Anketa:
Martin Vaculík je majstrom Európy v plochej dráhe 2013
ZdieľaťPridané: 30.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Plochá dráha]
V nedeľu 29.9.2013 sa v poľskom Rzeszówe konalo posledné finále zo štvordielnej finálovej série Majstrovstiev
Európy Speedway jednotlivcov. Martin Vaculík sa opäť postaral o radosť pre slovenského fanúšika.
Opäť si pritom privlastnil ďalšie slovenské plochodrážne NAJ. V nedeľu večer totiž získal na dráhe v poľskom Rzeszówe titul majstra Európy!!! Získal tak pre Slovensko historicky druhý cenný kov z pretekov Majstrovstiev Európy. Tým prvým bol jeho bronz z roku 2009 v ME juniorov.
![]() |
Martin Vaculík, pretekár Speedway Clubu Žarnovica, nastupoval do posledného finálového kola Majstrovstiev Európy jednotlivcov s päťbodovou stratou na vedúceho muža poradia Nicki Pedersena zo štvrtého miesta. Všetko sa však zmenilo počas spomínaných pretekov v nedeľu večer. Martin nepoznal na dráhe svojho bývalého klubu premožiteľa. Aj napriek kvalitným súperom dokázal vyhrať aj finálovú jazdu, aj keď v nej mal po náraze Grzegorza Zengotu do jeho zadného kolesa namále a dych sa slovenskému fanúšikovi zastavil a počas opakovanej finálovej jazdy, keď došlo ku kontaktu Grigorija Lagutu opäť s Martinovým zadným kolesom. Našťastie Martin dokázal ustáť obidve situácie a vyhral záverečné finálové kolo a s náskokom troch bodov získal titul majstra Európy pred Nicki Pedersenom a tretím Grigorijom Lagutom z Ruska.
Video: Finálová jazda ME plochej dráhy - Martin Vaculik majstrom Európy, Rzeszów 2013
Zdroj/foto: SMF, Martin Búri, SpeedwayClub.sk/Igor Fellner
Pridané: 30.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Tretie finále ME Speedway jednotlivcov v Goricane – Chorvátsko - Redakcia
- Martin Vaculík vo finálovej sérii ME speedway 2014 - Redakcia
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
- Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP! - Redakcia
- Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Začína Grand Prix speedway 2020 aj s Martinom Vaculíkom - Redakcia
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe - Redakcia
- Martin Vaculík víťaz MS speedway GP 2023 v Cardiffe! GRATULUJEME!!! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!