Anketa:
Test Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň 2/2
ZdieľaťPridané: 28.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 31332 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Medzi naháčmi strednej kubatúry je konkurentov naozaj dostatok. Ak sa pozrieme na štvorvalce, tak je to Bandit 650 od Suzuki a Yamaha XJ6. CB650F ich poráža výkonom aj krútiakom, hmotnostne je na tom tiež dobre, len o 1 kg ťažšia ako XJ6. Ak si k štvorvalcom pridáme aj podobný trojvalec Street Triple, tak to bude vyzerať úplne inak. Triumph ide cestou maximálnej športovosti - so 106 koňmi je niekde inde a ide konkurentom po krku aj skvelou nízkou hmotnosťou. Tu si však treba priplatiť cca 1400 eur navyše. Nakoniec spomeniem ešte chuťovku MV Agusta Brutale 675, ktorá je však cenou aj parametrami tak trochu z iného vesmíru :-) Ďalších konkurentov by sme potom mohli hľadať medzi 800-vkami ako Z800, GSR750 či FZ8.
Ak do konkurentov zahrnieme aj dvojvalce, bude to zaujímavejšie. Kawasaki útočí obľúbenou ER-6n – výkon trošku za CB650F zaostáva, ale porovnateľný je krútiak, hmotnosť a Kawa má mierne nižšiu cenovku. Yamaha na tento rok vyrukovala so zaujímavou novinkou MT-07. Nový dvojvalec ma slušný výkon aj krútiak, ale hlavne famóznu hmotnosť a ešte famóznejšiou cenovku. No a nemôžem opomenúť štýlového Monstra 696. Talian, podobne ako Yamaha, ponúka zaujímavý výkon spolu so skvelou hmotnosťou.
Záver
CB650F je podarený naháč strednej kategórie s príjemným motorom na každodenné využitie, ale aj nejakou tou športovou charakteristikou. Jazda na ňom je veľmi zábavná a rýchlo nákazlivá. Chytiť za srdce určite môže jazdca, ktorý sa presúva z kubatúry 250/300 alebo 500 ccm na čosi vyššie a chce motorku, ktorá ho naučí to, čo treba. Na druhej strane v rukách skúseného jazdca to môže byť vozítko, ktoré na pokrútených cestičkách hravo vyškolí nejednu oveľa silnejšiu motorku. Ak sa ti CB650F páči, môže byť tvoja za 6 990 eur, verzia s ABS 7 590 eur.
Plusy, mínusy
motor, ťah a lineárny chod, posed a ovládateľnosť, podvozok, ľahkosť ovládania, fun faktor | riadidlá mohli byť širšie, jednodielny rám |
Video
Video: Test Honda CB650F 2014, Alicante
Video: Honda CB650F 2014
Pozadie / Wallpaper
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CB650F 2014
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 4,76 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 17,3 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 276 km |
Cena motorky | 6990,- EUR |
Cena motorky s ABS | 7590,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Ceny doplnkov zatiaľ neboli známe.
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 56 EUR |
Stupačka | 70 EUR |
Spätné zrkadlo | 66 EUR |
Svetlomet | 340 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda Europe (Brendan, Dom, Rowan, Steve)
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Francesc Montero, Ula Serra, Felix Romero)
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda SLovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | Triumph | MV Agusta |
Model: | CB650F | Bandit 650 | XJ6 | Street Triple | Brutale 675 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | ||||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 600 ccm | 675 ccm | 675 ccm | |
Max. výkon: | 87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot. | 114.9 k (84.5 kW) / 12500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 8000 ot. | 61 Nm / 9000 ot. | 59.7 Nm / 8500 ot. | 68 Nm / 9750 ot. | 71 Nm / 10600 ot. |
Kompresný pomer: | 11.4 : 1 | 12.2:1 | 12 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 66.5 x 44.5 mm | 74.0 x 52.3 mm | 79 x 45.9 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 110 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 130 mm | 125 mm | 123 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 298 mm | 310 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-17M/C | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 220 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55-17M/C | 160/60 ZR17M/C (69W) | 180/55 R17 | 180/55 ZR 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 218 kg | 163 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 205 kg | 183 kg | ||
Výška sedla: | 810 mm | 785 mm | 820 mm | 812 mm | |
Rázvor: | 1450 mm | 1440 mm | 1410 mm | 1380 mm | |
Dĺžka: | 2110 mm | 2120 mm | 2055 mm | 2030 mm | |
Šírka: | 775 mm | 770 mm | 740 mm | 900 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1210 mm | 1060 mm | ||
Svetlá výška: | 150 mm | 140 mm | 150 mm | ||
Objem nádrže: | 17.3 l | 17 l | 17.4 l | 17.5 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 225 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 276 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | nie | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 04/2014 6990,- € s ABS 7590,- € | Cena 04/2014 6890,- € s ABS 7290,- € | Cena 04/2014 6690,- € s ABS 7890,- € | Cena 04/2014 8350,- € | Cena 04/2014 9900,-€ |
Dvojvalcová konkurencia:
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | Yamaha | Ducati |
Model: | CB650F | ER-6n | MT-07 | Monster 696 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 649 ccm | 689 ccm | 696 ccm |
Max. výkon: | 87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot. | 72.1 k (53.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 80.0 k (58.8 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 8000 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 69 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 11.4 : 1 | 10.8:1 | 11.5 : 1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 83 x 60 | 80 x 68.6 mm | 88 x 57.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 137 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 130 mm | 130 mm | 148 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm | 282 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17M/C | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/60 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17M/C | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 160/60 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 163 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 204 kg | 182 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 805 mm | 805 mm | 770 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1410 mm | 1400 mm | |
Dĺžka: | 2110 mm | 2110 mm | 2085 mm | 2100 mm |
Šírka: | 775 mm | 770 mm | 745 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1110 mm | 1090 mm | 1129 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 130 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 17.3 l | 16 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 276 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | nie | |||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | nie | |||
El. Podvozok: | nie | nie | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 04/2014 6990,- € s ABS 7590,- € | Cena 01/2014 5995,- EUR, s ABS 6495,- EUR | Cena 02/2014: 4890€ (5690€ s ABS) | Cena 04/2014 7990,- € (vrátane ABS) |
Pridané: 28.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora