Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ME Enduro v Uhlířských Janoviciach aj so Slovákmi

 Zdieľať

Pridané: 30.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2885 [Šport - Enduro]

Cez víkend 24.-25.8.2013 sa v Uhlířskych Janoviciach (ČR) uskutočnilo tretie podujatie majstrovstiev Európy enduro a to za účasti najlepších jazdcov Európy. Celkom sa šampionátu zúčastnilo cez 160 jazdcov z 8 krajín medzi ktorými bolo i 14 jazdcov SMF.

V sobotu sa za slnečného počasia najviac z našich darilo Thomasovi Hostinskému, ktorý skončil v triede Junior E2/E3 na piatom mieste. Jakub Juríček skončil v sobotu v tej istej triede na 16.a Dušan Paulen na 17.mieste. V triede junior do 20 rokov skončil v sobotu Lukáš Rosina na 11. a Jaroslav Postredný na 13.mieste. V triede E2 sa český jazdec s licenciou SMF Martin Volný umiestnil na 9. Mieste. Medzi ženami sme mali jednu zástupkyňu Michaelu Polívkovú (ČR s lic. SMF), ktorá v sobotu skončila na piatom mieste. Medzi veteránmi skončil v prvý súťažný deň Emil Čunderlík 19 mieste a Ján Zaťko na 22.mieste.

Druhý deň sa Thomasovi Hostinskému darilo ešte lepšie, v triede Junior E2/E3 skončil na krásnom treťom mieste. Druhým najlepším výsledkom z našich jazdcov bolo desiate miesto Martina Volného v triede senior E2. J. Juríček skončil ako pätnásty, pre pretrhnutú reťaz sa predčasne pretek skončili pre Dušana Paulena. V triede Junior do 20rokov na druhý deň opäť bodovali aj Jaroslav Postredný z desiateho miesta a Lukáš Rosina z jedenásteho. Druhý deň patril aj veteránom a z jedenásteho miesta sa tešil Emil Čunderlík.

Posledné podujatie seriálu ME enduro, ktoré je zároveň i Európskym šampionátom družstiev sa bude konať v dňoch 18.-20. Októbra 2013 v portugalskom meste Ourem Fatima.

Kompletné výsledky ME Uh.Janovice: TU

Zdroj: SMF

Pridané: 30.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »