Anketa:
Kawasaki oslavuje štyridsiate výročie modelovej rady Zed
ZdieľaťPridané: 08.05.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6654 [Novinky - Oznam]
Práve pred štyridsiatimi rokmi, v Septembri roku 1972, na výstave motocyklov IFMA v Kolíne, bola predstavená prvá Kawasaki Z1.
Niet pochýb o tom, že rad modelov Kawasaki s označením Z, sa stal vo svojej histórii veľmi populárnym. Hneď prvým model Z1, bol poháňaný vzduchom chladeným štvorvalcom o objeme 903 ccm a dosahoval výkon 82 koní, čo bolo na tú dobu skutočne veľa. Výkonná japonská motorka si rýchlo získala svojich fanúšikov nie len na domácej pôde ale aj v Európe.
Viac o Kawasaki Z1 (1973)
23.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19122 [História]
Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest
Keď Honda koncom roku 1968 predstavila a uviedla na trh svoj neskôr legendárny model CB750 Seven Fifty rozhodli sa konštruktéri konkurenčnej firmy Kawasaki prepracovať rozbehnutý projekt štvorvalcového radového motora, ktorý mal byť pôvodne sedemstopaťdesiatkou, na deväťstovku.
Modelov s označením Z samozrejme časom pribúdalo. Spomeňme si na veľkoobjemovú Z1300vku s hranatým predným svetlom či na novinky Z1000 a športovejšiu verziu malého zedka Z750 R.
Jedným z prvých majiteľov Kawasaki Z1 je aj Franz Volkman z Nemecka, ktorý na svoje prvé „stretnutie“ s Kawou Z1 spomína takto: „Z1 som prvý krát videl v roku 1972 na výstave v Kolíne. Bol som ňou totálne očarený a hneď som si ju objednal. Zďaleka som vśak nebol jediný a tak bola doba dodania dosť dlhá. Keď mi v Marci zavolal predajca, že moja vytúžená motorka dorazila do predajne okamžite som na zvyšok dňa z práce rovno za mojou Kawasaki Z1.“
Generálny riaditeľ Kawasaki Europe, pán Yasushi Kawakami, sa k téme 40 rokov rady Z vyjadril, že Kawasaki pri príležitosti osláv spomínaného výročia chystá pre milovníkov značky prekvapenie. Či pôjde o prípravu nejakej špeciálnej edície alebo sa dočkáme rovno nového modelu, to sa dozvieme ako ináč, symbolicky, na výstave v Kolíne.
A špeciálnu výpredajovú cenu na Z-edkové modely pripravil aj slovenský importér značky Kawasaki:
- Z750 2011 iba za 6 995 EUR
- Z1000 2011 iba za 9 995 EUR
Viac na www.kawasaki.sk
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Z1 900 | Z 1300 | Z 750 R | Z 1000 |
Rok: | 1973 | 1979 | 2012 | 2012 |
Kategória: | Klasika | Športovo cestovná | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový šesťvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 903 ccm | 1285 ccm | 748 ccm | 1043 ccm |
Max. výkon: | 80.2 k (58.9 kW) / 8500 ot. | 121.0 k (89.0 kW) / 8000 ot. | 105.7 k (77.7 kW) / 10500 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 6000 ot. | 78 Nm / 8300 ot. | 110 Nm / ot. | |
Kompresný pomer: | 8.5:1 | 9.9:1 | 11.3:1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 66.0 x 66.0 mm | 62.0 x 71.0 mm | 68.4 x 50.9 mm | 77.2 x 50.9 mm |
Palivový system: | 3x karburátor | |||
Rozvod: | DOHC (2V) | DOHC (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | |||
Zdvih vzadu: | 134 mm | |||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 3.25-19 | 4.10-18 | 120/70ZR17M/C | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 250 mm | 250 mm | |
Pneu vzadu: | 4.00-18 | 5.10-17 | 180/55ZR17M/C | 190/50-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 297 kg | 198.2 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 247 kg | 322 kg | 224 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 825 mm | 815 mm | |
Rázvor: | 1660 mm | 1440 mm | ||
Dĺžka: | 2085 mm | 2095 mm | ||
Šírka: | 795 mm | 805 mm | ||
Výška: | 1070 mm | 1069 mm | ||
Svetlá výška: | 165 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 21 l | 18.5 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 211 km/h | 233 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.01 s | |||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 11.93 s | |||
Servisný interval: | 10 000km |
Pridané: 08.05.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Kawasaki oslavuje 30 rokov rady Ninja výročnými modelmi ZX-6R a ZX-10R - zeON
- Uhýbajte z cesty, rúti sa veľký Zed - Kawasaki Z1000 - mikulec
- Kawasaki Versys 1000 2012 - Veľký zed trochu inak - mikulec
- Kawasaki Z750R – vylepšený malý Zed - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora