Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1782 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sony Xperia Freestyle X–Night o 20 000 eur zavíta na jeseň opäť do Bratislavy

 Zdieľať

Pridané: 12.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3602 [Novinky - Pozvánka]

Lietajúci motorkári znovu na Slovensku! Úspešná freestyle motokrosová show Sony Xperia Freestyle X – Night, ktorú už u nás videlo vyše 30 000 divákov, po roku opäť ohúri a zabaví Bratislavu.

Šialenci na motorkách bez pudu sebazáchovy vám v sobotu 13. októbra 2012 v boji o prize money 20 000 eur nedajú nadýchnuť sa. Počas dvojhodinovej šou predvedú eXtrémne skoky borci z najlepších seriálov sveta, ako sú X-games či Red Bull X-Fighters.

„Diváci sa môžu tešiť na novú trať, ktorá bude mať po prvý raz dvojitý dopad. Jazdci teda budú môcť predvádzať synchrónne jazdy a skákať naraz v dvojiciach či trojiciach až do 15-metrovej výšky,“ približuje novinky akcie promotér Jozef Murín z Boardcore Agency.

V súčasnosti sa finalizujú rokovania o účasti jazdcov, chýbať nebudú známe mená zo širšej svetovej špičky. Pred domácim publikom sa v aréne zimného štadióna Ondreja Nepelu po prvý raz predstaví aj jediný slovenský rider – Branislav Nikš, ktorý vlani o účasť prišiel pre zranenie.

 Branislav Nikš
Branislav Nikš

Na Sony Xperia Freestyle X–Night sa očakáva aj štart viacerých účastníkov z minulosti. Prvenstvo a víťaznú prémiu vlani vybojoval Francúz Remi Bizouard, dvojnasobný majster sveta s trikom back flip tsunami. Druhý bol teperamentný Španiel Jose Miralles s trikom back flip indian air a o tretiu priečku sa po dramatickom súboji podelili Brody Wilson (USA) a hviezda nastupujúcej generácie „skokanov“ Rob Adelberg (AUS).

V súčasnosti je už spustený predpredaj vstupeniek (viac na www.tickeportal.sk) za jednotnú cenu 25 eur. Organizátori ponúkli rodinám či partiám nadšencov možnosť využiť zvýhodnené vstupné Trio a Quatro pre 3 resp. 4-členné skupiny.

 Remi Bizouard
Remi Bizouard

Dychvyrážajúce skoky, rev motoriek, triky, pri ktorých tuhne krv v žilách, svetelná a hudobná show, dav fanúšikov a nezabudnuteľná atmosféra. To všetko sľubuje piaty ročník najadrenalínovejšej šou roka Sony Xperia Freestyle X – Night.

Viac info na www.fmX.sk

Pridané: 12.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »