Anketa:
Honda zaháji v Thajsku výrobu a predaj úplne nového skútra PCX
ZdieľaťPridané: 20.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 27084 [Bleskovky - Predstavujeme]
Nový globálny model, ktorý bude od začiatku roku 2010 z Thajska vyvážaný do Japonska, do Európy aj do USA, je vybavený systémom zastavenia motora a štartérom ACG.
Spoločnosť Honda zaháji v novembri tohto roku v Thajsku predaj nového modelu skútra PCX. Predaj bude zabezpečený prostredníctvom dcérskej spoločnosti A. P. Honda Co., Ltd., ktorá je zodpovedná za distribúciu motocyklov Honda v Thajsku. Výroba modelu PCX pre svetový trh bude prebiehať v dcérskej spoločnosti firmy Honda - Thai Honda Manufacturing Co., Ltd. (Thai Honda), ktorá v Thajsku vyrába motocykle, motorové stroje a komponenty. Zahájenie exportu na trhy v juhovýchodnej Ázii, do Japonska, Európy a do USA sa plánuje na začiatok roku 2010.
Vzhľadom na to, že skúter PCX je určený pre globálny trh, bol pri jeho vývoji kladený dôraz na ľahké používanie, ktoré zákazníci od skútra očakávajú a tiež na jeho moderný vzhľad. Základná konštrukcia hlavných komponentov, ako sú rám alebo motor, je naviac pre všetky trhy rovnaká, čím sa dosiahol významný nárast efektivity výroby.
Výroba motocyklov bola v spoločnosti Thai Honda zahájená v roku 1967. Výrobky boli v tom čase určené výhradne pre thajský trh, v súčasnosti motocykle a komponenty tamojšej výroby smerujú predovšetkým na trhy juhovýchodnej Ázie. Thai Honda bude model PCX dodávať na globálny trh. Hlavnými výhodami tohto riešenia sú vynikajúca cenová konkurencieschopnosť, kvalita a sieť dodávateľov, ktorú si firma za viac než 40 rokov svojej histórie vybudovala.
![]() |
Skúter PCX je vybavený novovyvinutým štvortaktným vodou chladeným jednovalcovým motorom so zdvihovým objemom 125 cm3, ktorý sa vyznačuje nízkymi hodnotami trenia a dosahuje vynikajúcu spotrebu približne 2 l/100km (režim ECE 40). Pre zlepšenie spotreby bol zavedený systém krátkodobého zastavenia motora, ktorý pri zastavení stroja automaticky vypne motor (tento systém nie je k dispozícii pri modeli určenom pre USA). Vďaka systému elektronického vstrekovania paliva PGM-FI (programované vstrekovanie paliva) a katalyzátoru umiestnenému v tlmiči výfuku, model PCX naviac spĺňa thajské emisné predpisy úrovne 6, ale takisto aktuálne emisné predpisy platné v Japonsku, v Európe a v USA.
PCX bude naviac prvým 125 cm3 motocyklom na svete, ktorý bude vybavený štartérom ACG kombinujúcim motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní.
Modely PCX budú rovnako vybavené systémom CBS (kombinovaným brzdovým systémom pre predné a zadné koleso), ktorý pomáha zlepšiť stabilitu pri brzdení.
S modelom PCX sa značka Honda snaží vytvoriť v juhovýchodnej Ázii nový trh pre kvalitný model. Súčasne Honda plánuje uviesť model PCX na trhy v Japonsku, v Európe a v USA, kde bude zastávat pozíciu dostupného malého stroja pre časté dochádzanie, ktorý majiteľom ponúkne vynikajúcu rovnováhu rôznych vlastností vrátane ekologických parametrov, užívateľského komfortu a kvality.
O spoločnosti Thai Honda Manufacturing Co., Ltd.
Založená: apríl, 1965
Zahájenie výroby: [motocykle] máj 1967, [motorové stroje] február 1987
Umiestnenie: Bangkok, Thajsko
Investičné náklady: 150 miliónov bahtov (ku koncu marca 2009)
Kapitalizačný pomer: 83% firmy skupina Honda
Zástupca: Toshio KAWATSU, Prezident
Zameranie: Výroba motocyklov, motorových strojov a komponentov
Zamestnanci: Približne 4 700 zamestnancov (ku koncu marca 2009)
Hlavné výrobky: [Motocykle] Wave110/125, Dream, CZ-i, Sonic, CBR150R, Click, Air Blade, Icon, PCX
[Motorové stroje] motory pre univerzálne použitie, vodné čerpadlá, kosačky
Výrobná kapacita: [Motocykle] 1,5 milióna za rok
[Motorové stroje] 2,7 milióna za rok
Zdroj: world.honda.com a Honda Slovakia.
Pridané: 20.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Nový skúter Honda Vision 110 od polovice augusta v predaji - Redakcia
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016? - Redakcia
- Test mestského predátora Honda SH125i - Herghott
- SYM prináša trojicu nových skútrov na sezónu 2015 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
- Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou - Awia
- Test štýlového maxiskútra so 125-kubíkovým motorom - Honda Forza 125 - Herghott
- Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125 - Cacao
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!