ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Vištuk 07.07.2013

 Zdieľať

Pridané: 01.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3814 [Šport - Motocross]

Nech sa páči. A máme tu už piaty závod sezóny v seriály Motoshop Žubor Cup 2013. Tento krát nás privíta motokrosová dráha vo Vištuku a to už túto nedeľu 07.07.2013.

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Seriál sa nám prevalil cez svoju polovicu, pred nami máme už len tri závody a teda treba využiť každý jeden závod na zbieranie cenných bodov. Ten, komu nejde o body, ale skôr si ide len dobre zapretekať, určite neobanuje a na rozšírenej, upravenej a už aj tak dosť peknej dráhe, si príde na svoje.

Na dráhe som bol túto sobotu a pre tých čo na nej ešte neboli som pripravil krátky a jednoduchý opis dráhy aj s video. Nech sa páči študujte.

Video: MX Vištuk - Predstavenie trate

Poloha:
N: 48°19’46.12"
E: 17°23’55.31

PRÍJAZD K TRATI:
Diaľnica: D1 Trnava-Bratislava , Štátna cesta: Budmerice-Šenkvice

Administratívna kontrola bude v sobotu (6.7.2013) v čase od 19:30 hod do 21:00 hod a v deň preteku (7.7.2013) od 06:00 hod – 08:00 hod.

Časový harmonogram dostane každý jazdec pri administratívnej kontrole, treba si ho pozorne prečítať + energetický nápoj ADRENALIN :)

Oboznamovací tréning - 08:00hod

Kvalifikačný tréning - 10:10hod

1. finálová jazda - 11:50hod

2. finálová jazda - 14:50hod

Vyhlásenie celkových výsledkov – 18:15 hod

Bufet bude otvorený v sobotu cca od 14:00 hod.

Dúfam, že sa v nedeľu vidíme, dobre si zajazdíme a spravíme pre seba aj divákov krásny závod, plný bojov a zvratov, ale stále v duchu fair play.

Pridané: 01.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »