Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1044 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda zaháji v Thajsku výrobu a predaj úplne nového skútra PCX

 Zdieľať

Pridané: 20.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 27084 [Bleskovky - Predstavujeme]

Nový globálny model, ktorý bude od začiatku roku 2010 z Thajska vyvážaný do Japonska, do Európy aj do USA, je vybavený systémom zastavenia motora a štartérom ACG.

Spoločnosť Honda zaháji v novembri tohto roku v Thajsku predaj nového modelu skútra PCX. Predaj bude zabezpečený prostredníctvom dcérskej spoločnosti A. P. Honda Co., Ltd., ktorá je zodpovedná za distribúciu motocyklov Honda v Thajsku. Výroba modelu PCX pre svetový trh bude prebiehať v dcérskej spoločnosti firmy Honda - Thai Honda Manufacturing Co., Ltd. (Thai Honda), ktorá v Thajsku vyrába motocykle, motorové stroje a komponenty. Zahájenie exportu na trhy v juhovýchodnej Ázii, do Japonska, Európy a do USA sa plánuje na začiatok roku 2010.

Vzhľadom na to, že skúter PCX je určený pre globálny trh, bol pri jeho vývoji kladený dôraz na ľahké používanie, ktoré zákazníci od skútra očakávajú a tiež na jeho moderný vzhľad. Základná konštrukcia hlavných komponentov, ako sú rám alebo motor, je naviac pre všetky trhy rovnaká, čím sa dosiahol významný nárast efektivity výroby.

Výroba motocyklov bola v spoločnosti Thai Honda zahájená v roku 1967. Výrobky boli v tom čase určené výhradne pre thajský trh, v súčasnosti motocykle a komponenty tamojšej výroby smerujú predovšetkým na trhy juhovýchodnej Ázie. Thai Honda bude model PCX dodávať na globálny trh. Hlavnými výhodami tohto riešenia sú vynikajúca cenová konkurencieschopnosť, kvalita a sieť dodávateľov, ktorú si firma za viac než 40 rokov svojej histórie vybudovala.

Skúter PCX je vybavený novovyvinutým štvortaktným vodou chladeným jednovalcovým motorom so zdvihovým objemom 125 cm3, ktorý sa vyznačuje nízkymi hodnotami trenia a dosahuje vynikajúcu spotrebu približne 2 l/100km (režim ECE 40). Pre zlepšenie spotreby bol zavedený systém krátkodobého zastavenia motora, ktorý pri zastavení stroja automaticky vypne motor (tento systém nie je k dispozícii pri modeli určenom pre USA). Vďaka systému elektronického vstrekovania paliva PGM-FI (programované vstrekovanie paliva) a katalyzátoru umiestnenému v tlmiči výfuku, model PCX naviac spĺňa thajské emisné predpisy úrovne 6, ale takisto aktuálne emisné predpisy platné v Japonsku, v Európe a v USA.

PCX bude naviac prvým 125 cm3 motocyklom na svete, ktorý bude vybavený štartérom ACG kombinujúcim motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní.

Modely PCX budú rovnako vybavené systémom CBS (kombinovaným brzdovým systémom pre predné a zadné koleso), ktorý pomáha zlepšiť stabilitu pri brzdení.

S modelom PCX sa značka Honda snaží vytvoriť v juhovýchodnej Ázii nový trh pre kvalitný model. Súčasne Honda plánuje uviesť model PCX na trhy v Japonsku, v Európe a v USA, kde bude zastávat pozíciu dostupného malého stroja pre časté dochádzanie, ktorý majiteľom ponúkne vynikajúcu rovnováhu rôznych vlastností vrátane ekologických parametrov, užívateľského komfortu a kvality.

O spoločnosti Thai Honda Manufacturing Co., Ltd.

Založená: apríl, 1965
Zahájenie výroby: [motocykle] máj 1967, [motorové stroje] február 1987
Umiestnenie: Bangkok, Thajsko
Investičné náklady: 150 miliónov bahtov (ku koncu marca 2009)
Kapitalizačný pomer: 83% firmy skupina Honda
Zástupca: Toshio KAWATSU, Prezident
Zameranie: Výroba motocyklov, motorových strojov a komponentov
Zamestnanci: Približne 4 700 zamestnancov (ku koncu marca 2009)
Hlavné výrobky: [Motocykle] Wave110/125, Dream, CZ-i, Sonic, CBR150R, Click, Air Blade, Icon, PCX
[Motorové stroje] motory pre univerzálne použitie, vodné čerpadlá, kosačky
Výrobná kapacita: [Motocykle] 1,5 milióna za rok
[Motorové stroje] 2,7 milióna za rok

Zdroj: world.honda.com a Honda Slovakia.

Pridané: 20.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »