Anketa:
Svitok na úvod sezóny svetového pohára Superstock 1000 2013 devätnásty
ZdieľaťPridané: 17.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2634 [Šport - Cestné Motocykle]
Pretekmi v španielskom Aragone odštartoval nový ročník Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000, ktorý je súčasťou podujatí Majstrovstiev sveta Superbikov. Na mieste nechýbal ani Tomáš Svitok, jazdec slovenského tímu SK Energy – Fany Gastro.
Už pred odchodom do Španielska bolo zrejmé, že Tomáša čaká náročný víkend. Len nedávno sa mu s pomocou nového sponzora podarilo zabezpečiť účasť v novej sezóne a nezostalo mu tak dosť času na testovanie motocykla Kawasaki Ninja ZX-10R, s ktorým doteraz nemal žiadne skúsenosti.
![]() |
Úvodné pretekárske podujatie sa tak preňho stalo v podstate testovaním bez väčšej šance na dobrý výsledok. Počas víkendu Tomáš zaznamenal dôležitý progres, keď s každým výjazdom na trať zrýchľoval a za tri dni dokázal zlepšiť čas na kolo o viac ako tri sekundy. V cieli nedeľných pretekov bol na 19. mieste.
![]() |
Tomáš Svitok:
„Takýto náročný vstup do sezóny som si rozhodne nepredstavoval, žiaľ, na novú motorku si zvykám veľmi ťažko. Ešte ma čaká neskutočne veľa práce, aby som k nej získal dostatočnú dôveru. Musím zmeniť celý jazdecký štýl a prispôsobiť sa požiadavkám nového stroja. Síce som sa po celý víkend posúval vpred, dokonca v zahrievacom tréningu sme pozmenili nastavenie a ja hneď dokázal ísť o sekundu rýchlejšie ako v kvalifikácii, ale aj tak ma čaká ešte dlhá cesta. S devätnástym miestom vôbec nie som spokojný, pretože trať v Aragone veľmi dobre poznám, mám ju rád a viem, že tu mám určite na viac. V poslednom kole pretekov som mal navyše kontakt so súperom a to ma pripravilo o 16. miesto. Teraz sa už sústredím na nadchádzajúce kroky a na to čo bolo musím rýchlo zabudnúť...“
Pridané: 17.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Svitok pred štartom sezóny 2013 - Redakcia
- SK Energy – Fany Gastro: Jaro Černý nahradí v polovici sezóny 2013 Tomáša Svitka - Redakcia
- Tomáš Svitok po štyroch mesiacoch opäť na štarte FIM Superstock 1000 v Magny Caurs 2013 - Redakcia
- Vo Francúzsku na FIM Superstock 1000 Cup Jara Černého nahradí Svitok - Redakcia
- Rozhovor: Jakub Jantulík je s úvodom sezóny 2013 spokojný - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!