Anketa:
Blazusiak stále jednotkou, Hostinský vo finále pri svojej premiére v halovom enduro v Lodži
ZdieľaťPridané: 13.12.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5117 [Šport - Enduro]
Len tri podujatia má vo svojom itinerári počas zimných mesiacov Super enduro, z ktorých dve už máme za sebou.
V Janove i v Lodži dominoval Poliak Taddy Blazusziak, ktorý len potvrdil že nielen v hale je jednotkou. Záverečnou bodkou bude podujatie 5. februára v Barcelone, no už teraz môžeme povedať, že k celkovému prvenstvu má najbližšie Blazusiak, ktorý má v priebežnom poradí na svojom konte 120 bodov, kým druhý Angličan Walker na neho stráca 39 bodov.
Dve desiatky jazdcov sa predstavili na druhom podujatí, ktoré sa uskutočnilo v poľskej Lodži, v novej Atlas arene, kde hlavným ťahákom bol niekoľkonásobný majster sveta Tadeusz Blazusiak. Zastúpenie na Super endure malo aj Slovensko, keď s nástrahami náročnej a technickej trate sa popasoval Thomas Hostinský.
![]() |
Thomas Hostinský |
„Mal som zmiešané pocity, keď som videl trať. Zostal som prekvapený aj strémovaný, niečo také som išiel prvý raz. Nakoniec som mal ale veľkú radosť, že som sa na tieto preteky dostal. Nevyhla sa mi smola, niekoľko ráz som padol, ale dostal som sa do finále, čo považujem za úspech,“ povedal Thomas Hostinský. V kvalifikácii si počínal solídne, avšak pre pád si nevybojoval priamy postup do finále, aj keď v tejto jazde ho mal doslova na dosah. V opravnej jazde už nič neponechal na náhodu a hoci nemal najlepší štart, postupne sa prepracoval na čelo. Bezpečne vyhral a postúpil medzi šestnástku najlepších do finále, kde ho čakali tri jazdy.
![]() |
V nich takmer vypredaná hala, kde sa tiesnilo 8000 fanúšikov, hnala dopredu domáceho favorita a miláčika publika Tadeusza Blazusiaka. Ten vyhral bez problémov všetky tri finálové jazdy, v prvej za ním skončila trojica Walker, Cervantes a Ljunggren. Hostinský doplatil na menej skúsenosti a pád na veľkých drevách v závere kola. Zhasla mu motorka a kým ju nakopol, súperi mali za sebou už tri kolá, preto mu to už na bodované miesto nevydalo.
V druhom finále štartovala špička z druhého radu, avšak dlho netrvalo a Blazusiak bol opäť na čele. Hostinský sa pohyboval okolo 9. až 11. miesta, na ktorom aj skončil a pripísal si prvé 4 body. V tretej jazde pridal ďalšie dva. Líder podujatia nič neriskoval ani v treťom finále, ktoré vyhral a svojou jazdou zabával zaplnenú halu. Tá v stoji tlieskala jeho výkonu, i prekonaniu dvoch prekážok z pneumatík jedným „ťahom“. Za ním sa odohrával boj o medailové priečky, ktoré si nakoniec vybojovala dvojica Walker a Ljunggren. Maličká chybička v druhej i tretej jazde odsunula Cervantesa až na piate miesto. „Som rád, že som mohol jazdiť v domácom prostredí. Bolo to vynikajúce, keď vás toľko divákov ženie dopredu,“ ocenil atmosféru v hale Blazusiak.
Konečné poradie:
Poz | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Tadeusz Blazusiak (Poľ.) | 60 |
2. | Johny Walker (Angl.) | 48 |
3. | Joankim Ljunggren (Šved.) | 39 |
4. | Xavier Galingo (Špan.) | 33 |
5. | Ivan Cervantes (Špan.) | 32 |
6. | Alex Salvini (Tal.) | 28 |
7. | Cristobal Guerrero (Špan.) | 25 |
... | ... | |
12. | Thomas Hostinský (SR) | 6 |
Priebežne po dvoch podujatiach:
Poz | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Blazusziak | 120 |
2. | Walker | 81 |
3. | Ljunggren | 79 |
4. | Galindo | 66 |
5 | Guerrero | 59 |
6. | Salvini | 55 |
7. | Cervantes | 53 |
... | ... | |
16. -18. | Hostinský, Szymkowski (Poľ.), Leon (Špan.) | 6 |
zdroj: (ross) www.enduroaktual.sk
Pridané: 13.12.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vo finále SuperEndura v Poľsku aj Thomas Hostinský - Redakcia
- Finále ME Enduro 2012 - V Krompachoch tri krát bronz pre Slovensko! - Redakcia
- MS SuperEnduro v Poľsku 2013 aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- Prvý Slovák na halovom endure, Thomas Hostinský sa zúčastní FIM Indoor Enduro World Championship v Poľsku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!