Anketa:
Peugeot Tweet 125 2013 – Vtáčik Twíti do mesta 1/2
ZdieľaťPridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 14214 [Testy a predstavenia - Test]
Twíty. To bolo prvé čo ma napadlo keď som ho uvidel a prečítal som si jeho názov. Aj keď ho podľa výzoru radím medzi „čínske“ skútriády, napriek tomu som sa povozil veľmi dobre. Ba priam perfektne.
![]() |
Predstavenie
Tweet je klasický skúter, ktorý má 125 kubíkový vzducháč s výkonom 7 kW a je postavený na šestnásť palcových kolesách. Vďaka svojej nízkej hmotnosti, 16tkovím tenkým kolesám a dobre rozloženej hmotnosti sa skútrik ovláda úplne intuitívne. Niečo dopomôže ešte psychika, že veď je lacný, tak to až tak nezabolí v peňaženke a k dokonalému približovadlu už len priradiť priaznivú cenovku. No a 2 190,- sa mi zdá na kombináciu kvalita, značka a výkon, celkom rozumná cenová hladina.
Samozrejme je kvalita materiálov a ich spracovanie je na trochu nižšej úrovni, ako pri Satelise, ale je to úplne pochopitelné. (Tweet je vyrábaný v Číne.) Dovolím si tvrdiť, že aj trochu žiadané. Ako som spomínal, k Satelisu som okamžite chytil citovú väzbu a bolo mi ľúto len tak ho nechať zmoknúť pod barákom, poprípade by ma hrozne mrzelo čo i len malé oškretie, zapríčinené prepletačkou v mestskej džungli.
To sa týka aj „budíkov“. Jednoduchosť, ako keby to robili Sparťania. Dominantný analógový rýchlomer, stav paliva, počítadlo denných a celkových kilometrov a hodiny. Čo viac potrebujete v meste, že? Jasné, kontrolky blikačiek a diaľkových svetiel. „Sečteno podtrženo“, áno sú tu až tri kontrolky.
Skúter je už v sérii vybavený dvomi stojanmi, hlavným a bočným. Pri stavaní skútra na hlavný stojan som sem tam zavadil o kick páku. To mi trochu vadilo, pretože to samozrejme pri naštartovanom motore vždy zachrčalo a to nemám rád. Ale zas na druhej strane, musím možnosť manuálneho štartovania pochváliť. Predsa len sa v meste stále štartuje, vypína, znova štartuje a znova vypína a aj keď idete dlhšie, tak na dobitie akumulátora to nemusí stačiť. Preto som sem tam využil kopačku a jedným kopom roztočil maličký, ale veľmi svižný motorček. Tak isto ako kopačka ma potešilo aj vzduchové chladenie. Je to technicky jednoduchšie riešenie a určite aj lacnejšie, ako vodou chladené motory.
![]() |
Kam ho zaradiť
Primárne sa jedná o mestský skúter a tomu zodpovedá ďalších pár vecí. Podstatná je určite rovná podlaha na nohy, ktorá v spolupráci s klasickým háčikom dáva možnosť odviesť nejakú tú ilegalitku, poprípade sieťkový mech s cibuľou pre Meliška. Dve malé skrinky v stredovom stĺpiku a zadný integrovaný nosič ešte o málinko zvyšuje kapacitu pre prípadné náklady. Keďže 5,7 litrová nádrž je umiestnená pod sedlom, pre odloženie integrálky už nezostalo miesto. Hodíte sem tak akurát džetku, čo v prípade metského skútra nemôžeme pokladať za mínus. Sedlo sa otvára buď otočením kľúčika v spínačke, alebo prepínačom diaľkových svetiel.
Podvozok a Brzdy
Podvozok a brzdy Twítika sú aj navzdory nízkej cene na pomerne vysokej úrovni. Minimálne v triede skúter je odpruženie nadštandardné. Žiadna mäkučká kolíska, ale ani tvrdá športová kostitraska. Brzdy sú nielenže dostačujúce do mesta, ale aj pri dlhších rýchlopresunoch a následnom myšičkovaní pri maximálnej rýchlosti, pracovali bezproblémovo. Ani raz som nemal pocit, že by som nedobrzdil. Vlastne v meste som si pri blbnutí pri každom brzdení dovolil „zapískať“ a nakresliť čiernu lajnu.
Dlhšie medzimestské presúvačky
Twítiho som pojazdil nielen v meste a za pekného počasia, ale tak isto ako Satelisa som ho zobral do práce a samozrejme aj za dažďa. Každému je jasné, že pri absencii štítka je ochrana proti vetru a dažďu takmer nulová. Nohy a tesne nad pás je to v pohode, ale od brucha až po hlavu ste mokrí nato tata. Ako tak pomáha, ak zaľahnete a prilbu prilepíte až na prístrojovku, ale zas to nie je bohvie ako pohodlné. Každopádne ale lepšie, ako byť premočený. Poprípade je tu riešenie v podobe zakúpenia doplnkového plexi z ponuky.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
![]() |
Pridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Súvisiace články:
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
- Vyskúšali sme: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta - Awia
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014 - Ifk0
- Yamaha NMAX 125 - každodenný život je súčasťou balenia (porovnanie s Hondou PCX) - datadive
- Honda MSX125 2013 - Opička je späť - matox
- Peugeot Django Sport 125 2015 - Retro / Metro - datadive
- Test novinky Piaggio Medley 125 S 2016 - Ifk0
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition - Muli
- Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX - Muli
- Štýlový skúter do mesta - Honda NSC50R 2013 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora