Anketa:
Peugeot Tweet 125 2013 – Vtáčik Twíti do mesta 2/2
ZdieľaťPridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 14000 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Vypisovať tu všetky možné varianty konkurencie by bolo na dlho. Preto spomeniem len pár. Pri našom teste sme mali k dispozícii Hondu PCX za 2 390,-. Mne osobne sa dizajnovo menej páči, stredový tunel mi je nesympatický, brzdy sa mi zdali slabšie ale štart-stop systém a spotrebu chválim. Piagio Fly 125, ktorý sme už tiež testovali. Cenovka je dosť priateľská (2290 Eur), má ale vyšší výkon a nizučkú spotrebu. Yamaha Cygnus X 125 za 2690 Eur, poprípade Keeway ARN 125 za 1299 Eur alebo YUKI 125 Fairy s cenou 1012 Eur.
Záver
Celkovo sa mi okrem toho „čínskeho“ výzoru Peugeot Tweet zapáčil. Jazdenie v meste, ale aj mimo mesta bolo zábava. Vďaka svojej nízkej hmotnosti (suchá 109kg) a tenkým úzkym kolesám sa dobre Twítik ovláda a preklápa. Máte nad ním stále kontrolu a pocit bezpečia. Spotreba je presne ako pri Satelise veľmi pohyblivá. Nakoľko sa jedná o relatívne malý objem a pri maximálke atakujúcej 110 km/hod. sa spotreba dokáže vyšplhať na nelichotivých 3,8 litra. Ale pri úspornejšie jazde, hlavne v zákonoch stanovených limitoch , sa dá priemerná spotreba okresať na rozumných 2,5 na sto. Ak k tomu prihodím dobrú úžitkovú hodnotu a relatívne nízku predajnú cenu, dostanem výsledok v podobe vhodného presúvadla.
Pozadie / Wallpaper:
Plusy a mínusy
cena, úžitková hodnota, brzdy, 16-ky kolesá | čínsky výzor, menší odkladací priestor |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Peugeot Tweet 125, 2013:
Servisný interval | 2500 km |
Spotreba | 3 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 5,7 l |
Cena motorky | 2 190,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | vo výbave |
Kufor topcase | 72,80 EUR |
Turistické plexi | 187 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 24 EUR |
Spätné zrkadlo | 30 EUR |
Smerovka | 37 EUR |
Svetlomet | 148 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Begam.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Peugeot | Honda | Piaggio | Yamaha | Yuki |
Model: | Tweet 125 | PCX 125 | FLY 125 3V | Cygnus X | Fairy 125 |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | ||||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 124.9 ccm | 124 ccm | 125 ccm | 124.6 ccm |
Max. výkon: | 9.52 k (7.00 kW) / 7500 ot. | 11.70 k (8.60 kW) / 8000 ot. | 12.10 k (8.90 kW) / 8250 ot. | 10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 12 Nm / 6000 ot. | 10.7 Nm / 6750 ot. | 9.3 Nm / 7500 ot. | 8.4 Nm / 5500 ot. | |
Kompresný pomer: | 11:1 | 10 : 1 | 9,2 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.8 mm | 52,4 x 57,9 | 52 X 58.6 mm | 52.4 x 57.9 mm | 52,4 x 57,8 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | ||
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC (3V) | |||
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická | |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | variátor | |
Zdvih vpredu: | 100 mm | 78 mm | |||
Zdvih vzadu: | 75 mm | 95.5 mm | |||
Brzdy vpredu: | kotúčová | kotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 226 mm | 220 mm | 220 mm | 216 mm | |
Pneu vpredu: | 110/70 - 16 | 90/90 14M/C 46P | 120/70 R12 | 110/70-12 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 226 mm | 130 mm | 220 mm | 150 mm | |
Pneu vzadu: | 110/70 - 16 | 100/90 14M/C 57P | 120/70 R12 | 120/70-12 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 109 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg | 120 kg | 107 kg | ||
Výška sedla: | 760 mm | 760 mm | 785 mm | ||
Rázvor: | 1315 mm | 1295 mm | 1324 mm | ||
Dĺžka: | 2000 mm | 1915 mm | 1850 mm | 1855 mm | 1860 mm |
Šírka: | 690 mm | 740 mm | 720 mm | 685 mm | 670 mm |
Výška: | 1120 mm | 1090 mm | 1325 mm | 1130 mm | 1160 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 113 mm | |||
Objem nádrže: | 5.7 l | 5.9 l | 7 l | 7.4 l | 4.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 110 km/h | 85 km/h | |||
Spotreba paliva: | 2.2 l/100km | 1.9 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 276 km | |||
Servisný interval: | 10 000km | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 7/2013 2 190,- EUR | Cena 07/2013: 2 390,- EUR | Cena 10/2012: 2 150,- EUR Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR | Cena 10/2012: 2 590,- EUR |
Pridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora