ISSN 1336-6491 | Online: 1754 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka do Beckova -19.5.2013

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3860 [Šport - Motocross]

Tretie podujatie SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013 - Motoshop Žubor cup 2013 vyvrcholí už túto nedeľu 19.5.2013 na trati v Beckove.

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Pozývame Vás na tretie podujatie SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013 - Motoshop Žubor cup 2013, ktoré sa bude konať už túto nedeľu 19.5.2013 na trati v Beckove. Trať s dĺžkou 1800 metrov sa ide v smere hodinových ručičiek.

Poloha:
N: 48°47’43.95"
E: 17°53’15.86"

Príjazd k trati:

Diaľnica : D 1 Bratislava -Nové Mesto n/V Odbočka : Rakoľuby, Beckov

Administratívna kontrola bude v sobotu (18.5.2013) v čase od 19:30 do 21:00hod a v deň preteku (19.5.2013) od 06:00 – 07:50hod.

Časový harmonogram dostane každý jazdec pri administratívnej, treba si ho pozorne prečítať.

Oboznamovací tréning
08:00hod

Kvalifikačný tréning
10:10hod

1. finálová jazda
11:50hod

2. finálová jazda
14:50hod

Vyhlásenie celkových výsledkov
17:55hod

Video: MX Beckov - jedno predstavovacie kolo

Opis trate

Trať sa ide v smere hodinových ručičiek, takže po štartovej rovinke je prvá prerieďovacia točka doľava. Dá sa ísť či už vnútrajškom na krátko, alebo potom naďaleko v tobogáne. Nasleduje prvá dlhšia lavica po ktorej je krátka rovinka a „nový zaujímavý dvojposchodový skok nad podchodom“. Dá sa krásne skočiť celý, ale treba ho presne trafiť. Po ďalšej rovinke je na rade pravá s tobogánom (za ňou je cieľ) a po pravej sa ide ľavá s vysokým tobogánom. Pokračuje sa po mierne zahnutej otvorenej pravotočivej. Nasleduje dlhá rovinka, na ktorej je v prvej tretine lavica s miernym nájazdom a pozvoľným dopadom, ktorá sa dá skočiť úplne hocikde. Po rovinke v maximálnej rýchlosti nasleduje pravá otočka o 180 stupňov s malým tobogánom. Znova pokračuje dlhá, ktorá tu má dva menšie po sebe nasledujúce skoky. Na konci rovinky je vysoká kaskádová lavica. Má v podstate dva dopady. Prvý je v polovici lavice na rovinu a druhý vzdialenejší na dopad. Hneď za lavicou sa dráha stočí doľava, krátka rovinka, točka doprava a nasleduje lavica s pozvoľným dopadom. Ďalšia rovinka je napojená na „nekonečnú miernu“ ľavú točku na konci s utiahnutou ľavou. Hneď na to sa dráha stočí doprava, nasleduje krátka nízka lavička za ktorou trať pokračuje v mierne pravotočivej točke. Na konci je znova točka ostro zlomená doprava a následne pokračuje točka doľava. Kratučká rovinka, široká točka doľava, hneď na to doprava a za ňou čaká asi dvojmetrový zub. Znova rovinka na konci s pravou točkou, za ktorou je vyššia a kratšia lavica. Kratučká rovinka, točka doprava a už sme na rovinke, kde sme sa napájali po štarte na dráhu. Takže už nás čaká známy úsek. Ľavá točka s tobogánom, dlhá nízka lavica, rovinka, dvojposchodový skok, rovinka točka doprava a cieľ.

Bufet bude otvorený už v sobotu cca od 15:00hod.

Všetkých srdečne pozývame a pretekárom prajeme veľa úspechov v týchto aj v nasledujúcich pretekoch tejto sezóny.

Motoshop Žubor team

Video: Motoshop Žubor Cup Beckov 19.5.2013 pozvánka

Pridané: 14.05.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »