ISSN 1336-6491 | Online: 2185 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok pred štartom sezóny 2013

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3298 [Šport - Cestné Motocykle]

Už cez víkend čaká slovenského motocyklového pretekára Tomáša Svitka, pretekára tímu SK Energy, prvé podujatie Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000, ktoré sa uskutoční v španielskom Aragone.

Poslednou možnosťou trénovania pred štartom novej sezóny bolo víkendové testovanie na Slovakia Ringu, ktorého sa zúčastnil aj druhý pretekár tímu, český pretekár Ondřej Ježek. Tomáš to nemal jednoduché, ešte pred nedávnom nevedel, či vôbec bude z dôvodu nedostatku financií jazdiť, ale všetko sa zmenilo s príchodom sponzora, poľskej strojárenskej firmy Zarmen a na Slovakia Ringu tak naňho čakal celkom nový motocykel Kawasaki Ninja ZX-10R. Keďže s týmto strojom doteraz nemal žiadne skúsenosti, cieľom testovania bolo predovšetkým zoznámiť sa s ním a vykonať na ňom základné úpravy pre jazdenie na okruhu.

Tomáš Svitok:"Som šťastný, že som mal možnosť odviezť sa na mojom novom pracovnom nástroji. Dva dni testovania boli predovšetkým určené na zoznámenie sa s motorkou nielen pre mňa, ale aj pre mechanikov. Navyše nebola ani kompletne upravená, jazdil som na štandardnom podvozku, no napriek tom musím povedať, že mám z motorky veľmi dobrý pocit, i keď na štvorvalcový motor som si musel zase trošku zvykať. To čo však dovoľuje elektronika ma veľmi milo prekvapilo, trakčná kontrola a motorová brzda fungujú skvelo a mohol som sa s tým celkom pohrať. Už teraz sa teším na Aragon, verím, že na mieste dotiahneme motorku do ideálneho stavu a podarí sa mi aj uspieť. Tamojší okruh mám rád a som teda celkovo dosť pozitívne naladený.“

Pridané: 12.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »