ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2013 - Slovensko v súťaži juniorských trophy teamov a v súťaži klubových tímov

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5806 [Šport - Enduro]

Tohtoročný 88. ročník medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže sa pod organizačnou taktovkou Talianskej motocyklovej Federácie uskutoční v dňoch 30.9.-5.10.2013 na ostrove Sardínia.

Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2013:

| Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2013 |

Tento rok je to už 100 rokov od prvej súťaže enduro v Carlisle vo Veľkej Británii a práve v duchu osláv tohto jubilea sa nesie celý tohtoročný ročník tejto motocyklovej olympiády, ako sa neraz šesťdňová nazýva.

Na podujatie je prihlásených celkom 627 jazdcov z 36 krajín, čo je historická účasť na týchto majstrovstvách sveta v tímovej súťaži endura. V hlavnej súťaži „trophy teamov“ je 20 krajín, medzi juniormi 16 krajín a medzi ženami už tradičná šestica krajín. Najpočetnejšia je štart. listina súťaže klubových tímov, kde je trojčlenných 139 tímov. Počet prihlásených jazdcov na ISDE 2013 dopĺňa šestica jazdcov v súťaži jednotlivcov.

Tak ako minulý rok i tento rok sa ŠK EaR SMF zamerala na mladých jazdcov a napriek veľmi zlej finančnej situácii prihlásila na šampionát juniorský tím. SLOVAKIA JUNIOR TROPHY TEAM sa na Sardínii, po obdobných problémoch so zraneniami ako v roku 2012, predstaví v zložení: Thomas Hostinský (#316), Patrik Halgaš (#317), Valér Gara (#318), Lukáš Rosina (#319). Z pôvodného zloženia zranenie vyradilo Dušana Pualena a Jakuba Jurička. Nakoľko k zraneniu menovaných jazdcov došlo posledných dňoch, ŠK EaR SMF a manager tímu Zlatko Novosád menovali do tímu náhradných jazdcov, avšak pôvodný zámer a ciele tímu daná situácia veľmi zmenila. Napriek tomu pevne veríme, že obdobne ako v minulom roku v Nemecku, tím situáciu zvládne a v silnej medzinárodnej konkurencii bude úspešný. V publikovanej štart.listine ešte stále figuruje pod št. číslom 317 Jakub Juríček, avšak v danej triede E3 bude s týmto číslom za Slovensko štartovať Patrik Halgaš. Thomas Hostinský bude súperiť s jazdcami triedy E2 a zostávajúc dvaja Valér Garaj a Lukáš Rosina v triede E1. (Na priloženom plagáte je tím pred uvedenými zmenami.)

Okrem juniorskej súťaži má Slovensko zastúpenie i v súťaži klubových tímov, kde štartuje Enduro Motoklub Malé Trakany v ktorom sa predstaví nestor slovenského endura a úspešný Československý a Slovenský reprezentant Emil Čunderlík (#540), dvojnásobný účastní relly Dakar Ján Zaťko(#640)a tím dopĺňa mladý jazdec Miroslav Máčaj (#440). Všetci traja budú idú v triede C3. SMF má zastúpenie i v ďalšom klubovom tíme a to v tíme UFO Zlaté Hory (ČR), v ktorom štartuje Radovan Míl, český jazdec s licenciou SMF. Česká republika tak ako i Slovensko má v tomto roku zastúpenie len v juniorskej súťaži a v súťaži klubov, v hlavnej súťaži trophy teamov ČR neštartuje.

Juniorská výprava SMF odchádza do dejiska šampionátu v pondelok 23.9.2013 s tým, že predpokladaný príchod do Olbie je v utorok okolo obeda. Klubový tím vyráža na Sardíniu o deň neskôr. Slovenskí jazdci odovzdávajú motocykle do uzatvoreného parkoviska vo štvrtok popoludní, t.j. do tohto termínu musia byť motocykle pripravené tak, aby zvládni 6 náročných dní v okolí mesta Olbia, pričom celkom jazdci najazdia 1500 km na ktorých ich čaká 15 náročných testov.

Otvárací ceremoniál je na programe v centre dejiska v prístave mesta Olbia v sobotu 28.9.2013.

Medzi hlavných favoritov zaiste patria Francúz, ktorý obhajujú prvenstvo z roku 2012 a ktorý majú v tíme dvoch tohtoročných majstrov sveta v kategóriách E1 a E3 s Christophe Nambotina a Antoine Meoma. Horúcom želiezkom v ohni budú i domáci jazdci a to ako v seniorskej, tak i v juniorskej trofeji.



Priaznivcov slovenského endura budeme o účinkovaní našich jazdcov pravidelne informovať a to prostredníctvom tlačových správ , web stránka www.smf.sk a prostredníctvom facebooku www.facebook.com/groups.

Bližšie informácie k podujatiu získate na stránke: www.fim-isde2013.com

Pridané: 22.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2013:

| Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »