ISSN 1336-6491 | Online: 1882 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Potulky Slovenskom 2 1/2

 Zdieľať

Pridané: 25.11.2011 Autor: tigrik77
Čitatelia: 8025 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Rok ubehol ako voda a nastal čas na ďalšiu akciu. Čas potúlať sa našou krásnou krajinou.

Rozhodnutie ísť padlo vlastne deň pred samotným odchodom. Pracovné, rodinné a iné povinnosti nám dovolili potúlať sa Slovenskom až koncom septembra. Tomáš dorazil v utorok na rodnú zem a počas večerného telefonátu sa zrodila táto akcia. Veď trebalo ešte pred koncom sezóny trošku pneumatiky opotrebovať.

Účastníci zájazdu:

  • Tomáš na Suzuki GSF600N Bandit r.v.2003 (pôvodne to bolo eSko no má to prestavané)
  • Pavol (moja maličkosť) na Suzuki GSF650S Bandit r.v.2008

Deň prvý:

Trasa: Martin - Banská Bystrica - Zvolen - Krupina - Levice - Zlaté Moravce - Bojnice - Dlžín.

 Balenie na cestu. 22.30
Balenie na cestu. 22.30

Túto trasu som vybral večer s hlavou zaborenou do mapy a pomohli mi aj body záujmu na Motoride. Aspoň niečo treba na cestách pozrieť. Nočné balenie prebiehalo okolo 22:30. Lúštenie mapy na Motoride sa pretiahlo do neskorej, alebo skôr skorej rannej hodiny. Budík na ôsmu som úspešne ignoroval a zobudil ma až Tomášov telefonát či ideme. Jasné, že ideme! Podarilo sa nám vyraziť na cestu krátko po desiatej hodine. Tankovanie do plnej a Tomášove krstenie prilby. Jemne oškreté plexisklo nám vo výlete neurobilo škrt cez rozpočet. Hurá smer Turčianske Teplice. Do Teplíc zásadne mimo panelovku cez dedinky Príbovce, Tučiansky Ďur, Jazernicu až do Teplíc. Od Teplíc už smerujeme na Šturec kde dávame prvé fotografie. Tam Tomáš zisťuje neočakávanú závadu na motorke! Má na nádrži čmuhu (fľak, špinu proste bordel) a ukazuje mi ju. Následne mu ukazujem ja stav mojej motorky (jazdím-neumývam) a to mu definitívne berie vietor z plachiet.

 Fotenie na Šturci
Fotenie na Šturci

 To je nemožné on ju dôkladne neumyl!!!
To je nemožné on ju dôkladne neumyl!!!

 GPS Home made
GPS Home made

No dosť blbostí (všetko je v rámci srandy) sadáme do sediel a pokračujeme na Bystricu. Kde počas jazdy zisťujem, že hovno vidím na gpske a nedarí sa mi to napraviť. Tak idem normálne smer Zvolen (pôvodne sme mali ísť cez Čerín do Zvolenskej Slatiny) a po diaľnici, aspoň Tomáš odskúšava maximálku. Samozrejme ako vždy neodbočujem na Zvolen (tú odbočku vždy miniem, som asi debil) a tak schádzame až za Budčou. Tam zastavujem a straší ma divný zvuk z motorky. Pre istotu odpájame gpsku (aj tak idem podľa mapy) a pokračujeme krásnou cestou cez Ostrú Lúku a napájame sa na slávnu Slovenskú Route 66. Aby som podal dôležitý údaj odstránenie gpska divný zvuk motorky neodstránilo. No motorka šľapala celú cestu ako hodinky tak neviem (asi moja paranoja). Nakoľko som už gpsku nezapájal, ale trasu som si chcel aspoň očkom kontrolovať a aj využiť držiak na gps tak som to vymyslel ako som najlepšie vedel. Výsledok na obrázku. Kúsok za Krupinou sa zastavujeme v pevnosti Bzovík.

 Pevnosť Bzovík
Pevnosť Bzovík

 Poctivých 30000km a čo to stálo peňazí ich nabehať
Poctivých 30000km a čo to stálo peňazí ich nabehať

 Špecialita šéfkuchára
Špecialita šéfkuchára

Cestou Krupina, Levice ideme cez Tlstý vrch kde cestári dávajú na cestu štrkové záplaty. No úžas v každej zákrute nabiehame na tento kvalitný podklad. Kamienky krásne lietajú a kúsky horúceho štrku zlepeného zrejme s asfaltom sa prichytávajú na horúce motory. No tak sme sa dostali cez Krupinu až do Levíc kde zastavujeme pri kempe Margita-Ilona a dávame obedík. Jedlo fajn no trošku nám to podraželo a stratilo na objeme. To sme však pochopili až neskôr veď sa dočítate. Moc sa nám nechcelo, ale nakoniec sa predsa odlepujeme a ideme ku motorkám. Tomášova strojovňa nechce žmurkať na jedno zadné pravé očko. Pár pokusov o presvedčenie no potvora je neoblomná. Tak to vyriešil svojsky a motorka nežmurkala už na pravé predné, ale zato zadné bolo opravené. Tak teda ideme ďalej smer Vráble. Tajne som dúfal, že motorka príde do tohoto mestečka pred firmu Styx Suzuki a tam pokorím kilometrový údaj. No stalo sa tak hneď na začiatku Vrábeľ.

Tak sme teda do Styxu nesmerovali a pokračovali ďalej. Zlaté Moravce nás trochu potrápili a poblúdili sme mestom. No čo už treba sa na značenie pozerať a nie za sukňamy. Od Zlatých Moraviec smerujeme cez Skýcov na Nováky. Potom Prievidza, Bojnice a cez krásny úsek až do dedinky Dlžín. Tam nás čaká ubytovanie na dnešnú noc.

Samozrejme sme nemohli vynechať návštevu miestnej krčmy a potom večernú ochutnávku špecialitky šéfkuchára. Motorkovica a kúsok salámky na hladný žalúdok. No ako býva dobrým zvykom tak pokračuje voľná zábava a tu sa vždy stráca záznam. Takže sa budeme musieť presunúť do ďalšieho dňa.

 Ubytovanie a motorky
Ubytovanie a motorky

>

Pridané: 25.11.2011 Autor: tigrik77 Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »