Anketa:
Rossiho 50. triumf v kariére
ZdieľaťPridané: 25.10.2002 Autor: sita
Čitatelia: 5786 [Šport - MotoGP]
Výsledky GP Austrálie v triede MotoGP
PHILLIP ISLAND 20. októbra (SITA) - Taliansky motocyklový pretekár Valentino Rossi dosiahol v nedeľňajšej Veľkej cene Austrálie svoje jubilejné 50. víťazstvo v kariére.
![]() |
Bývalý majster sveta v triedach do 125, 250 a 500 cc triumfoval v tejto sezóne jedenástykrát z pätnástich pretekov. V poslednej časti svetového šampionátu 3. novembra v Španielsku bude mať šancu vyrovnať rekord v počte sezónnych prvenstiev (12) Austrálčana Michaela Doohana z roku 1997. Tiež má šancu vytvoriť nový rekord v počte získaných bodov v sezóne. Rossi mal v Austrálii aj šťastie, keď jeho súper Brazílčan Alex Barros v poslednom kole vyšiel z trate a uvoľnil mu cestu k triumfu.
![]() |
Výsledky GP Austrálie MotoGP:
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 42:02,041 min
2. Alex Barros (Braz.) Honda 42:11,823
3. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 42:13,175
4. Daidžiro Kato (Jap.) Honda 42:13,368
5. Jurgen van den Goorbergh (Hol.) Honda 42:13,455
6. Max Biaggi (Tal.) Yamaha 42:22,978
7. Nobuacu Aoki (Jap.) Proton 42:24,546
8. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 42:28,683
9. Kenny Roberts (USA) Suzuki 42:28,733
10. Jeremy McWilliams (V. Brit.) Proton 42:34,035
Priebežné poradie MS po 15 pretekoch:
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 335 bodov
2. Max Biaggi (Tal.) Yamaha 199
3. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 198
4. Alex Barros (Braz.) Honda 179
5. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 141
6. Norick Abe (Jap.) Yamaha 123
7. Loris Capirossi (Tal.) Honda 109
8. Daidžiro Kato (Jap.) Honda 104
9. Kenny Roberts (USA) Suzuki 99
10. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 74
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 25.10.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Rossiho štvrtý triumf v rade - sita
- Aj v Le Mans triumf Taliana Rossiho - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi - sita
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych... - feci
- Triumf suveréna Rossiho na domácej pôde - sita
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!