Anketa:
Jaro Černý po pretekoch v Silverstone
ZdieľaťPridané: 06.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2575 [Šport - Cestné Motocykle]
Na anglickom okruhu Silverstone, pokračoval šiestym a siedmim pretekom seriál svetového pohára FIM Superstock 1000. Na podujatí sa predstavil i slovenský jazdec Jaroslav Černý (SK Energy-Fany Gastro tím).
Pre slovenského jazdca to príliš šťastný víkend nebol. Bohužiaľ celý víkend bol skôr trápenie. Prakticky počas celého víkendu sa pracovalo na nastavení Jarovej Kawasaki, ale požadované zlepšenie sa nepodarilo dosiahnuť. Jaro nemal z jazdy dobrý pocit a nepodarilo sa mu zladiť s motocyklom. Taktiež sa stále prejavuje Jarov deficit najazdených kilometrov počas nútenej pretekárskej prestávky. Do prvého preteku štartoval z 21. pozície a štart sa mu relatívne vydaril. Od tretieho, štvrtého kola motorka strácala grip, čo nakoniec v ôsmom kole viedlo k highsideru a následnému pádu jazdca. V tom čase začalo i popŕchať a pretek bol červenou vlajkou zastavený a ukončený. Jaro bol teda klasifikovaný na 22.mieste.
![]() |
Po páde mal Černý problémy so zápästím, kolenom a ramenom a na štart druhého preteku sa preto vôbec nepostavil. Doma Jaro absolvuje vyšetrenia, či následkom pádu nedošlo k nejakej praskline či zlomenine.
![]() |
Seriál MS Superbike a SP Superstock 1000 si teraz dopraje mesačnú prestávku, po ktorej sa 1.9. jazdci všetkých tried opäť postavia na štart na nemeckom okruhu Nurburgring.
Pridané: 06.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Croatia rally 2016: D5 – najdlhšia etapa a viaceré odstúpenia - Landal
- Ako prehrať - príbeh z trate Motoride Baja Romania 2011 - haro007
- Tragédia Moto2 v Misane: Opustil nás Shoya Tomizawa - Varan
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!