Anketa:
Tomáš Svitok pred štartom sezóny 2013
ZdieľaťPridané: 12.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3298 [Šport - Cestné Motocykle]
Už cez víkend čaká slovenského motocyklového pretekára Tomáša Svitka, pretekára tímu SK Energy, prvé podujatie Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000, ktoré sa uskutoční v španielskom Aragone.
Poslednou možnosťou trénovania pred štartom novej sezóny bolo víkendové testovanie na Slovakia Ringu, ktorého sa zúčastnil aj druhý pretekár tímu, český pretekár Ondřej Ježek. Tomáš to nemal jednoduché, ešte pred nedávnom nevedel, či vôbec bude z dôvodu nedostatku financií jazdiť, ale všetko sa zmenilo s príchodom sponzora, poľskej strojárenskej firmy Zarmen a na Slovakia Ringu tak naňho čakal celkom nový motocykel Kawasaki Ninja ZX-10R. Keďže s týmto strojom doteraz nemal žiadne skúsenosti, cieľom testovania bolo predovšetkým zoznámiť sa s ním a vykonať na ňom základné úpravy pre jazdenie na okruhu.
Tomáš Svitok:"Som šťastný, že som mal možnosť odviezť sa na mojom novom pracovnom nástroji. Dva dni testovania boli predovšetkým určené na zoznámenie sa s motorkou nielen pre mňa, ale aj pre mechanikov. Navyše nebola ani kompletne upravená, jazdil som na štandardnom podvozku, no napriek tom musím povedať, že mám z motorky veľmi dobrý pocit, i keď na štvorvalcový motor som si musel zase trošku zvykať. To čo však dovoľuje elektronika ma veľmi milo prekvapilo, trakčná kontrola a motorová brzda fungujú skvelo a mohol som sa s tým celkom pohrať. Už teraz sa teším na Aragon, verím, že na mieste dotiahneme motorku do ideálneho stavu a podarí sa mi aj uspieť. Tamojší okruh mám rád a som teda celkovo dosť pozitívne naladený.“
![]() |
Pridané: 12.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Svitok na úvod sezóny svetového pohára Superstock 1000 2013 devätnásty - Redakcia
- Tomáš Svitok po štyroch mesiacoch opäť na štarte FIM Superstock 1000 v Magny Caurs 2013 - Redakcia
- SK Energy – Fany Gastro: Jaro Černý nahradí v polovici sezóny 2013 Tomáša Svitka - Redakcia
- Tomáš Svitok: v rovnakom tíme s novým motocyklom - Redakcia
- Špionážne fotografie Kawasaki Ninja ZX-6R 2013 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!