Anketa:
Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň
ZdieľaťPridané: 05.09.2011 Autor: Varan
Čitatelia: 28608 [Testy a predstavenia - Test]
Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?
Nie je to tak dávno, čo Honda predstavila nový mestský skúter Vision. 14-palcové kolesá, nenáročný motor s veľmi nízkou spotrebou, vstrekovanie, kombinovaný brzdový systém, moderný dizajn a cena, ktorá by z neho mala spraviť "hit".
Vzhľad prvej cenovej
Určite nikto nepoprie, že na prvý pohľad pripomína (cenovo) vyššiu radu SH - svetlo vo vrchnej časti s "palubovkou", integrované smerovky a väčšie kolesá. Osobne dizajn hodnotím pozitívne, teda nie že by som bol z neho nejako veľmi "namäkko", ale svoju cenu vzhľadom rozhodne nedáva najavo. Na pohľad je rozmerovo malý, no v pohode sa naň usadí aj chlap nad 180 cm, aj keď pre objemnejších a vyšších zároveň stavaný nie je, jednak kvôli obmedzenému pohodliu a jednak tomu, že to vyzerá naozaj vtipne. O to lepšie sa na ňom cítia menšie postavy alebo ženy, pokojne aj s výškou tesne pod 160 cm.
Sadám a odchádzam...
"Pánečku, nezabudli niečo namontúvať?" boli moje prvé myšlienky, keď som naň sadol. Pocitovo bicyklovú váhu ocenia najmä nižšie a nežnejšie postavy populácie. Otočím kľúčikom, ktorý je mimochodom veľmi malý, takže prívesok je nevyhnutnosťou, a stláčam štartér. Nejde. Už tradičný bezpečnostný prvok zabraňujúci odísť s vyklopeným bočákom ťa ráno pri zohrievaní núti vyhodiť ho na hlavný stojan, čo našťastie nie je žiadny problém.
Pokus číslo dva a mám pocit, že to zhaslo. Nezhaslo, to len štartér je hlasnejší ako motor :-) Počuť iba normami udusený tichučký šepot. Na prístrojovke je len to najnutnejšie: tacháč, pár kontroliek, palivomer a celkový merač km. Žiadne denné počítadlo, žiadne hodiny. Keď naštartuješ a palivomer ti ukáže veľké nič, nemaj strach, je analógový a tak asi minútu trvá, kým sa ručička vyštverá ku skutočnej hodnote v nádrži. Telefón, kľúče a peňaženku dám do otvorených priestorov pred kolenami a môžeme ísť.
110 kubíkov. Málo?
Svojím tichým prejavom ani pri jazde nedáva o sebe takmer vôbec vedieť. Tvári sa slabo, 8 a pol koní nie je žiadna prevratná hodnota, no treba mať na pamäti, že ťahá iba 102 kg plne natankovaného skútra s variátorom, takže vždy máš k dispozícii plný výkon. Samozrejme všetko záleží od záťaže a je jasné, že s dvomi plnohodnotnými chlapmi nepôjde ako s 60-kilovou užovkou. Pri ľahšom obsadení v mestských rýchlostiach na svoj výkon prekvapivo akceleruje, do 80 ešte cítiť zrýchlenie a na vyššie rýchlosti si musíš počkať. Pri otázke, či to nie je málo, poviem len, že na to, na čo je určený, a teda do mesta, to málo rozhodne nie je a je to to presne využiteľné optimum. Maximum, čo sa ti podarí dosiahnuť, je 105 km/h pri zásahu obmedzovača, no ani pri vysokých otáčkach necítiš žiadne vibrácie alebo hluk.
Brzdy
Pri prvom pohľade som nechápal, k čomu tu je vpredu trojpiestik a prečo je teda vzadu bubon. Neskôr som pochopil. Systém je kombinovaný, takže keď brzdíš zadnou, do práce sa pridáva aj jeden predný piestik, takže slabší účinok bubnovej brzdy ani nepostrehneš. Jediné, čo pri brzdení zadnou oceníš, je fakt, že sa takmer nedá zablokovať, nech šľahneš po páčke akokoľvek. Podarilo sa mi to iba na veľmi hladkom asfalte. Či to je výhoda? Pre menej skúsených neoceniteľná. Predná brzdí samostatne a mierne som sa obával, či to nebude na takýto skúter zbytočné. Pri jemnom zaobchádzaní sú veľmi priateľské a predvídateľné, pri silnejšom silné, citlivé, ale nie razantné alebo ostré.
Podvozok - so Slovenskom nepočítali
Krátke zdvihy a dosť mäkké naladenie tlmičov spôsobia, že na našich "kvalitných" mestských cestách pôjdu vo dvojici často na doraz a to ani jeden pasažier nemal cez 70 kg a vie to pri vyšších rýchlostiach skúter celkom rozhodiť aj v sólo obsadení. Zachraňujú to väčšie, 14-palcové kolesá, no dieram sa tak či tak radšej vyhýbaj. Všetko sa mení spolu s dobrým asfaltom, kde som problémy nemal žiadne.
Každodenné využitie po meste
Okrem spomínaných dvoch otvorených schránok pred kolenami, naspodku ktorých je malinký vývod na vodu (po umytí v nich nie je voda), máš k dispozícii rovnú podlahu na väčšie predmety, háčik na igelitku, priestor pod sedlom, kde schováš integrálu, aj keď nie každú. Podsedlový priestor, keďže je nad motorom, je teda nevyhnutne vyhrievaný. Ostal ešte zadný nosič pripravený na montáž kufra.
V meste oceníš neskutočnú obratnosť aj vďaka užšiemu obutiu, polomer otáčania je naozaj veľmi malý, celý stroj je ľahký a nie je veľký. Svetlá výška 12 cm tiež príde vhod napríklad pri nájazde na chodník cez obrubník. V zrkadlách vidieť všetko perfektne, žiadne vibrácie.
Turistika
Počas testu som absolvoval dva 150-kilometrové tripy. Na dlhé trasy stiesnená jazdecká pozícia, mäkký podvozok, nízky výkon nútiaci stále motor žmýkať v maxime. Jediné plus je spotreba, ktorá sa aj pri celodennom fullgas neprehupla cez 2,5 l/100km, takže na plnú 5 a pol litrovú nádrž spravíš viac ako 200 km, aj keď palivomer je nepresný, pretože keď sa ručička dotkne imaginárneho dorazu na spodnej hrane červeného poľa, v nádrži máš cca. pol litra, na čo prejdeš asi 20 km. Spolujazdec tiež nemá na ružiach ustlané. Jeho sedlo je úzke a priemerný jedinec tam celú zadnicu nezmestí. Aj keď pravda je, že cestovať sa dá na všetkom, ja som mal po 150 km viac ako dosť.
Konkurencia
Vision takpovediac ani priamu konkurenciu nemá, pretože v tomto objeme sa nerobí nič. Najbližšie mu je asi Yamaha Vity, ktorá je 125ka, má menšie kolesá, nie tak svieži dizajn, slabšie brzdy a je o dve stovky drahšia. Za konkurenciu možno považovať Leada 110 z vlastnej stajne, no ten sa už nevyrába. 125iek, či už z japonskej, talianskej, alebo čínskej produkcie, je takmer nespočetné množstvo.
Záver
Honda s novinkou Vision položila latku veľmi vysoko. 1 790 € je cena, za ktorú dostaneš moderný motor so vstrekovaním, kombinovaný brzdový systém, jednoduché ovládanie, "nerozpočtový" dizajn, povestnú spoľahlivosť značky a vozítko do mesta so spotrebou 2 litre na sto. "Za tí prachy? Bomba."
Plusy, mínusy
cena, spotreba, nenáročnosť, dizajn | mäkký podvozok |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Názov motorky a ročník:
Servisný interval | 4000 km |
Spotreba | 2,2 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 5,5 l (1,2 rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 190 km |
Cena motorky | 1 790 EUR |
Text: VaranDriver07
Foto: Cacao
Pozadie/Wallpaper
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Yamaha |
Model: | Vision 110 | Lead 110 | Vity 125 |
Rok: | 2012 | 2008 | 2008 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 108 ccm | 108 ccm | 125 ccm |
Max. výkon: | 8.43 k (6.20 kW) / 8000 ot. | 8.98 k (6.60 kW) / 7500 ot. | 8.70 k (6.40 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 8.7 Nm / 6500 ot. | 9.3 Nm / 6250 ot. | 9.2 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5: 1 | 11 : 1 | 9,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 50 x 55mm | 50 x 55 mm | 51.5 x 60.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC (2V) | SOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 80 mm | 80 mm | |
Zdvih vzadu: | 70 mm | 65 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm | 190 mm | 180 mm |
Pneu vpredu: | 80/90-14 | 90/90 12M/C (44J) | 100/90-10 |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm | 130 mm | 110 mm |
Pneu vzadu: | 90/90-14 | 100/90 10M/C (56J) | 100/90-10 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 114 kg | 106 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 102 kg | ||
Výška sedla: | 755 mm | 740 mm | 730 mm |
Rázvor: | 1255 mm | 1275 mm | 1250 mm |
Dĺžka: | 1845 mm | 1835 mm | 1860 mm |
Šírka: | 670 mm | 665 mm | 670 mm |
Výška: | 1090 mm | 1125 mm | 1045 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | 105 mm | 105 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l | 6.5 l | 6.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 85 km/h | ||
Spotreba paliva: | 1.9 l/100km | 2.8 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 217 km | cca 174 km | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 10/2012: 1 790,- EUR | Cena: 68 900 Sk (29.7.2008) | Cena: 59 900 Sk (29.7.2008) |
Pridané: 05.09.2011 Autor: Varan Zdieľať
Súvisiace články:
- Nový skúter Honda Vision 110 od polovice augusta v predaji - Redakcia
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne - Brambo
- Test Honda PS 125i - Herghott
- Honda Lead 110 - ten, ktorý má na to, byť lídrom - Awia
- Honda SCV 100 Lead - Mejd in India - Harly
- Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná - matox
- Vyskúšali sme: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora