Anketa:
Šampionát v motokrose Slovakia MX Cup 2013 otvorili Šenkvice
ZdieľaťPridané: 22.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4683 [Šport - Motocross]
21.apríla 2013 sa v Šenkviciach uskutočnilo úvodné podujatie seriálu medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose SLOVAKIA MX CUP 2013. Šampionátu sa v triedach MX85, MX junior, MX2, MX3open a MX4 zúčastnilo 112 jazdcov zo štyroch krajín: Slovensko, ČR, Maďarsko a Poľsko.
Doplnená tlačová správa tímu MX Slovakia
Na trati, kde organizujúci M-cross Šenkvice už tri krát hostil jazdcov majstrovstiev sveta triedy MX3 a žien, mohli diváci vidieť veľmi zaujímavé súboje špičky slovenského, českého a maďarského motokrosu.
V silnej konkurencii, v ktorej však chýbal zranený Martin Kohút, domácich priaznivcov motokrosu potešilo víťazstvo Tomáša Šimka v triede MX2, ktorý štartuje za nový slovenský tím Slovakia MX profi team. Za uvedený tým, ktorý je generálnym partnerom celého seriálu MM SR SLOVAKIA MX CUP 2013, štartuje i Jiří Čepelák, ktorý získal druhé miesto v triede MX3open. Divácky zaujímavé súboje boli i v najmladšej triede MX85, kde patrili všetky medailové miesta slovenským jazdcom.
Po dvoch finálových jazdách bolo poradie na stupni víťazov jednotlivých tried nasledovné:
- MX85: 1.Pavol REPČÁK (SVK) KTM, 2.Tomáš KOHÚT (SVK),KTM 3. Jaroslav ANTALIČ (SVK), KTM
- MX junior: 1.Martin KRČ (ČR), KTM 2.Michal NOVOCKÝ (SVK),KTM 3.Richard ŠIKYŇA (SVK),KTM
- MX2: 1.Zomáš ŠIMKO (SVK) KTM, 2.Gábor FRIRTOSVÁRI (HUN),KTM 3.Tomáš PAUL (ČR), Suzuki
- MX3open: 1. Petr BARTOŠ (ČR, KTM 2.Jiří ČEPELÁK (ČR) Yamaha 3.Bence SZVOBODA (HUN) KTM
- MX4: 1.Peter PIPICH (SVK),Suzuki 2.Pavol STRNISKO(SVK),KTM 3.Milan JUNG(SVK), Suzuki
![]() |
Vynikajúci štart tímu MX Slovakia na slovenských majstrovstvách
V nedeľu, 21.apríla sa v Šenkviciach uskutočnilo úvodné podujatie seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v motokrose jednotlivcov. Jazdci z tímu MX Slovakia v zložení Richard Šikyňa, Jaroslav Antalič a Tomáš Kohút posilnený v tejto sezóne na Slovensku o Michala Novockého predviedli vynikajúce výkony, za čo si vyslúžili nejedno uznanie z úst prítomných.
![]() |
Michal Novocký, jazdiaci v triede MX Junior (KTM 125) hneď v prvej jazde presvedčil všetkých prítomných, že chce v tejto sezóne zabojovať o titul v tejto kubatúre. Včera bol rýchlejší iba český jazdec Martin Krč (KTM 125), ale medzi Slovákmi jednoznačne dominoval. V obidvoch jazdách vybojoval 2. miesto, ktoré mu nakoniec patrilo aj na stupni víťazov.
![]() |
Richard Šikyňa sa po prvý krát predstavil na Slovensku v pretekoch triedy MX Junior (KTM 125) a aj keď mu nevyšiel štart v prvej jazde a vzápätí ho úplne zastavila skupina jazdcov po hromadnom páde, nikoho nenechal na pochybách, že ho znovu budeme vídať medzi najlepšími. Vynikajúcou stíhacou jazdcov sa z posledných priečok prebojoval až na fantastické 4. miesto. V druhej jazde skončil dokonca tretí, čo mu nakoniec vynieslo pódiové 3. miesto.
![]() |
Zahanbiť sa nedali ani Jaroslav Antalič a Tomáš Kohút v triede MX85, keď v obidvoch jazdách predvádzali spolu s Pavlom Repčákom od štartu až po cieľovú pásku nádherné súboje o prvé tri priečky. Najšťastnejší odchádzal Palo Repčák, keď nakoniec vyhral prvú a aj druhú jazdu. Dva krát v tesnom závese za ním skončil Tomáš Kohút a tretí skončil Jaroslav Antalič, ktorý viedol v oboch jazdách a o prvenstvo prišiel až úplnom závere pretekov. V tomto istom poradí sa ukázali chalani aj na stupňoch pre najlepších. Súboje týchto troch jazdcov patrili včera určite k tým divácky najatraktívnejším.
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu: „Miki Novocký sa predviedol v prvých pretekoch za náš tím v tom najlepšom svetle v akom mohol a rozhodne nepochybujem o tom, že si zaslúži uznanie. Bol najlepším Slovákom v kategórii, keď ho porazil iba Martin Krč (CZ). Rišo Šikyňa sa znovu ukázal ako obrovský bojovník a po nevydarenom štarte v prvej jazde sa dokázal prebojovať až na 4. pozíciu. K druhej jazde, kde skončil tretí, ani nemám čo dodať. Som tiež veľmi hrdý na Jara Antaliča a Tomáša Kohúta, ktorí včera dokázali celej motokrosovej obci na Slovensku, že rozhodne patria medzi naše veľké nádeje. A či som spokojný s výsledkom? Štyria jazdci v tíme a všetci na stupni víťazov! No kto by nebol?“
Pridané: 22.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovakia MX&QUAD Championships – MOTOCORSE Cup 2016 - Záverečný pretek šampionátu Gbely - Redakcia
- Ukončenie seriálu MM SR v motokrose – Slovakia MX cup 2013 - Redakcia
- Už tento víkend v Šenkviaciach: Majstrovstvá sveta MX3 a žien v motokrose 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!