Anketa:
Pozvánka na Motoshop Žubor cup - Veľké Uherce 01.09.2013
ZdieľaťPridané: 25.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4434 [Šport - Motocross]
A máme tu predposledný závod sezóny v seriály Motoshop Žubor Cup 2013. Tento krát nás privíta motokrosová dráha vo Veľkých Uherciach a to v nedeľu 01.09.2013.
Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
![]() |
Poloha:
N:48°36’42.08"
E: 18°25’44.58"
PRÍJAZD K TRATI:
Štátna cesta : Partizánske – Prievidza, odbočka smer Zlaté Moravce
Vzdialenosť od najbližšieho mesta / obce : priamo v obci
TRAŤ:
Dĺžka trate : 1800m
Minimálna šírka: 6m
Prevýšenie : 20m
Smer jazdy : proti smeru hodinových ručičiek
Administratívna kontrola bude v sobotu (31.8.2013) v čase od 19:30 hod do 21:00 hod a v deň preteku (1.9.2013) od 06:00 hod – 08:00 hod.
Časový harmonogram dostane každý jazdec pri administratívnej kontrole, treba si ho pozorne prečítať + energetický nápoj ADRENALIN
Oboznamovací tréning - 08:00hod
Kvalifikačný tréning - 10:10hod
1. finálová jazda - 11:50hod
2. finálová jazda - 14:50hod
Vyhlásenie celkových výsledkov – 18:15 hod
![]() |
Video: MX trať Veľké Uherce
Pridané: 25.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MOTOSHOP ŽUBOR CUP – Veľké Uherce - mikulec
- Pozvánka - Motoshop Žubor cup Dubňany 14.9.2013 - mikulec
- Pozvánka na Motoshop Žubor cup vo Sverepci – 16.6.2013 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014 - mikulec
- Motoshop Žubor Cup Beckov 19.05.2013 - mikulec
- MOTOSHOP ŽUBOR CUP - Kalendár, kategórie a bodovanie - mikulec
- MOTOSHOP ŽUBOR CUP - SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013 - mikulec
- MOTOSHOP ŽUBOR CUP – pohľad na Senicu - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Vištuk 07.07.2013 - mikulec
- Motoshop Žubor cup v Gbeloch s veľkým rekordom!!! - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!