ISSN 1336-6491 | Online: 2361 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2013 Sardínia - Slováci majú motocykle odovzdané

 Zdieľať

Pridané: 27.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3741 [Šport - Šesťdňová]

88.ročník medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE sa tento rok ide na Sardínii v Taliansku v dňoch 30.9.-5.10.2013.

Slovensko na tejto motocyklovej olympiáde, ako sa neraz šesťdňová nazýva, reprezentuje v svetovej súťaži juniorov Slovakia junior trophy team v zložení Thomas Hostinský, Lukáš Rosina, Valér Garaj a Patrik Halgaš. Manažérom tímu je aktívny jazdec Zlatko Novosád. Okrem juniorky má Slovensko zastúpenie i v súťaži klubových tímov, kde štartuje za Enduro klub Malé Trakany Emil Čunderlík, Ján Zaťko a Miroslav Mačaj.

Slovenskí jazdci od príchodu do dejiska podujatia absolvovali obhliadku trate a špeciálnych testov. Podľa vyjadrenia jazdcov a manažéra tímu čaká účastníkov šesťdňovej náročných šesť dní. Trate sú kamenisté a prašné. Na 627 jazdcov z 36 krajín čaká každý deň 6 špeciálnych testov, ktoré sú na naše pomery dosť dlhé, cca 10 min.

Vo štvrtok všetci slovenskí jazdci absolvovali administratívnu a technickú prebierku, po ktorej už zostávajú súťažné motocykle v uzatvorenom parkovisku a jazdci si ich vyzdvihnú až v pondelok ráno, pred štartom prvého súťažného dňa.

Na dnešnej prebierka mal problém favorit šesťdňovej trophy tím Francúzska, ktorého nie všetci jazdci mali v súlade s pravidlami ŠPZ-tky svojich motocyklov a taktiež farebné ladenie prilieb jazdcov tímu. Medzinárodná JURY bude uvedené problémy francúzskych jazdcov riešiť na najbližšom zasadnutí v sobotu popoludní. Slávnostné otvorenie 88.ročníka ISDE 2013 je na programe v sobotu večer.

O priebehu jednotlivých dní šesťdňovej Vás budeme priamo z dejiska podujatia informovať v pravidelných tlačových správach.

Pridané: 27.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »