Anketa:
Jawa 350-634
ZdieľaťPridané: 30.07.2001 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 51144 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak toto je moja mašina: Jawa 350-634, vyrobená v roku 1981, čiže je staršia ako ja. Je to stará známa technika - dvojtaktný dvojvalcový vzduchom chladený motor, štvorstupňová prevodovka, štartovanie pákou, elektrika 6V/75W.
![]() |
Konkrétne moja mašina kedysi slúžila policajtom, preto má iné sedlo (pre dvoch aj trochu nepohodlné) a praktickú odkladaciu skrinku za sedlom. V roku 1998 motorka prešla celkovou renováciou, dostala nový lak a veľa nových súčiastok.
![]() |
Čo sa týka spoľahlivosti, niet jej čo vyčítať, avšak podpodmienkou je, že jej venujete zvýšenú starostlivosť. Je dobré stroj často kontrolovať, tak vás určite nezradí. Mne osobne sa ešte ani raz nestalo, že by som niekde ostal stáť a nemohol ísť ďalej, menšie poruchy sú ľahko odstrániteľné. Čiže ak ju budete mať radi a starať sa o ňu, bude vás mať aj ona rada a nezradí vás. Ale to platí azda u všetkých Jawiek.
![]() |
Inak je to skvelý stroj na cestovanie, ak sa tandemista trochu uskromní tak je to v pohode. Pohodlná cestovná rýchlosť je 90 - 105 km/h. Do zadnej skrinky sa zmestí ruksak, popruhmi sa dá na zadnú časť pripevniť aj vačšie množstvo batožiny (často tam vozím stan a dva spacáky), plus ešte tankvak na nádrži a to všetko vôbec neobmedzuje pohodlie cestovania. Nádrž má objem 17 litrov, čo zabezpečuje dojazd približne 300 km pri ekonomickej jazde.
Takže to je zhruba popis môjho stroja...prípadné dotazy alebo pripomienky môžete posielať do pošty.
Pridané: 30.07.2001 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Jawa 350 typ 634 1981:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 350 typ 634 |
Rok: | 1981 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (2T) |
Objem: | 343 ccm |
Max. výkon: | 24.35 k (17.90 kW) / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.0 x 65.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Pneu vpredu: | 3.25-18 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 3.50-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 175 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 125 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 350 typ 634' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 350 typ 634' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 634 1981' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 634' na www.google.com
Súvisiace články:
- Jawa 350/634 a Suzuki GSX 1100 EZ - maco
- Moje motozačiatky - Jawa 21, Jawa 250/353, Jawa 350 Pérak - Spirig
- Jawa 350 639, alebo dá sa z Jawy 639ky urobiť normálna motorka - Redakcia
- Ako prví na Slovensku sme vyskúšali reinkarnovanú „triapulu“ - Jawu 350 OHC 2017 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!