Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2429 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17161)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11684)
Hodnotenie: (28 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (50)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zrkadlo mojej duše - Triumph Speed Triple 1050

 Zdieľať

Pridané: 13.03.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 17869 [Testy a predstavenia - Test]

Poriadny a poctivý kus železa s poriadnym výkonom v elegantnom šate. A ešte mi pasuje aj ku komboške. To nemože byť predsa náhoda...

Hneď na začiatku musím povedať, že toto by nemalo byť zaradené v kategórii „test“. Pretože tak zaujatý článok, som ešte ani nemal možnosť napísať. Vopred sa teda ospravedlňujem, ale vážne to nejde napísať inak, ako chválospev.

Anarchia hneď od začiatku

Anarchia, akú predviedli Sex Pistols a im podobné skupiny mi je blízka. SpeedTriple je prostriedok, ktorým tá anarchia ide robiť o niečo ľahšie ako s väčšinou ostatných moto. O niečo ľahšie? Mal by som sa vyjadriť presnejšie. Ide to vlastne samo. Takže povinnú jazdu v podobe predstavenia modelu a kategorizovaných odstavcov vynechám. Začal by som radšej takto:

Prvé stretnutie s anglickou značkou som mal na radovom dvojvalci, teda motoricky nie tak typickom stroji z Hinckley. Ale zato možno o to viac anglickom po každej ďalšej stránke. Takže Scrambler bola moja prvá skúsenosť a ako ste si mohli prečítať, bol som spokojný.

Ešte v ten deň som mohol opáčiť veľkého Tigra. Ten bol síce typický trojval, ale zase ostatok bol trochu pojaponštený. Nevadí, motor na mňa spravil dojem a spokojnosť zostala. Takže je logické, že som sa tešil na ďalšie stretnutie s touto značkou.

Až sa mi konečne dostal pod ruku Street Triple. Trojval podobný svojmu väčšiemu bratovi, s poriadnym podvozkom, pútavým dizajnom a aj s niečím navyše. S malým odstupom času musím priznať, že to je niečo, čo by stačilo aj mne. Takže náklonnosť k anglánom len rástla.

Jaks povidau že sa Ťi ríká?

,,Fčil ket si zmislím, jak sem nazvau mauého Stríta, že mauí chulígán, aňi nevím, jak nazvat tehoto nerváka". Keďže som sa v ňom v mnohých ohľadoch našiel, nezostáva mi nič iné, len konštatovať: Speed je ako odraz mojej duše v zrkadle. Jazdil som mierne doupravenú verziu, ktorá je ešte o niečo lepšia ako základ. Tri doplnkové veci a aj tie mi spravili radosť o to väčšiu. Predný štítok, zadný kryt sedla a štýlové späťáky, v ktorých bolo mimochodom vidieť najlepšie zo všetkého, na čom som jazdil. Nevydržím to už ďalej tajiť, musím to už napísať. Asi som sa zamiloval. Sám tomu nemôžem uveriť, ale asi je to tak. Tak už asi chápete, prečo to nemôže byť test.

Výdatná porcia hovädzieho steaku

Len čo som prehodil nohu cez sedlo a siahol na široké rajdy, cítil som energiu, ktorú vyžaruje už aj nenaštartovaná mašina. Vo výhľade ma nerušia späťáky, ktoré sú upevnené na koncoch rajdov a aj vďaka tomu si v nich nevidíte svoje lakte. Lankom ovládaná spojka ide úžasne ťažko, radička na tom nie je o nič lepšie. Väčšina by to brala ako nevýhodu, ale mne to dáva jasne najavo, že tu mám konečne motorku, ktorá má svoju hrdosť a len tak sa niekomu nepoddá. Motor ide krásne bublavo. Keď si pomyslím, ako sa jazdilo na menšom Triplovi, až sa nemôžem dočkať a vyrážam preč.

Tak toto je niečo, na čo som čakal. Ako som spomínal a tvrdia to viacerí. Dolu ide ako dvojval, ale hore neprestáva ťahať a vás to hrnie vpred. Medzi tím trochu bojujete, aby ste udržali obe kolesá na zemi, alebo aby vám v náklone neodstreľoval zadok. V zatáčkach nebojujete len s týmto, je tu toho viacej a je to od Speeda také vulgárne, že je to až rajcovné. Je to to, čo potrebujem cítiť z motorky. Žiadne priteplené ťuťuli-muťuli, alebo diétne výkony s nulovými kalóriami. Toto je poriadny drsňák! No, ale zase nie je až taký barbar. Je ako stredne prepečený hovädzí steak z mladého býčka. Nie je úplne krvavý a surový, takže si ho môžu dať aj slabší jedinci, ale aj tak s tím opatrne, pretože keď si nedáte pozor, trochu sa necháte uniesť, zrazu plantáte za rajdami ako vlajka, kŕčovito zvierate gripy a v hlave sa vám už premieta rekapitulácia života.

Nielen chutné a výdatné, ale aj dokonalo naservírované

Nachvíľu ešte odskočím k zovňajšku. Predné svetlá, ako aj pri Streetovi, aj tu určite vzbudzujú u niektorých rozpaky. Mne sa to nakoniec zapáčilo viac ako klasické okrúhle. Nad to capnúť len tak halabala štítok bez plexi, uznajte sami, nie je to krásne nedokonalé až perfektné? Dávam 100 zo 100. Príjemne tvarované jednodielne sedlo so zadným krytom, ktorý samozrejme nezakrýva celé sedlo spolujazdca. Znova 100 zo 100. A už spomínané doplnkové späťáky, o ktorých som už písal. Dávam, ako ináč, 100 zo 100.

Ako je na tom ostatná časť motorky? Síce to vidíte sami, ale aspoň v skratke. Predné stúpačky bez dlhočizných tŕňov, k tomu ladia so zadnými. Zvary ukážkové, výfuky ako sa patrí, žiadne podmotorovky, bez ladu a skladu, desaťlúčové disky kolies, ktoré nie sú na každej motorke, čo prejde okolo. Ešte keby boli kované (ale niečo som už počul...). Letmo uchytené koleso, dokonalo zakryté zvody aj s katalyzátorom, normálny stojan. A ako bonus malé prkotinky v podobe držiaku predných radiálnych strmeňov, samozrejme s pancierovkami, alebo odľahčovaná radička. Ako hľadám, tak hľadám, neviem tam nájsť, čo by mi vadilo. dokonca aj držiak EČ mi tam pasuje.

„Poškodzovateľ môjho dobrého mena“

Možno by sa zdalo, že tej chvály už bolo dosť, ale nie je tomu tak. A treba na Speeda prezradiť, že aj mňa, zásadového, vždy riadne ustrojeného motorkára zviedol na zlé, rebelské chodníčky. Aj keď popravde, ani by sa veľmi nemusel snažiť, je to asi vo mne. A jazdu len tak po okolí som absolvoval aj len v tričku a kraťasoch alebo džínsoch. Stačila mi len prilba, kľúče a motorka. Ešte zopár divákov. Na to mi poslúžili ľudia idúci do kostola. No a už som si ho aj triasol od svetelnej hore mestom krásne po zadnom. Nie som žiaden ,,kaskadér“, ale tu to ide samo. A vôbec mi pri tom nevadilo, že mám komplet holý chrbát, pretože vietor mi tričko vyťahuje pomaly až cez prilbu. A ani to mi nevadí, že povolenú päťdesiatku prekračujem takmer od rozjazdu. Neviem, či sa neopakujem, ale výkonu je tu habakoľko na rozdávanie! Ten záťah je tak dokonalý, že sa to nedá nijako inak napísať, len že: ,,Kurwa chaupci, jede to jak kráva!“

Brzdovice Brembovice

Pri Streetovi som písal, že to sú brzdy ako pre mňa vytesané. To som ešte ale neskúsil tieto. Ak si myslíte, že poviem, že sú lepšie, myslíte si správne. Ale aj tak sa mi viac páčila tá vulgárnosť a krutosť na Streetovi. Tu sú na prvý dotyk trochu jemnejšie. Možno o niečo viac citlivejšie na každý mikrón pohybu. Na Streetovi to bolo viac razantnejšie. Tu je brzdná sila znovu väčšia, ale tá citlivosť mi prišla zbytočná, zvlášť keď zostatok motorky je trochu viac než hrubší.

Dobrý parťák, do street race

O tom sa mohli aj niektorí motoride jedinci presvedčiť (snáď sa priznajú v diskusii). Strhlo sa to nečakane, keď chceli prísť dvaja páni pozrieť, ako sa fotí mikulec na anglánovi. Stojím vonku na chodníku pod bytom, pozerám na Speeda, hľadám nejaké to mínus a nie a nie ho nájsť.

Zrazu ma zo zamyslenia prebúdza rachot a dunenie rútiace sa mestom a už aj pri mne odstavuje partia „výtržníkov“, presne ako motogangy v MadMaxovi. Dve Ducničky a štyri japanes. Treba povedať, že dve okruhovky a dve dámy. Pozvánka na kafíčko a návrh na menšiu okružnú jazdu je neslušné odmietať.

Vyrážame, snažím sa správať ako anglický gentleman, ale drzá talianka mi tlačí na značku. Tak za mestom zrýchlime, ale 848-sma je tu stále. Prikladám trochu pod oheň, no 848 je tu furt. Takto sa ma drží stále, no ešte ideme tak nejako v medziach motorkárskej slušnosti. Ale to už sme dávno aj zabudli, že s nami išli dve dámy. Zastavujem, čakáme chvost kolóny a po zistení, že na nikoho netreba čakať, radím do jedna, do dva, do tri, predné stále neviem udržať na asfalte a stíhaný bielou perleťou začínam rozmýšľať, že či som jazdcovi na nej neprisadol nejakú časť odevu. To sa ma nemôže predsa takto držať. Ak by to niekto pozoroval z výšky, pomyslel by si, že sme ako vláčik.

Našťastie, pred nami sa objavil kus rozbitej, ozaj nekvalitnej treťotriedovky plnej plátanín zo smoly a štrku. Konečne som sa im vzdialil, ale až tu som zistil, ako musím Speeda nútiť, aby ma poslúchal. Do zákrut ho doslova tlačím. A pri každej nerovnosti sa mi v náklone úžasne rozklepali rajdy. Treba ale povedať, že tá cesta je taká húsenková dráha a vždy na horizontoch, ako naschvál, treba klopiť. Z toho vyplýva, že minimálne predné koleso sa odlepuje od asfaltu. Párkrát sa to stalo z obidvomi a tu treba uviesť všetko na správnu mieru. Okrem rozklepaných rajdov sa nič viac nestalo. Motorka išla ako po koľajničkách. Mal som z toho pocit, že rozhádzať tohto kľuďasa nedokážem, ani kebyže sa roztrhám od snahy, či od jedu. Ale konečne som ušiel prenasledovateľom.

Konkurencia

Streetfighter od Duchny a veľká Brutale od MV Agusty. To sa mi zdá ako rovnaká liga pre Speeda. Aj keď niekto by tu dával aj japoncov, netreba zabúdať, že tie sú zas trieda samy pre seba. Ale ak by som to mal písať ako nestranný a objektívny redaktor, tak by som asi napísal...toto isté.

Záver

Verte mi, či neverte, toto je adept na mikulcov nový bajk.

Plusy, mínusy

nie je tu toľko miesta na vypísanie plusov tu a mínusy?

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph SpeedTriple 1050 2011:

Servisný interval 10000 km
Spotreba 5 - 9 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 17,5 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 1800 ot. / 3400 ot. / 5000 ot.
Cena motorky 10 950,- EUR, 11 600,- s ABS

Ceny vybraných doplnkov:

Príplatok ABS 650 EUR
Tankvak 20-30 l 181,50 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 68,62 EUR
Stúpačka 46,47 EUR
Spätné zrkadlo 70,50 EUR
Smerovka 54 EUR
Svetlomet 115 EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka

Motocykel na test poskytla spoločnosť Triumph Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Triumph Speed Triple 2011 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
MV Agusta Brutale 1090RR 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphDucatiMV Agusta
Model:Speed TripleStreetfighter (S)Brutale 1090RR
Rok:201120112011
Novinka:NOVINKA 2011
Kategória:NaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1050 ccm1099 ccm1078 ccm
Max. výkon:134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot.157.2 k (115.6 kW) / 9500 ot.144.2 k (106.0 kW) / 10300 ot.
Max. krútiaci moment:111 Nm / 7750 ot.115 Nm / 9500 ot.112 Nm / 8100 ot.
Kompresný pomer:12:112.4:113:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 71.4 mm104x64.7mm79 x 55 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm
Zdvih vzadu:134 mm127 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm210 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17190/55 ZR17190/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:214 kg167 kg190 kg
Výška sedla:825 mm830 mm
Rázvor:1435 mm1475 mm1438 mm
Dĺžka:2086 mm2093 mm
Šírka:728 mm760 mm
Výška:1033 mm
Svetlá výška:150 mm
Objem nádrže:17.5 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:265 km/h

Pridané: 13.03.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (28 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (50)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria