ISSN 1336-6491 | Online: 1791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt 67 Výsledky - Update 3, Pretek Budimír

 Zdieľať

Pridané: 07.09.2012 Autor: Mirka67
Čitatelia: 5948 [Šport - Motocross]

Mojim prvým pretekom po sústredení v Senici bol práve Budimír v rámci seriálu Cassovia Cup, ktorý jazdím.

Na tomto preteku bolo super, stretlo sa tam naozaj veľa jazdcov, čo tam už býva zvykom. To, čo robí tento pretek tak zaujímavým je práve jeho nielen bohatá, ale aj pestrá paleta účastníkov. Stretávajú sa tam nielen ti najlepší, ale aj nádejní začiatočníci, deti, veteráni, voľnočasoví jazdci a samozrejme nesmela chýbať ani trieda LADY.

Cassovia cup je známy tým, že ako jediný seriál na pretekoch ponúka možnosť jazdiť dievčatám v osobitnej kategórií (bez rozdielu veku a kubatúry motorky).

Na moje prekvapenie nás prišlo a zúčastnilo sa pretekov až 7 dievčat, dokonca prišla aj známa endurová a countrycrossová pretekárka Zuzka Gahérová, ktorá nám všetkým prišla ukázať ako sa to robí, keďže sa aktívne zúčastňuje Majstrovstiev Európy v countrycrosse a iných podobných podujatí.

Preteky prebiehali dobre, počasie sa vydarilo na jedničku. Prvá jazda bola zaujímavá, môj štart bol perfektný, držala som sa na prvej priečke. Po približne pol minúte sa ukázalo, kto je lepši jazdec a Zuzka Gahérová ma obehla. :) Držala som sa, snažila som sa zajazdiť čo najlepšie a nakoniec som skončila druhá. Zuzka mala náskok približne 40 sekúnd za celú prvú jazdu. Všetky dievčatá odjazdili bez zranení a spokojné so svojim umiestnením.

Druhá jazda už bola o trochu iná, po zlom štarte som sa len ťažko dostávala dopredu, keďže dievčatá sa už zrýchlili, z čoho však mám veľkú radosť. Aj keď som sa veľmi snažila a dievčatá postupne obehla, ku Zuzke som sa už nedokázala priblížiť.
Aj v druhej jazde som nakoniec dojazdila na druhom mieste, takže celkovo som na tomto preteku dosiahla 2. miesto.

Pridané: 07.09.2012 Autor: Mirka67 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »