ISSN 1336-6491 | Online: 1831 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt 67 – "Letné prázdniny"

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2013 Autor: Mirka67
Čitatelia: 4252 [Šport - Motocross]

Ahojte. Znovu sa hlásim s novými informáciami o mne a o mojom krásnom koníčku. Keďže s príchodom leta a prázdnin mi všetky školské povinnosti skončili, môžem sa konečne viac venovať motorke. Napriek tomu, že sa mi teraz darí trénovať častejšie, stále to ešte nie celkom to, čo by som si predstavovala, ale aj za tento drobný posun som rada

Za posledné dva mesiace som bola v rámci Motoshop Žubor Cupu na dvoch pretekoch - vo Sverepci 16.6. a vo Vištuku 7.7. Tieto dva preteky boli poslednými dvoma v rámci Žubor Cupu „pred prázdninami“. Vo Sverepci ma čakala náročná „majstráková“ veľmi členitá trať, čo som si veľmi dobre uvedomovala. Na trať a samotný pretek sme prišli trochu nezvyčajne o dva dni skôr, pretože pred tým som bola na prijímačkach na Akadémií Policajného Zboru, žiaľ neúspešne, ale za pokus to stálo. Deň pred pretekom sme využili na lepšie spoznanie trate, ktorú sme pomohli opáskovať, keďže sme s tatikom nedokázali len tak nečinne sedieť, keď ostatní pracovali. Na tomto preteku nešlo ani tak o umiestnenie, či výsledok, išlo najmä o to, či to vydržím. Ako som už spomínala, trať bola pre mňa náročná, kvôli výjazdom a veľkým skokom. Takže základom bolo odjazdiť a mať dobrý pocit. To sa mi nakoniec aj splnilo. Mám určite nové skúsenosti a organizátori pripravili pekný pretek

Druhý pretek sa konal 7.7. vo Vištuku, tam som sa veľmi tešila pretože od Sverepca som na motorke nebola. Znovu ako vždy sme išli deň vopred. Je to určite lepšie a nie je ani taký stres. Ráno bola trať pekne poliata a moja jazda sa páčila aj môjmu tatíkovi, čo bolo super. Ale vo finálových jazdách sa všetko obrátilo proti mne, ruky mi úplne prestali fungovať, asi na truc, že som sa tak tešila, okrem toho mi aj nepekne mozole úplne znepríjemnili jazdu a ešte dlhé dni po preteku som sa na ne pozerala a prosila ich, nech sa zahoja. Ale treba to prekusnúť a ide sa ďalej. Každý jeden pretek mi dáva nové skúsenosti a ešte väčšiu chuť jazdiť. Dokážem sa medzi nimi porovnať a skúšať zlepšovať to, čo mi zatiaľ nejde. Chlapci sa v priebehu sezóny veľmi zlepšili, takže dosť zaostávam.

Aktuálne už natvrdo „Zarezávam“ v práci, takže som sa pridala k aktívne tvoriacej časti obyvateľstva, vďaka čomu sa ale už aj samostatne viem podielať na financovaní svojho koníčka, čo ma veľmi teší.

Takže vidíme sa opäť na trati „po veľkej prestávke“ a všetkým ďakujem za dôveru a podporu, ktorú do mňa dávate

Pridané: 13.08.2013 Autor: Mirka67 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »