Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaroslav Černý a Martin Durdík z Bily Racing Teamu po prvých pretekoch sezóny 2011

 Zdieľať

Pridané: 03.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5858 [Šport - Cestné Motocykle]

Jaro Černý absolvoval svoje prvé preteky v nemeckom medzinárodnom šampionáte -IDM, triedy Supersport 600 , na okruhu Lausitzring.

Černý testoval na východonemeckom okruhu pred dvoma týždňami, tekže to nebol krok do neznáma. Jazdec a tím využili poznatky z tréningov a Černý naďalej zlepšoval svoj čas a nastavenie motocykla.

Po piatkových voľných tréningoch nasledovali v sobotu dve kvalifikácie a prvý pretek.Prvá kvalifikácia pripadla na skorú rannú hodinu a Jaro doplatil na zlý výber zadnej pneumatiky.

Do druhej už boli vybraté iné zmesi a to sa prejavilo i na dosahovaných časoch. 5 minút pred koncom, práve keď sa Černý začal rapídne zlepšovať a bol na priebežnom 6. mieste, motocykel vypovedal poslušnosť. Jarov čas prekonal už iba jeden jazdec a bola z toho 7. pozícia z 39 jazdcov.

Motocykel po privezení do boxu opäť normálne fungoval a na telemetrii nebola zistená žiadna závada. Mechanik ešte skontroloval stroj, no všetko bolo v poriadku.

1.preteky boli vypísané na 17. kôl a Černý si v silnej konkurencii počínal veľmi dobre. O kvalite konkurencie Vám napovie jednosekundový rozdiel medzi 20 jazdcami v kvalifikácii.

V pretekoch sa štartové pole mierne trhalo a Černý jazdil v skupine o 6-10. miesto. V 10. kole keď Jaro figuroval na 8. mieste a tlačil na dvoch súperov pred sebou, prišlo k poruche motocykla, čo znamenalo i koniec preteku.

Sklamanie bolo po výborne rozbehnutom preteku veľké. V boxe prišla na rad opäť kontrola motocykla, ktorá nič neukázala a tak mechanici do neskorých nočných hodín pracovali na výmene všetkých možných elektronických dielov na motocykli.

Ranný warm up ukázal, že motorka funguje a s napätím sme čakali poobedňajší 2. pretek, ktorý bol vypísaný taktiež na 17. kôl. Černý štartoval opäť zo 7. pozície z kvalifikácie a štart sa mu tak ako v prvom preteku vydaril. Šťastena nám nebola naklonená ani tentoraz, keď v nájazde do prvej zákruty do Jara zozadu narazil niektorý zo súperov a poslal ho mimo trať. Ten nehodil flintu do žita ale naopak začal neuveriteľnú stíhaciu jazdu. Z posledného 39.miesta sa postupne prepracoval na 14.pozíciu a zabezpečil si aspoň 2. body do celkového hodnotenia.

Jaro Černý: „Neviem ako správne zhodnotiť uplynulý víkend ale určite som sklamaný. Mali sme veľa problémov a chýbalo nám aj trochu šťastia. V kvalifikácii sa mi podarilo zajazdiť len jedno rýchle kolo na mäkkej pneu a hneď bolo z toho 6.miesto. Do druhého rýchleho kola som sa už nedostal kvoli poruche ale celkovo som bol so 7.miestom na štarte spokojný. Na Lausitzi som bol druhý krát v živote a i táto skutočnosť nás napľňala optimizmom. Po slušnom štarte keď som sa pohyboval na úrovni 8-9. miesta, prišla pár kôl pred koncom porucha motocykla a musel som z dobre rozbehnutého preteku odstúpiť. Veľmi ma to mrzelo, ale dúfal som aspoň v druhý pretek. Opäť som slušne odštartoval ale pri nájazde som zacítil ako ma zozadu niekto trafil do nohy. Už som sa nedokázal vojsť do prvej zákruty a musel som to pustiť von. Nevzdal som to a po prvej zákrute som sa z 39. miesta dokázal dostat na 14. v cieli, čo bola aspoň malá útecha za snahu v podobe 2 bodov...Bol to môj prvý IDM pretek, tak verím, že na budúce to bude lepšie. Celý náš tím pracuje veľmi dobre a patrí im za to moja vďaka.“

Na jednej strane sme boli sklamaní ale na druhej sme zistili, že sme konkurencieschopní a vieme sa pohybovať na vyšších priečkach ako sme predpokladali.

Ďalší pretek nás čaká 8.5.2011 na ďalšom nemeckom okruhu v Oscherslebene.

Durdík absolvoval svoj 1. pretek seriálu Alpe Adria CHampionship i MSR v Maďarsku na okruhu Hungaroring. Martin sa predstavil v oboch šesťstovkových triedach, odniesol si body do Alpe Adrie i poháre v Majstrovstvách Slovenska. Durdík si zlepšil i svoje najlepšie časy na kolo. V Superstockoch 600 sa Martin v Alpe Adrii celkovo umiestnil na 15. mieste. V MSR to bolo 2.miesto. V Supersportoch 600 bol celkovo 11. a v MSR získal 1. miesto.

 Martin Durdík
Martin Durdík

Martin Durdík: „Na Hungaroringu som bol naposledy pred rokom a potreboval som najazdiť čo najviac kilometrov. Začal som volnými tréningami a kolo od kola sa mi darilo zrýchlovať. V sobotňajšej 1.kvalifikácii v stockoch sa mi podarilo vybojovať 14.priečku s časom 1,58.117. V druhej sa mi podarilo zlepšenie len o jednu desatinu co ma koniec posunulo na 19.priečku na štarte. V triede superšportov som po oboch kvalifikáciach štartoval zo 17.miesta . 1.pretek v stockoch, ktorý sa išiel na 10kôl, som štartoval z 19.miesta. Môžem povedať, že mi vyšiel štart a prvým okruhom som prechádzal 17. Mal som pred sebou skupinku asi 4 jazdcov, z ktorých sa mi podarilo ešte dvoch predbehnúť. Bolo z toho nakoniec 15.miesto a prave v stockoch sa mi podarilo moje maximum s časom 1,56.963. Trieda superšportov bola zaujímavá, chvíľu to vyzeralo, že sa pôjde na vode. Štartoval som zo 17.miesta a štart sa mi nad očakávania podaril. Predbehol som celú radu predomnou a posunul som sa tak na 13.miesto. Asi po piatich zákrutách som sa posunul na 11.priečku ked dvaja jazdci predomnou kolidovali. Závod bol však prerušený po zrážke dvoch jazdcov keď na trať vytiekol olej. Nasledoval opakovaný štart, ktorý bol už len na 5 kôl. Štartoval som z 11 miesta a tak som prešiel aj cieľom. Po sčítaní časov som sa nakoniec umiestnil celkovo na 11.mieste. Mojim cieľom bolo v oboch triedach bodovať čo sa mi nakoniec aj podarilo a som samozrejme s 1.závodným víkendom spokojný.“

Ďalší pretek Alpe Adria Championship sa uskutoční 15.5.2011 v chorvátskej Rijeke.

 Martin Durdík na pódiu
Martin Durdík na pódiu

Pridané: 03.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »