil. Systém je kombinovaný, takže keď brzdíš zadnou, do práce sa pridáva aj jeden predný piestik, takže slabší účinok bubnovej brzdy ani nepostrehneš. Jediné, čo pri brzdení zadnou oceníš, je fakt, že sa takmer nedá zablokovať, nech šľahneš po páčke akokoľvek. Podarilo sa mi to iba na veľmi hladkom asfalte. Či to je výhoda? Pre menej skúsených neoceniteľná. Predná brzdí samostatne a mierne som sa obával, či to nebude na takýto skúter zbytočné. Pri jemnom zaobchádzaní sú veľmi priateľské a predvídateľné, pri silnejšom silné, citlivé, ale nie razantné alebo ostré.

Podvozok - so Slovenskom nepočítali

Krátke zdvihy a dosť mäkké naladenie tlmičov spôsobia, že na našich "kvalitných" mestských cestách pôjdu vo dvojici často na doraz a to ani jeden pasažier nemal cez 70 kg a vie to pri vyšších rýchlostiach skúter celkom rozhodiť aj v sólo obsadení. Zachraňujú to väčšie, 14-palcové kolesá, no dieram sa tak či tak radšej vyhýbaj. Všetko sa mení spolu s dobrým asfaltom, kde som problémy nemal žiadne.

Každodenné využitie po meste

 Honda Vision

Okrem spomínaných dvoch otvorených schránok pred kolenami, naspodku ktorých je malinký vývod na vodu (po umytí v nich nie je voda), máš k dispozícii rovnú podlahu na väčšie predmety, háčik na igelitku, priestor pod sedlom, kde schováš integrálu, aj keď nie každú. Podsedlový priestor, keďže je nad motorom, je teda nevyhnutne vyhrievaný. Ostal ešte zadný nosič pripravený na montáž kufra.

V meste oceníš neskutočnú obratnosť aj vďaka užšiemu obutiu, polomer otáčania je naozaj veľmi malý, celý stroj je ľahký a nie je veľký. Svetlá výška 12 cm tiež príde vhod napríklad pri nájazde na chodník cez obrubník. V zrkadlách vidieť všetko perfektne, žiadne vibrácie.

Turistika

Počas testu som absolvoval dva 150-kilometrové tripy. Na dlhé trasy stiesnená jazdecká pozícia, mäkký podvozok, nízky výkon nútiaci stále motor žmýkať v maxime. Jediné plus je spotreba, ktorá sa aj pri celodennom fullgas neprehupla cez 2,5 l/100km, takže na plnú 5 a pol litrovú nádrž spravíš viac ako 200 km, aj keď palivomer je nepresný, pretože keď sa ručička dotkne imaginárneho dorazu na spodnej hrane červeného poľa, v nádrži máš cca. pol litra, na čo prejdeš asi 20 km. Spolujazdec tiež nemá na ružiach ustlané. Jeho sedlo je úzke a priemerný jedinec tam celú zadnicu nezmestí. Aj keď pravda je, že cestovať sa dá na všetkom, ja som mal po 150 km viac ako dosť.

Konkurencia

Vision takpovediac ani priamu konkurenciu nemá, pretože v tomto objeme sa nerobí nič. Najbližšie mu je asi Yamaha Vity, ktorá je 125ka, má menšie kolesá, nie tak svieži dizajn, slabšie brzdy a je o dve stovky drahšia. Za konkurenciu možno považovať Leada 110 z vlastnej stajne, no ten sa už nevyrába. 125iek, či už z japonskej, talianskej, alebo čínskej produkcie, je takmer nespočetné množstvo.

Záver

Honda s novinkou Vision položila latku veľmi vysoko. 1 790 € je cena, za ktorú dostaneš moderný motor so vstrekovaním, kombinovaný brzdový systém, jednoduché ovládanie, "nerozpočtový" dizajn, povestnú spoľahlivosť značky a vozítko do mesta so spotrebou 2 litre na sto. "Za tí prachy? Bomba."

Plusy, mínusy

cena, spotreba, nenáročnosť, dizajn mäkký podvozok

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Servisný interval 4000 km
Spotreba 2,2 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 5,5 l (1,2 rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 190 km
Cena motorky 1 790 EUR

Text: VaranDriver07
Foto: Dominik Cacao Juriš

Pozadie/Wallpaper

 Honda Vision
 Honda Vision
 Honda Vision
 Honda Vision

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda Vision 110 2012 Honda Lead 110 2008 Yamaha Vity 125 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaYamaha
Model:Vision 110Lead 110Vity 125
Rok:201220082008
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:SkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:108 ccm108 ccm125 ccm
Max. výkon:8.43 k (6.20 kW) / 8000 ot.8.98 k (6.60 kW) / 7500 ot.8.70 k (6.40 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:8.7 Nm / 6500 ot.9.3 Nm / 6250 ot.9.2 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:9.5: 111 : 19,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:50 x 55mm50 x 55 mm51.5 x 60.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (2V)SOHC (2V)
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:80 mm80 mm
Zdvih vzadu:70 mm65 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm190 mm180 mm
Pneu vpredu:80/90-1490/90 12M/C (44J)100/90-10
Brzdy vzadu:bubnovábubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm130 mm110 mm
Pneu vzadu:90/90-14100/90 10M/C (56J)100/90-10
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:114 kg106 kg
Hmotnosť s náplňami:102 kg
Výška sedla:755 mm740 mm730 mm
Rázvor:1255 mm1275 mm1250 mm
Dĺžka:1845 mm1835 mm1860 mm
Šírka:670 mm665 mm670 mm
Výška:1090 mm1125 mm1045 mm
Svetlá výška:120 mm105 mm105 mm
Objem nádrže:5.5 l6.5 l6.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:85 km/h
Spotreba paliva:1.9 l/100km2.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 kmcca 174 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2012: 1 790,- EURCena: 68 900 Sk (29.7.2008)Cena: 59 900 Sk (29.7.2008)

Pridané: 05.09.2011 Autor: Varan pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria