Anketa:
SK Energy – Fany Gastro: Jaro Černý nahradí v polovici sezóny 2013 Tomáša Svitka
ZdieľaťPridané: 27.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5369 [Šport - Cestné Motocykle]
SK Energy - Fany Gastro racing tím oznamuje zmenu v jazdeckom obsadený tímu, keď od 5. podujatia seriálu FIM Cup Superstock 1000, na legendárnom okruhu v talianskej Imole nahradí doterajšieho pretekára Tomáša Svitka ďalší slovenský jazdec Jaro Černý.
Tomáš Svitok predčasne ukončil účinkovanie v tíme v pozícii jazdca pre nepriaznivú ekonomickú situáciu.
Jazdci SK Energy Fany Gastro racing team:
- Ondra Ježek #9
- Jaro Černý #8
![]() |
Majiteľ tímu Ľuboš Gréč:
„Každá takáto zmena v priebehu sezóny je v podstate nepríjemná a spôsobuje veľa komplikácií. Vyskúšal som si to už vlani, keď z podobných dôvodov musel predčasne skončiť Talian Marco Bussolotti a čo nikto z nás nechcel, teraz tie isté dôvody zabraňujú Tomášovi pokračovať v pretekaní na tejto úrovni. Mrzí ma to o to viac, že Tomáš bol pri zakladaní tímu a jeho rozvoji, verím, že bude ochotný aj naďalej s tímom spolupracovať a že sa v našich farbách čo najskôr objaví na štartovnej listine niektorých pretekov.
Od posledného podujatia v Portimao sme riešili náhradu za Tomáša. Podľa zmluvy s promotérom súťaže musí tím odstupujúceho jazdca nahradiť iným jazdcom, čo by nebolo až také zložité, pretože náš tím si vybudoval pomerne slušný kredit, vďaka kvalitnej tímovej práci a veľmi slušným výsledkom, ktoré dosahuje tímová jednotka Ondra Ježek. Lenže pre mňa slovenský tím nie je slovenským bez slovenského jazdca. A tu je problém, ktorý, myslím, by mal trápiť nielen mňa, pretože na Slovensku máme len pár jazdcov, ktorí sú schopný prejsť schvaľovacím procesom komisie SBK a to nehovorím o podávaní kvalitných výkonov v náročnej svetovej konkurencii. Ekonomická situácia a podpora motocyklového športu je na Slovensku naozaj zlá, o čom svedčí aj to že, ani jeden z našich najlepších súčasných jazdcov nemá adekvátnu jazdeckú zmluvu, a tak mi paradoxne tento nepriaznivý stav pomohol. Nakoniec sme sa dohodli s Jarom Černým a Bily Racing Teamom, s ktorým máme dohodu do konca sezóny. Jara určite myslím nemusím nikomu predstavovať. Je to skúsený pretekár a verím, že sa úspešne popasuje s neľahkou situáciou, do ktorej ho staviame. Stojí pred ním niekoľko veľkých výziev, ako sú napríklad nový tím, nový motocykel (Kawasaki ZX10 R), iný systém pretekov, nové okruhy ktoré ešte nejazdil, veľmi kvalitná konkurencia... a to sme vďaka nedostatku času a nepriaznivému počasiu nestihli ani jeden test. Verím však, že sa veľmi rýchlo adaptuje na nové podmienky a zakrátko sa dostavia aj výsledky v podobe dobrých umiestnení. Všetci sa budeme snažiť vytvoriť Jarovi čo najlepšie podmienky, aby mohol zúročiť svoj jazdecký talent a schopnosti.“
![]() |
Jaro Černý nastúpi v seriály „Superstock 1000 FIM Cup“
Jaro Černý sa zapojí do seriálu „Superstock 1000 FIM Cup“, ktorý je súčasťou seriálu Majstrovstiev sveta Superbikov – WorldSBK www.worldsbk.com.
Jaro Černý z Kľačian pri Hlohovci, má 25 rokov a tohtoročná sezóna je už neuveriteľná deväťnásta v jeho kariére.
Černý je 12. násobný Majster Slovenska rôznych objemových kubatúr, Majster i vicemajster stredoeurópskeho seriálu Alpe Adria Championship. V posledných dvoch rokov úspešne súťažil v medzinárodných majstrovstvách Nemecka – IDM a každoročne reprezentuje Slovenskú Republiku i na Majstrovstvách Európy Superšportov ako najúspešnejší slovenský jazdec. Jaro sa pravidelne umiestňuje najlepšie i z česko-slovenských jazdcov. Na posledných ME Jaro vybojoval vynikajúcu 3.priečku, čo ale nemohol niekto „prežuť“ a náš oficiálny protest doteraz nieje doriešený. Nech si podľa toho urobí každý svoj úsudok ako to funguje.
Černý sa na novom motocykli, v novej sérii predstaví už tento víkend, 28.- 30.6. na trati v talianskej Imole.
Bude to vstup „na ostro“, pretože kvôli nepriazni počasia, sa Jaro nestihol s motocyklom Kawasaki oboznámiť. Na okruhu v Imole nikdy predtým neštartoval a bude to teda pre tohto jazdca veľká výzva.
Radi by sme poďakovali našim partnerom a kamarátom, osobitne spoločnosti Ecolution s.r.o., bez podpory ktorých by sa táto dohoda neuskutočnila. Vďaka za túto možnosť patrí i Ľubošovi Gréčovi.
Priamy prenos týchto pretekov môžete sledovať v nedeľu 30.6. o 10.30hod. na stanici Eurosport 2.
Pridané: 27.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vo Francúzsku na FIM Superstock 1000 Cup Jara Černého nahradí Svitok - Redakcia
- FIM Cup Superstock 1000: Tomáš Svitok bojoval na Silverstone aj s horúčkou - Redakcia
- Svitok na úvod sezóny svetového pohára Superstock 1000 2013 devätnásty - Redakcia
- Tomáš Svitok pred štartom sezóny 2013 - Redakcia
- Štart Jara Černého v Imole na FIM svetovom pohári Superstock 1000 - Redakcia
- Tomáš Svitok po štyroch mesiacoch opäť na štarte FIM Superstock 1000 v Magny Caurs 2013 - Redakcia
- 2.štart J.Černého v SP SUPERSTOCK 1000 - Redakcia
- Výzva: Štart Jara Černého v nadchádzajúcej sezóne v Moto2 je otázny! - Redakcia
- Hlasujte za svojho šampióna FIM sezóny 2013 - Redakcia
- Tomáš Svitok v Monze vybojoval štyri body - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!